گزارش سازمان ملل می گوید ، بحران کوید -19 می تواند نسلی از زنان را عقب بکشد

بر اساس مطالعه سازمان ملل ، بیماری همه گیر Covid-19 مادران شاغل را از راه زایمان در دنیا خارج می کند به طوری که می تواند چشم انداز اقتصادی زنان را برای سالهای آینده آسیب برساند.

دلیل اصلی در بسیاری از کشورها مراقبت از کودکان است. این گزارش ، از سازمان زنان سازمان ملل در این هفته ، گفت که در اوج قفل قفل در اوایل سال جاری ، 1.7 میلیارد کودک تحت تأثیر تعطیلی مدارس قرار گرفتند. حدود 224 میلیون نفر خارج از مدرسه مانده اند ، و بسیاری از خانواده ها را مجبور می کند تصمیم بگیرند که چه کسی باید بیشتر مراقب بچه ها باشد. این تحقیق نشان می دهد: “عمدتاً زنان – كه اغلب كمتر و با امنیت شغلی كمتری نسبت به مردان دریافت می كنند – مشاغل خود را فدا می كنند.” در برخی از کشورها ، زنان 11 برابر بیشتر از مردان مراقبت از اعضای خانواده و همسایگان کار می کنند ، همه اینها بدون حقوق است.

مردان نیز در حال مبارزه هستند. مطالعه انجام شده توسط UN Women و سازمان بین المللی کار نشان داد که در 55 کشور با درآمد بالا و متوسط ​​، حدود 29 میلیون مرد بین سه ماهه چهارم سال گذشته و سه ماهه دوم سال 2020 از دست داده و یا کار خود را ترک کرده اند. اما این تقریبا همان تعداد زنانی که شغل خود را از دست داده و یا آن را ترک کرده اند ، و با توجه به اینکه نسبتاً زنان کمتری برای شروع کار وجود دارند ، تأثیر آن بیشتر است.

نگرانی سازمان ملل متحد اکنون این است که ممکن است بسیاری از این زنان به هیچ وجه به کار خود برنگردند ، به ویژه در مناطقی که توسط Covid-19 آسیب دیده است ، مانند آمریکای لاتین ، که در این مطالعه مشخص شد 83 میلیون زن خارج از نیروی کار هستند ، 66 میلیون قبل از همه گیری.

ایالات متحده نیز مشکلات مشابهی را مشاهده کرده است. بسیاری از مشاغل از دست رفته آمریکایی در بخش خدمات بودند ، از جمله خرده فروشی ، خدمات غذایی و مراقبت های شخصی ، که به شدت نسبت به کارگران زن انحراف دارند و به ویژه در برابر اثرات قفل و سایر اقدامات فاصله اجتماعی آسیب پذیر هستند. وزارت کار ایالات متحده دریافت که تعداد زنان 25 تا 54 ساله شرکت کننده در نیروی کار از 77 درصد در ژانویه به 74 درصد در ماه مه کاهش یافته است.