بهترین راه برای نگهداری از ظروف مسی چیست؟

ایرانیان صدها سال است که از ظروف مسی به عنوان ابزار پخت و پز استفاده می کنند. Copper is a thin and sensitive metal; On the other hand, قیمت بالایی دارد #id1# برای خرید یک ظرف مسی جدید باید مبلغ زیادی بپردازید.به همین دلیل روش نگهداری از ظروف مسی اهمیت زیادی دارد. چگونه می توان ظروف مسی را بدون آسیب نگهداری کرد؟ بهترین راه برای پاسخ به این سوال مطالعه این مقاله در وبلاگ این سایت است.

قبل از ورود ظروف تفلون به بازار، از ظروف مسی برای پخت و پز استفاده می شد. نگهداری ظروف مسی در منزل باعث افزایش طول عمر آنها می شود.

در سال های اخیر استفاده از ظروف مسی برای پخت و پز و تزئینات خانه به طور فزاینده ای رایج شده است. چه پوشش داخلی ظروف مسی از قلع، نیکل یا فولاد ضد زنگ ساخته شده باشد، باید یاد بگیرید که چگونه از آنها نگهداری کنید تا عمر آنها طولانی شود و درخشندگی آنها حفظ شود. رعایت این نکات تضمین می کند که این ظروف برای چندین سال برای شما کار می کنند.

لکه ها و لکه ها را پاک کنید
نگهداری از ظروف مسی بسیار آسان است. این ظروف ابتدا باید از رنگ و لکه پاک شوند. یک تکه لیمو را بعد از نصف کردن به مقداری نمک آغشته کنید. اگر می خواهید ظرف مسی را تمیز کنید، لیمو شور را روی آن بمالید. نمک به عنوان یک ساینده عمل می کند و لکه ها را از بین می برد. پس از تمیز کردن لکه ها با آب معمولی، آب اضافی را پاک کنید.

درخشش خود را با جوش شیرین حفظ کنید
برای ماندگاری بیشتر ظروف مسی، آب لیمو و جوش شیرین را ترکیب کنید. وقتی با هم ترکیب می شوند خمیری تشکیل می دهند. پس از استفاده از این خمیر، ظروف مسی را به آرامی پاک کنید تا هرگونه لکه از بین برود.

ظروف مسی را هرگز نباید در آب غوطه ور کنید
این ظروف را نباید برای مدت طولانی در آب فرو کرد. این فرآیند است که باعث کدر شدن مس می شود. این بهترین راه برای افزایش عمر ظروف مسی نیست.

از محصولات پاک کننده مناسب استفاده کنید
اگر می خواهید این فلز را تمیز کنید، از اسید یا باز استفاده نکنید. ظروف مسی باید با مایع ظرفشویی تمیز شوند تا درخشندگی آنها حفظ شود. علاوه بر پولیش مسی می توانید از سنباده هم استفاده کنید.

برای پخت مناسب شعله مناسب را انتخاب کنید
بهترین روش برای نگهداری ظروف مسی این است که آنها را روی شعله ای هم اندازه ظرف قرار دهید. در تابه‌های داغ، شعله‌های خیلی بزرگ می‌توانند هنگام پخت، کناره‌ها را بسوزانند و باعث آسیب دیدن تابه شوند.

خرید محصولات مسی پخت و پز از حرارت کم استفاده کنید
در پخت و پز با ظروف مسی باید کمی دقت کرد. مس به عنوان یک فلز بسیار رسانا، خیلی سریع گرم می شود. روی شعله گاز باید غذا را با حرارت ملایم تری نسبت به قبل بپزید.

با این حال، چگونه می توان ظروف مسی را برای جلوگیری از خراب شدن آنها در گرما نگهداری کرد؟ اگر تابه یا قابلمه شما آستر حلبی داشته باشد، استفاده از حرارت بالا خطرناک است. در دمای 232 درجه سانتیگراد، قلع نقطه ذوب بسیار پایینی دارد. با رسیدن ظروف مسی به این دما، قلع ذوب می شود و حباب ایجاد می کند.

مطمئن شوید که با فلز هم نمی زنید
از قاشق چوبی برای هم زدن غذا در ظروف مسی به جای همزن فلزی یا کاردک به دلیل شکنندگی قلع استفاده کنید. ظروف مسی هنگام تماس فلزات با قلع خراشیده می شوند.

پخت و پز با تابه مسی توصیه نمی شود
همانطور که در بالا ذکر کردیم، دمای پایین پوشش قلع را ذوب می کند. اگر نگران افزایش طول عمر آنها هستید، از سرخ کردن گوشت در ظروف مسی در دمای بالا خودداری کنید.

نکاتی برای افزایش عمر ظروف مسی
از ظروف مسی به عنوان یکی از مواردی یاد می شود که تمایل افراد را به استفاده از آنها کاهش داده است. نگهداری از این ظروف بسیار دشوار است، اما این حقیقت ندارد. ظروف مسی اگر به درستی نگهداری شوند، عمر بیشتری نسبت به ظروف چدنی و آلومینیومی خواهند داشت.

عوامل متعددی وجود دارد که می تواند عمر ظروف مسی را افزایش دهد.
پختن غذا در داخل این ظروف بدون حرارت زیاد است. بهترین راه برای تمیز کردن ظروف مسی این است که قبل از شستن ظروف، اجازه دهید کاملا خنک شوند. نگهداری مواد غذایی اسیدی مانند لبنیات و گوشت در این ظروف توصیه نمی شود.

برای جلوگیری از آسیب دیدن ظروف مسی چگونه می توان آنها را شست؟
برای شستن ظروف مسی باید از آب گرم استفاده کرد، زیرا آب سرد باعث سفت شدن فلز می شود. این ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید و از چسب نواری یا سیم ظرفشویی که ساینده هستند استفاده نکنید. قبل از نصب مجدد آنها در کابین، باید آنها را کاملا خشک کنید.