کنگره پرو قانونگذار فرانسیسکو ساگاستی را به عنوان رئیس جمهور بعدی انتخاب می کند

لیما ، پرو – کنگره در پرو روز دوشنبه قانونگذار فرانسیسکو ساگاستی را به عنوان رئیس جمهور موقت انتخاب کرد به امید پایان دادن به بحران سیاسی عمیق که منجر به اعتراضات مرگبار و خلا قدرت در میان همه گیر و بدترین بحران اقتصادی کشور در یک قرن گذشته شد .

کنگره ای که پرویی ها برای استیضاح رئیس جمهور وقت مارتین ویزارکارا یک هفته قبل با استناد به رای مخالف 97 به 26 رای دادند ، با رأی دادن در آقای ساگاستی به آن پاسخ داد. وی یک تکنوکرات مرکز گرا 76 ساله است که در بانک جهانی کار کرده و اتاق فکر Grade مستقر در لیما را تأسیس کرده است ، مرکز توسعه اقتصادی و اجتماعی است. وی در یک هفته پر آشوب سومین رئیس جمهور خواهد شد.

آقای ساگاستی به عنوان رئیس جدید کنگره که به عنوان رئیس جدید کنگره انتخاب شد ، به طور خودکار نقش رئیس جمهور را بر عهده می گیرد زیرا مانوئل مرینو ، که روز یکشنبه در پی تشدید اعتراضات که دو کشته برجای گذاشت ، استعفا داد ، معاون رئیس جمهور نداشت. انتظار می رود آقای ساگستی روز سه شنبه سوگند یاد کند.

وی گفت که این نقش را “برای کشور ما ، جوانان ما و برای آینده بهتر برای همه پروها” بر عهده دارد.

از نظر تحلیلگران سیاسی رفتن به همراه آقای ساگاستی راهی برای خنثی كردن اعتراضاتی بود كه پس از آنكه 105 عضو از 130 عضو كنگره در دوشنبه گذشته 105 وی را از اتهامات فسادی كه وی انكار كرده بود ، از بین برد ، 32 میلیون نفر را به لرزه درآورد. به عنوان رئیس کنگره در آن زمان ، آقای مرینو روز بعد به طور خودکار رئیس جمهور شد زیرا آقای ویزکارا که از سال 2018 در این سمت بود ، معاون رئیس جمهور نداشت.