پرونده عجیب ژنرال مکزیکی Cienfuegos

در یک مراسم وست پوینت در نوامبر 2018 ، وزارت دفاع ایالات متحده لژیون لیاقت را به ژنرال سالوادور سینفوگوس ، وزیر دفاع ملی مکزیک اعطا کرد. کمتر از دو سال بعد ، در 15 اکتبر ، چهار ستاره مکزیکی بازنشسته به اتهام قاچاق مواد مخدر و پولشویی در لس آنجلس دستگیر شد.

یک هیئت منصفه عالی در ناحیه شرقی نیویورک کیفرخواست ژنرال Cienfuegos را در تاریخ 14 آگوست 2019 به جرایمی که گفته می شود بین دسامبر 2015 تا فوریه 2017 مرتکب شده بود ، ارائه کرده بود. کیفرخواست تا زمان دستگیری وی پنهان مانده بود.

در 16 اکتبر ، با درخواست “دستور بازداشت دائم” ، ستیل D. DuCharme ، وکیل دادگستری ایالات متحده در برابر دادگاه نیویورک ادعا کرد که “متهم هنگام داشتن مناصب عمومی در مکزیک ، از موقعیت رسمی خود برای کمک به کارتل H-2 استفاده کرد ، یک کارتل معروف مواد مخدر مکزیکی ، در ازای رشوه. ”

دادستان های آمریكا اصرار دارند كه آنها آنچه را كه برای محكوم كردن ژنرال Cienfuegos ، كه از اعضای فعال ارتش مكزیك در طی شش سال (18-1390 2012) عضو كابینه در دولت رئیس جمهور Enrique Peña Nieto بود ، در اختیار داشتند. اما در تاریخ 17 نوامبر ، دادستان کل ویلیام بار پرونده را رها کرد. ژنرال آزاد شد و در 18 نوامبر به مکزیک بازگشت ، جایی که دولت گفته است که این اتهامات را بررسی خواهد کرد. احتمال وقوع آن بسیار طولانی است.

یک گم دیگر برای جنگ بیهوده و نیم قرن آمریکا علیه مواد مخدر. در این حالت ، منطق دایره ای خارج از واشنگتن این است که نگه داشتن مکزیک به عنوان یک شریک ایالات متحده در مبارزه با جرم فراملی ، برنده جنگ واقعی جرم است. خبر خوب برای بوروکراسی جنگ مواد مخدر این است که برنامه شغلی آن امن است.