هوش مصنوعی و آینده اشتغال

یادداشت سردبیر: در این دیدگاه آینده، دانش آموزان درباره هوش مصنوعی بحث می کنند. هفته آینده می‌پرسیم: «با اخبار خروج تاکر کارلسون و دان لمون، آیا اخبار کابلی رو به کاهش است؟ یا اینکه تغییر شکل فرصتی برای افزایش آن است؟ اخبار خود را چگونه مصرف می کنید؟» دانش آموزان باید اینجا را کلیک کنند تا نظرات کمتر از 250 کلمه را قبل از 2 مه ارسال کنند. بهترین پاسخ ها در همان شب منتشر می شود.

در دهه 1950، زمانی که تماس مستقیم بر سانترال مسلط شد، تقریباً یک چهارم میلیون اپراتور تلفن شغل خود را از دست دادند که بسیاری از آنها به اصطلاح «دختران سلام» نامیده می‌شوند. اخیراً، خواربارفروشی‌ها و رستوران‌های فست‌فود، کارکنان خود را با کیوسک‌های خودخروجی کاهش داده‌اند. امروزه، متخصصان تحصیل‌کرده دانشگاهی در بسیاری از صنایع می‌ترسند که هوش مصنوعی جایگزین آنها شود.

هوش مصنوعی آینده کار را تغییر خواهد داد، اما نه لزوماً بدتر. به گفته مجمع جهانی اقتصاد، مشاغل دائمی و به ظاهر پایدار ممکن است در خطر باشند. این انجمن تا سال 2025 85 میلیون شغل از دست می دهد، اما همچنین تخمین می زند که هوش مصنوعی 97 میلیون شغل ایجاد کند. توصیه آنها به کارگران نگران؟ مهارت مجدد را شروع کنید.

کار خودکار هرگز جایگزین نبوغ، خلاقیت یا همراهی انسان نخواهد شد. موقعیت هایی که به این مهارت ها اهمیت می دهند با ظهور هوش مصنوعی ضروری تر می شوند. کارگران باید خود را چیزی فراتر از مجموعه ای از مهارت های فنی بدانند. هوش مصنوعی کارآفرینان و پیشگامان را دعوت می‌کند تا به کشف این که چگونه اقتصاد در حال تغییر می‌تواند به بهترین وجه برای مهارت‌های منحصربه‌فرد انسانی ارزش قائل شود، ادامه دهند، و ممکن است به کسانی که ویژگی‌هایی را که اخیراً شاید بدیهی انگاشته‌ایم پرورش می‌دهند، مزیت رقابتی بدهد.

– امیلی مارش، کالج هیلزدیل، اقتصاد و ریاضیات

آینده آموزش و پرورش

هوش مصنوعی در حال سوق دادن آموزش به عصر جدیدی است. در حالی که اولین تکرار ChatGPT چند ماه پیش راه اندازی شد، قبلاً تأثیر شگفت انگیزی بر مربیان و دانش آموزان داشته است. چهل و سه درصد از دانشجویان گزارش می دهند که از هوش مصنوعی استفاده می کنند، با این حال بیش از نیمی معتقدند که انجام این کار برای تکمیل تکالیف تقلب است. مربیان در حال حاضر به سختی متوجه تخلفات هستند و در چند سال آینده تقریباً غیرممکن خواهد شد. ممنوعیت این فناوری از کلاس های درس فایده ای ندارد. هوش مصنوعی آینده آموزش است.

هوش مصنوعی سطح بی سابقه ای از شخصی سازی را فراهم می کند. سازگاری آن به آن اجازه می دهد تا برنامه های یادگیری موثری را ایجاد کند که برای هر دانش آموز برای افزایش تعامل فراهم شود. هوش مصنوعی همچنین با توضیح مفاهیم و مسائل پیچیده به عنوان یک مربی عمل می کند. علاوه بر این، سادگی ChatGPT به هر کسی که یک رایانه یا گوشی هوشمند دارد اجازه می دهد تا به آن دسترسی داشته باشد.

به نظر می رسد بسیاری از مربیان تمایلی به پذیرش این موضوع ندارند که هوش مصنوعی در حال تغییر آموزش است. هوش مصنوعی مشاغل آنها را نمی گیرد. معلمان خوب همیشه در هر سطح آموزشی مورد نیاز خواهند بود. هوش مصنوعی تنها با ساده‌سازی درجه‌بندی و سایر وظایف ساده‌تر، کار آن‌ها را آسان‌تر می‌کند و به معلمان اجازه می‌دهد تا توجه خود را بیشتر بر دانش‌آموزان متمرکز کنند.

مربیان باید از هوش مصنوعی استقبال کنند، در حالی که دانش آموزان باید نحوه استفاده مسئولانه از آن را آموزش دهند. هوش مصنوعی به جای اینکه نوعی تقلب در نظر گرفته شود، باید ابزاری ضروری برای کمک به دانش‌آموزان برای تبدیل شدن به نویسندگان و حل‌کننده‌های بهتر در نظر گرفته شود.

– نیکلاس راین، دانشگاه ویلانوا، امور مالی

ظهور مجدد علوم انسانی

بسیاری از همسالان من در علوم انسانی نسبت به آینده شغلی بدبین هستند. از نظر آنها، تکثیر هوش مصنوعی آخرین میخ بر تابوت رشته ای است که در حال حاضر رو به افول است. اما من نسبت به آینده هوش مصنوعی کاملاً خوشبین هستم.

هوش مصنوعی برای ساده‌سازی وظایف پرمشقت – کدگذاری، محاسبات ریاضی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و غیره – به شیوه‌ای کارآمد و دقیق ساخته شده است تا مجبور نباشیم. اما از آنجایی که ماشین فقط می تواند بر اساس داده های ورودی نتایج ایجاد کند، نمی تواند به تنهایی دانش جدیدی ایجاد کند. علوم انسانی برای همین است.

ایجاد مرزهای جدید در اندیشه مستلزم کنجکاوی عمیقی است که فقط انسانها قادر به انجام آن هستند – کنجکاویی که با درگیر شدن در کارهای متفکران بزرگ پرورش می یابد. آموزه های ارسطو مسئول نحوه هدایت علم امروز است. نمایشنامه های شکسپیر قدرت درک شخصیت را به ما نشان می دهد. داستان های اورول به ما در مورد خطرات جامعه ای که آزاد نیست هشدار می دهند.

بنابراین، همزمان با رشد هوش مصنوعی، ظهور مجدد علوم انسانی در تغذیه دانش جدید و همچنین تعیین چارچوب اخلاقی پشت استفاده از آن خواهد بود. هوش مصنوعی از اهمیت علوم انسانی نمی کاهد. آن را دوباره تقویت می کند.

– لانگ تران-بوی، کالج سوارثمور، سیاست، فلسفه و اقتصاد

همراه جدید ما

هیچ کس نمی تواند مخالف باشد: هوش مصنوعی تأثیر زیادی بر بازار کار و عملکرد شغلی خواهد داشت. افزایش شهاب‌سنگ ChatGPT نه تنها به محبوبیت هوش مصنوعی، بلکه توانایی آن در تکان دادن انواع کارهای روزمره را نیز نشان می‌دهد.

اما انقلاب هوش مصنوعی آنقدر که بسیاری از آن می ترسند آخرالزمانی نخواهد بود. کسانی که وقت صرف کرده اند و از هیاهوها گذشته اند و از ChatGPT برای خود استفاده می کنند، می دانند که ابزارهای هوش مصنوعی بیشتر از گاز گرفتن پوست دارند. علیرغم لحن انسانی GPT، آن مانند سایر هوش مصنوعی ها نمی تواند ابتدایی ترین استدلال منطقی را اعمال کند.

مطمئناً پیشرفت‌های آینده می‌توانند اشتباهات واقعی را برطرف کنند. اما آیا آموزش بیشتر – و پول بیشتر برای توسعه دهندگان هوش مصنوعی – واقعاً به برنامه هایی که قبلاً بیش از 175 میلیارد پارامتر را مطالعه کرده اند، مهارت های جدیدی را آموزش می دهد؟

من متقاعد نشده ام که هوش مصنوعی بتواند جای یک فرد را در یک شغل بگیرد. ذاتاً هوش مصنوعی نمی تواند مانند یک شخص فکر کند. با این حال، می تواند مقادیر عظیمی از اطلاعات را هضم کند و آن را برای مصرف سریع بازگرداند، که آن را به یک ابزار ارزشمند تبدیل می کند. هوش مصنوعی می‌تواند در کنار برنامه‌های موجود جای بگیرد و وظایف داده‌ای زمان‌بر را کارآمدتر کند، کار در تجزیه و تحلیل، علوم کامپیوتر و مدیریت را ساده‌تر کند. این امر باعث تسهیل رشد بیشتر – و در نتیجه مشاغل بیشتر – در بسیاری از زمینه‌های تجاری می‌شود.

اگر یاد بگیریم از هوش مصنوعی برای بهبود گردش کار خود استفاده کنیم، برای آینده ای با هوش مصنوعی در ایستگاه های کاری خود آماده خواهیم شد. هوش مصنوعی همراهی برای همه کارگران و موهبتی برای بازار کار خواهد بود.

– جان منینگ، دانشگاه نوتردام، تاریخ

برای ارسال پاسخ به نمای آینده هفته آینده اینجا را کلیک کنید.

گزارش تحریریه مجله: پل گیگو با اندی کسلر، ستون نویس وال استریت ژورنال مصاحبه می کند. تصاویر: Zuma Press/WSJ Composite: Mark Kelly

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8