موانع اعتباری طرح‌های انرژی تجدیدپذیر شرکت را متوقف می‌کند

کسب‌وکارهایی با رتبه‌بندی اعتباری کمتر از ستاره‌ای برای امضای قراردادهای بلندمدت برای انرژی بادی و خورشیدی در ایالات متحده و اروپا تلاش می‌کنند. برنامه‌های شرکتی و سیاست‌های دولت برای کمک به خریدارانی که از بازار قیمت‌گذاری شده‌اند برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در سراسر زنجیره‌های تامین وارد عمل شده‌اند.

سرمایه‌گذاران و بانکداران نگران هستند که شرکت‌هایی که دارای مشخصات اعتباری کمتری هستند، نتوانند تمام قراردادهای انرژی تجدیدپذیر را که معمولاً 10 سال یا بیشتر طول می‌کشد، پرداخت کنند و این یکی از دلایل اصلی شکست چنین توافق‌هایی است.

حدود 43 درصد از 21 توسعه‌دهنده پروژه‌های تجدیدپذیر اروپایی که امسال توسط اپراتور بازارهای انرژی پاک LevelTen Energy مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که با خریدار با رتبه اعتباری زیر درجه سرمایه‌گذاری کار نمی‌کنند. توسعه دهندگان گفتند که این توانایی آنها برای تضمین شرایط تامین مالی پروژه بهتر یا حتی توانایی پروژه برای دریافت بودجه بانکی را به خطر می اندازد.

جان پاورز، معاون فناوری پاک جهانی و انرژی‌های تجدیدپذیر در اشنایدر الکتریک، گفت: بانک‌ها معیارهای سخت‌گیرانه‌ای برای وام‌دهی دارند که کسب و کارهای کوچک‌تر را برای تامین مالی برای معاملات بلندمدت انرژی دشوار می‌کند..

در ایالات متحده، او گفت که شرکت هایی که می خواهند اعتبار مالیاتی انرژی تجدیدپذیر دریافت کنند، معمولاً به بانک ها برای حمایت از پروژه های خود نیاز دارند.

آقای پاورز گفت: «رتبه اعتباری مهمتر از ارزش بازار است. بانک می‌خواهد بداند که آیا متخلف در سال چهارم، هفتم، سال 10 آنجا خواهد بود و می‌تواند آن قیمت را بپردازد.

نگرانی های اعتباری همچنین می تواند برای شرکت های چندملیتی که در حال حاضر بر بازار انرژی های تجدیدپذیر شرکت ها تسلط دارند، چالش هایی ایجاد کند. مایکروسافت به ده ها هزار تامین کننده در سراسر جهان نیاز دارد تا برق تجدیدپذیر بیشتری را تامین کند تا بتواند زنجیره تامین خود را کربن زدایی کند. تا سال 2030، این شرکت فناوری قصد دارد کل ردپای کربن خود را بیش از نصف کاهش دهد.

“وقتی شروع به فکر کردن می کنم کمی عصبی می شوم [the fact that] برایان جانوس، مدیر کل انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مایکروسافت، گفت: ما بین اکنون تا سال 2030 کارهای زیادی برای انجام داریم. وقتی به جدول زمانی لازم برای ایجاد زیرساخت های انرژی تجدیدپذیر در مقیاس بزرگ فکر می کنید، فقط چند سال فرصت داریم.

در سال 2022، انتشار کل مایکروسافت کمتر از 13 میلیون تن معادل دی اکسید کربن بود که بیش از 96 درصد از کل زنجیره ارزش آن، از جمله تامین کنندگان و مشتریان، بود. این شرکت یک برنامه آموزشی برای کمک به تامین کنندگان خود در تهیه انرژی های تجدیدپذیر راه اندازی کرد، اما حمایت مالی مستقیم ارائه نمی کند. با این حال، شرکت های دیگر این کار را انجام می دهند.

والمارت با اشنایدر الکتریک همکاری می کند تا به تامین کنندگان کمک کند تا قراردادهای انرژی تجدیدپذیر بلندمدت را تضمین کنند. این خرده فروش آمریکایی قصد دارد تا سال 2030 انتشار گازهای گلخانه ای از زنجیره تامین خود را به میزان یک گیگاتن یا یک میلیارد متریک تن کاهش دهد.

بر اساس برنامه شتاب دهنده آن، به نام Gigaton PPA، شرکت ها می توانند گروهی را برای خرید انرژی تشکیل دهند. در ماه اکتبر، پنج کسب و کار اول این برنامه، از جمله Amy’s Kitchen، Great Lakes Cheese و Levi Strauss، به طور جمعی یک قرارداد 12 ساله خرید انرژی تجدیدپذیر را از یک مزرعه بادی در کانزاس خریداری کردند که توسط شرکت انرژی دانمارکی Ørsted اداره می شد.

Energize برنامه مشابهی است که توسط شرکت های دارویی از جمله Pfizer، Biogen و Bristol-Myers Squibb تامین مالی شده و توسط Schneider Electric ارائه می شود. این فرصت را برای تامین کنندگان کوچک شرکت های دارویی فراهم می کند تا در توافق نامه های تامین برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای شرکت کنند.

از طریق چنین طرح‌هایی، شرکت‌های کوچک و متوسط ​​می‌توانند انرژی پاک بخرند، که به آنها کمک می‌کند تا انتشارات غیرمستقیم خود را از خرید انرژی، معروف به Scope 2 کاهش دهند، در حالی که به تامین‌کنندگان خود اجازه می‌دهد تا انتشارات تولید شده در زنجیره ارزش خود را که به نام Scope 3 شناخته می‌شود، کاهش دهند. به اهداف خود برسند

تاکنون در ایالات متحده، شرکت های بزرگ در کاهش این نگرانی های اعتباری پیشتاز هستند. با این حال، اتحادیه اروپا در سراسر اقیانوس اطلس، اکنون به دنبال رسیدگی به این موضوع به عنوان بخشی از بازنگری گسترده تر در بازار برق است.

کمیسیون اروپا، شعبه اجرایی بلوک، در ماه مارس گفت که مسائل اعتباری مانع بزرگی برای شرکت‌هایی است که تلاش می‌کنند انرژی تجدیدپذیر بیشتری تامین کنند و پیشنهاداتی برای کمک به شرکت‌هایی با رتبه‌بندی اعتباری ضعیف و ناموجود برای دسترسی به بازار توافق‌نامه خرید نیرو ارائه کرد.

یکی از راه حل هایی که کمیسیون در نظر دارد، تضمین های دولتی و بازار برای معاملات است. این ضمانت‌ها به کشورهای عضو یا نهادهای خصوصی مانند بانک‌ها یا شرکت‌های بیمه اجازه می‌دهد تا از خریداران PPA حمایت کنند و هزینه‌های مالی را کاهش دهند. هزینه های مرتبط با ریسک نکول

مدیران پایداری می‌گویند ابتکارات خصوصی و بازنگری بازار در سراسر اتحادیه اروپا می‌تواند مجموعه مشتریانی را افزایش دهد که می‌توانند به شرکت‌های کوچک و متوسط ​​برای غلبه بر محدودیت‌های اعتباری کمک کنند. این امر باعث کاهش سریعتر انتشار گازهای گلخانه ای در زنجیره تامین و تسریع پیشرفت در دستیابی به اهداف آب و هوایی 2030 می شود.

آقای پاورز از Schneider Electric گفت: “ما در حال کار برای گسترش دسترسی به کربن زدایی در سراسر صفحه هستیم.” ما همچنان شاهد برنامه های زنجیره تامین و SME های بیشتر خواهیم بود. ما هنوز هم می‌توانیم از برنامه‌ها و حمایت‌های دولتی بیشتری استفاده کنیم، اما کارهای زیادی می‌توان انجام داد.»

به Giulia Petroni در [email protected] و دیتر هولگر در [email protected] بنویسید.

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8