منهتن DA آلوین براگ از جیم جردن به خاطر پرونده ترامپ شکایت کرد

الوین براگ، دادستان منطقه منهتن، روز سه شنبه شکایتی علیه کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس جمهوری خواه، نماینده جمهوری خواه، جیم جردن، به اتهام دخالت غیرقانونی قانونگذاران جمهوری خواه در پیگرد قانونی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، تنظیم کرد.

این شکایت که در دادگاه فدرال منهتن تنظیم شده است، مدعی است که آقای جردن و کمیته‌اش «حمله‌ای گستاخانه و غیرقانونی» به تحقیقات آقای براگ از آقای ترامپ، که به 34 جنایت مرتبط با نقش او در پرداخت پول‌های خنثی متهم شده بود، انجام داده‌اند. پرداخت به یک ستاره پورن آقای ترامپ هفته گذشته نسبت به اتهامات وارده بی گناه اعتراف کرد.

تصویر: رایان ترفس

در این دادخواست آمده است: «رئیس جردن و کمیته، در اصل، کنگره را به عنوان یک هیئت منصفه فوق‌العاده منصوب کرده‌اند که می‌تواند قدرت احضاریه‌اش را برای حدس زدن قضاوت شهروندان نیویورک و مداخله در روند عدالت کیفری ایالت منعطف کند.»

آقای براگ، یک دموکرات، از یک قاضی فدرال می خواهد تا از احضاریه ای که کمیته مجلس نمایندگان به مارک پومرانتز، دادستان سابق که در تحقیقات ترامپ کار می کرد، ارائه کرده است، جلوگیری کند. در این دادخواست ادعا شده است که این احضاریه، که خواستار شهادت آقای پومرانتز در 20 آوریل است، به دنبال اطلاعات حساس و محرمانه ای است که به دفتر دادستانی منطقه تعلق دارد.

آقای براگ، که دفترش توسط شرکت Gibson, Dunn & Crutcher LLP نمایندگی می‌شود، همچنین از قاضی می‌خواهد تا از اجرای هر گونه احضاریه‌هایی که در آینده به او و کارکنان فعلی یا سابقش ارائه می‌شود، جلوگیری کند.

آقای پومرانتز، که به عنوان متهم در این دعوی نام برده می شود، به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. سخنگوی آقای ترامپ به درخواست برای اظهار نظر پاسخی نداد.

آقای جردن (ر.، اوهایو) در بیانیه‌ای گفت: «اول، آنها رئیس‌جمهوری را بدون جرم متهم می‌کنند. سپس، هنگامی که ما در مورد بودجه فدرال که آنها می گویند قبلاً این کار را انجام می دادند سؤال می کنیم، آنها برای جلوگیری از نظارت کنگره شکایت می کنند.

مری کی ویسکوسیل، قاضی منطقه ای ایالات متحده، جلسه استماع را برای 19 آوریل برنامه ریزی کرد.

آقایان جردن و براگ هفته ها بر سر تحقیقات ترامپ با هم درگیر بودند. ماه گذشته، قبل از کیفرخواست آقای ترامپ، آقای جردن و دو رئیس کمیته جمهوریخواه دیگر درخواست اسناد مربوط به تحقیقات دادستان منطقه از رئیس جمهور سابق را کردند و گفتند که به این اطلاعات برای اهداف نظارتی نیاز دارند.

اتهامات جنایی احتمالی رئیس جمهور سابق ایالات متحده توسط یک دادستان محلی منتخب حزب سیاسی مخالف (و کسی که با احتمال انتخاب مجدد روبرو خواهد شد) منافع فدرال قابل توجهی را در بر می گیرد، به ویژه در حوزه قضایی که قضات در سطح دادگاه نیز روسای مجلس در نامه ای نوشتند.

پس از متهم شدن آقای ترامپ، آقای جردن آقای پومرانتز را احضار کرد که سال گذشته از دفتر آقای براگ استعفا داد و امسال کتابی درباره کارش در مورد تحقیقات ترامپ منتشر کرد.

روز دوشنبه، آقای جردن اعلام کرد که کمیته او هفته آینده در نیویورک “جلسه میدانی” برگزار خواهد کرد که “سیاست های طرفدار جنایت و ضد قربانی” آقای براگ را بررسی خواهد کرد. در پاسخ، سخنگوی آقای براگ به آقای جردن پیشنهاد کرد به جای استفاده از دلارهای مالیات دهندگان برای سفر صدها مایل دورتر، به شهرهایی در ایالت اوهایو برود. سخنگو گفت: «در اولین سال ریاست DA Bragg، شهر نیویورک یکی از کمترین میزان قتل را در بین شهرهای بزرگ ایالات متحده داشت (5.2) – تقریباً سه برابر کمتر از کلمبوس، اوهایو (15.4).

به Corinne Ramey در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8