فرماندار تگزاس قول داد مردی را که به قتل معترض BLM محکوم شده بود عفو کند

گرگ ابوت، فرماندار تگزاس گفت که می خواهد مردی را که روز جمعه به جرم قتل یک معترض زندگی سیاه پوستان مهم است، عفو کند.

این جمهوری خواه روز شنبه در توییتر گفت که درخواست یک هیئت عفو ایالتی کرده است پرونده دنیل پری را مرور کنید، که به دلیل قتل گرت فاستر در تظاهرات تابستان 2020 در آستین، تگزاس مجرم شناخته شد. آقای ابوت گفت که “به محض اینکه به میز من برسد” عفو را تایید خواهد کرد.

تگزاس یکی از تعدادی از ایالت‌هایی است که قوانینی را تصویب کرده است که به دنبال تضمین این است که نیروی مرگبار مورد استفاده در دفاع شخصی از نظر قانونی محافظت شود. آقای ابوت که قبلاً به عنوان دادستان کل تگزاس و به عنوان قاضی در دادگاه عالی تگزاس خدمت می کرد، در توییتر گفت که قانون این ایالت یکی از قوی ترین قوانین کشور است و “نمی تواند توسط هیئت منصفه یا دادستان منطقه مترقی لغو شود.”

خوزه گارزا، دادستان منطقه تراویس، یکشنبه گفت که اعضای هیئت منصفه نزدیک به دو هفته به شهادت گوش دادند، از شاهدان خبره شنیدند و بیش از 15 ساعت درمورد اینکه به اتفاق آرا تصمیم بگیرند که آقای پری آقای فاستر را برای دفاع از خود نکشند، مشورت کردند.

آقای گارزا گفت: «در ایالتی که به اهمیت حاکمیت قانون اعتقاد دارد، اظهارات فرماندار مبنی بر اینکه در روند قانونی مربوط به مرگ گرت فاستر مداخله خواهد کرد، عمیقاً نگران کننده است.

نه دفتر فرمانداری و نه وکیلی به نمایندگی از آقای پری به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

این تیراندازی در یک تجمع در پایتخت ایالت تگزاس در شامگاه 25 ژوئیه 2020 رخ داد، بخشی از موج اعتراضاتی که در ماه‌ها پس از کشته شدن جورج فلوید توسط یک افسر پلیس مینیاپولیس، کشور را در بر گرفت.

به گفته پلیس، آقای پری، یک گروهبان ارتش که به عنوان راننده اوبر کار می کرد، به سمت راهپیمایان Black Lives Matter رفت. آقای فاستر، کهنه سرباز 28 ساله نیروی هوایی، در جمعی از تظاهرکنندگان بود که به ماشین نزدیک شدند. آقای فاستر آشکارا یک تفنگ به سبک AK-47 حمل می کرد که در تگزاس قانونی است.

بر اساس ویدئوی مصاحبه پلیسی که در دادگاه پخش شد، آقای پری به پلیس گفت که معتقد است آقای فاستر تفنگ را به سمت او نشانه رفته است و وقتی با هفت تیر خود تیراندازی کرد، نگران جانش بود. وکلای آقای پری استدلال کردند که تیراندازی برای دفاع از خود بوده است.

بیداری برای گرت فاستر در آستین، تگزاس، در روز پس از کشته شدن وی هنگام شرکت در تظاهرات زندگی سیاه پوستان مهم است در سال 2020.


عکس:

سرجیو فلورس/ گتی ایماژ

دادستان ها گفتند که آقای پری با ارائه شواهدی مبنی بر اینکه هنگام رانندگی به سمت راهپیمایان از چراغ قرمز عبور کرده است، درگیری را تحریک کرده است. آنها همچنین پیام‌هایی را که آقای پری در رسانه‌های اجتماعی ارسال کرده بود، به هیئت منصفه نشان دادند، از جمله پیام‌هایی که می‌گفت ممکن است «چند نفر را در راه رفتن به محل کارم بکشد. بر اساس گزارش رسانه ها، آنها در خارج از مجتمع آپارتمانی من شورش می کنند.

پس از حکم روز جمعه، محافظه کاران، از جمله رئیس حزب جمهوری خواه تگزاس و مجری شبکه فاکس نیوز، تاکر کارلسون، از آقای ابوت خواستند تا اقدامی انجام دهد.

جنیفر لورین، استاد حقوق در دانشکده حقوق دانشگاه تگزاس، گفت غیرعادی است که هر فرمانداری بلافاصله پس از صدور حکم، خواستار عفو یک فرد شود. خانم لورین گفت که قانون دفاع از خود ایالت از کسانی که واکنش قاطعانه ای را برانگیخته اند محافظت نمی کند.

او گفت: «در واقع یک توضیح قانونی قانونی برای اینکه هیئت منصفه چگونه می تواند به این نتیجه برسد وجود دارد.

به زوشا الینسون در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8