سیارک ادیسه ژاپن: 3 میلیارد مایل برای خرج کردن گرد و غبار

توکیو – آژانس فضایی ژاپن روز یکشنبه کپسولی از گرد و غبار سیارک را که توسط کاوشگر فضایی Hayabusa 2 ریخته شده بود ، با موفقیت بازیابی کرد ، با این امید که نکاتی درباره چگونگی شروع زندگی بر روی زمین داشته باشد.

بازیابی در خارج از کشور استرالیا آخرین کار در رقابت قدرت های بزرگ علمی جهان از جمله ایالات متحده و چین برای بازگرداندن نمونه هایی از اجرام فرازمینی بود. در کنار تحقیقات علمی ، یک هدف این است که بفهمیم چه روزی مکانهایی برای استخراج مواد معدنی مناسب هستند.

در تاریخ 1 دسامبر ، چین اعلام کرد که در اولین تلاش بشریت از دهه 1970 برای بازگرداندن سنگهای قمری به زمین ، یک کاوشگر بر روی ماه فرود آورده است. ایالات متحده مأموریت سیارک خاص خود را دارد که اخیراً به اندازه 2 پوند ماده از سیارک بنو ، با بازگشت به زمین برنامه ریزی شده در سال 2023 ، گرفته شده است.

کاوشگر هایابوسا 2 ژاپن شش سال پیش در سفر به ریوگو ، یک سیاره مینی جعبه ای تقریباً نیم مایلی از آن خورشید که عمدتا بین مدار زمین و مریخ قرار دارد ، منفجر شد. سال گذشته ، این کاوشگر پس از شلیک یک گلوله برای ایجاد یک دهانه مصنوعی ، دو نمونه از سیارک را جمع آوری کرد ، از جمله یک نمونه از زیر سطح.

بعد از طی مسافتی بیش از 3.2 میلیارد مایل ، Hayabusa 2 آخر هفته توسط زمین پرواز کرد و کپسولی را آزاد کرد که مقامات ژاپنی امیدوارند حاوی حداقل 0.1 گرم ماده سیارک ، معادل چند دانه برنج باشد. این کپسول قبل از گسترش چتر نجاتی که به آن اجازه می داد تا یکشنبه صبح به وقت محلی به سمت یک نقطه فرود در استرالیا سر بخورد ، در 7 مایل در ثانیه از جو زمین عبور کرد.