زمان سختی برای طلاق گرفتن از زوج هایی است که به طور مشترک صاحب خانه هستند

وقتی اشلی ورشم سال گذشته طلاق می گرفت، می خواست به زندگی در ساراسوتا، فلوریدا، خانه ای که در سال 2020 با همسرش لوک جیاکونه خریداری کرد، ادامه دهد.

اما بازپرداخت وام مسکن فعلی آنها برای برداشتن وام آقای جیاکونه، پرداخت ماهانه او را حدود 500 دلار در ماه افزایش می داد. او گفت: “من خیلی سریع از این کار خارج شدم.”

در عوض، این زوج با توافقی موافقت کردند که در آن آقای جیاکون در وام مسکن باقی ماند و به خانم ورشم اجازه داد تا نرخ 3 درصد را حفظ کند. خانم ورشام بخشی از سهام آقای جیاکونه را طی 10 سال بازپرداخت می کند. او برای افزایش درآمد خود اتاقی در خانه را در Airbnb اجاره می دهد.

خانم ورشم گفت: «این یک وضعیت بسیار غیر سنتی است.

در سال‌های گذشته، رایج‌ترین روش طلاق برای زوج‌ها برای حل مسئله خانه مشترک در صورتی که یکی از زوج‌ها می‌خواست به زندگی در آنجا ادامه دهد، ساده بود. یک نفر می تواند با تامین مالی مجدد وام مسکن، دیگری را از وام حذف کند. از آنجایی که نرخ وام برای سال‌ها پایین بود، گرفتن وام جدید راهی نسبتاً بدون پیچیدگی برای حل این موضوع بود.

اشلی ورشم از زمانی که طلاق گرفته، اتاقی را در خانه اش اجاره کرده است.


عکس:

زک ویتمن برای وال استریت ژورنال

افزایش سریع نرخ بهره وام مسکن در سال گذشته این رویکرد را تغییر داده است. امروزه، تصمیمات معمول برای مالکیت خانه مشترک معمولاً برای حداقل یک و گاهی هر دو همسر جذابیت کمتری دارد و منبع جدیدی از اختلاف است.

زوجی که طلاق می‌گیرند می‌توانند خانه را بفروشند، اما قیمت‌ها در بیشتر مناطق ایالات متحده کاهش یافته است.

یا یکی از همسران می تواند کنترل کامل را به دست بگیرد. اما انتقال مالکیت خانه به یک فرد مجرد می تواند نیاز به تامین مالی مجدد با نرخ بهره فعلی داشته باشد. این بدان معناست که همسری که در خانه می ماند ممکن است با پرداخت های ماهانه وام مسکن به میزان قابل توجهی گیر کند.

النا کاراباتوس، وکیل طلاق در نیویورک، گفت: «بسیاری از خانه‌هایی که در حال حاضر می‌بینم، از زمانی که نرخ وام مسکن بسیار پایین‌تر بود، وام مسکن دارند. شکی نیست که این موضوعی است که مذاکرات را سخت‌تر می‌کند.»

طبق گفته شرکت داده‌های وام مسکن Black Knight Inc، اکثر مالکان خانه‌هایی که وام‌های مسکن دارند، نرخ بهره فعلی زیر 4 درصد دارند. طبق گفته Freddie Mac، متوسط ​​نرخ وام مسکن 30 ساله در هفته منتهی به 6 آوریل 6.28 درصد بود.

اشلی ورشم از زمان طلاقش توانسته در خانه خود در ساراسوتا، فلوریدا، زندگی کند.


عکس:

زک ویتمن برای وال استریت ژورنال

لیزا زایدرمن، وکیل طلاق در نیویورک، گفت: برخی از زوج‌ها ترجیح داده‌اند تا زمانی که سرمایه‌گذاری مجدد یا فروش جذاب‌تر شود، در خانه با فرزندان زندگی کنند.

«به خصوص اگر بچه‌هایی در این امر دخیل باشند، آنها فقط می‌گویند: «باید این وام را نگه داریم، بازپرداخت مالی معنایی ندارد. ما باید منتظر بمانیم تا نرخ ها دوباره پایین بیایند.

فروش خانه می تواند یک استراحت تمیز ارائه دهد. اما در بسیاری از نقاط کشور، تخلیه خانه به دلیل طلاق می تواند به معنای رزرو ضرر باشد اگر زوج اخیراً خانه را خریداری کرده باشند. به گزارش بلک نایت، قیمت خانه در برخی از بازارهای غربی، مانند سانفرانسیسکو و سیاتل، در ماه فوریه نسبت به سال گذشته 10 درصد یا بیشتر کاهش یافته است.

تری مک لافلین ترجیح داد در خانه خود بماند تا دخترانش بتوانند در همان مدارس بمانند.

فرض وام مسکن، فرآیندی برای انتقال وام مسکن موجود به مالکیت جدید، به دلیل افزایش نرخ‌های وام مسکن مورد توجه مجدد قرار گرفته است. مفروضات معمولاً برای وام هایی که توسط Fannie Mae و Freddie Mac پشتیبانی می شوند مجاز نیستند، اما برخی استثناها از جمله در موارد طلاق وجود دارد، اگر همسر باقیمانده دستورالعمل های تعهدنامه را رعایت کند.

برخی از زوج های طلاق با انتظار در بازار سعی می کنند از این انتخاب های دشوار اجتناب کنند. نانسی کی، یک تحلیلگر مالی تایید شده طلاق، گفت: در برخی موارد، توافق طلاق می تواند به همسری که در خانه می ماند یک سال یا بیشتر فرصت دهد تا به جای اینکه مدت کوتاهی پس از قطعی شدن طلاق، آن را الزامی کند، دوباره سرمایه گذاری کند.

در موارد دیگر، همسر خروجی موافقت می کند که در وام مسکن باقی بماند تا در ازای سایر امتیازات، از تامین مالی مجدد جلوگیری کند.

اما این رویکرد می تواند جنبه های منفی نیز داشته باشد. گیزلا جونگلینگ برانت، موسس وام مسکن در بانک US در ایوانستون، گفت: همسری که پس از طلاق در وام مسکن مشترک می ماند، ممکن است نتواند بلافاصله واجد شرایط دریافت وام مسکن دیگری برای خرید خانه در جای دیگری باشد. مسئول پرداخت وام مسکن موفق به پرداخت، نمرات اعتباری هر دو نفر می تواند تحت تاثیر قرار.

افکار خود را به اشتراک بگذارید

نرخ بالاتر وام مسکن و به طور کلی بازار مسکن چه تاثیری بر زندگی شما داشته است؟ به گفتگوی زیر بپیوندید.

تری مک‌لافلین تصمیم گرفت پس از جدایی در خانه‌اش بماند تا دخترانش بتوانند در همان مدارس بمانند. او گفت: «واقعاً آشکار شد که اگر مجبور به تامین مالی مجدد باشم، انجام این کار واقعاً دشوار خواهد بود.

همسر سابق آقای مک‌لافلین موافقت کرد که در وام مسکن بماند تا نرخ وام مسکن خود را که کمتر از 3 درصد است حفظ کند. هنگامی که او در نهایت خانه در استرلینگ، ویرجینیا را بفروشد، سهم سابق خود را از حقوق صاحبان سهام، به اضافه قدردانی، بازپرداخت خواهد کرد.

آقای مک لافلین گفت: “بدیهی است که این برای هر دوی ما یک خطر است، زیرا ما از نظر مالی به نوعی با هم مرتبط هستیم.” اما “این قطعا چیز خوبی است، نگه داشتن دختران در خانه.”

به نیکول فریدمن در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8