رژیم ونزوئلا با انتخابات شام بایدن را به چالش می کشد

دولت جدید رئیس جمهور منتخب جو بایدن با یکی از سخت ترین چالش های خود در خارج از کشور در ونزوئلا روبرو خواهد شد ، جایی که رئیس جمهور نیکولاس مادورو روز یکشنبه انتخابات را با رای گیری که ایالات متحده به عنوان یک امر ساختگی قلمداد می کند ، برگزار می کند.

با انتخابات ، آقای مادورو كنترل كنگره را به دست خواهد آورد و كشور وی به عنوان تنها ملتهای قاره آمریكا كه رژیم بر همه شاخه های دولت و نیروهای مسلح سلطه دارد ، به كوبا و نیكاراگوئه پیوست.

آقای مادورو در کشوری که روزگاری یک قدرت بزرگ نفتی بود اما اکنون دچار یک فروپاشی خرد کننده اقتصادی شده است ، از آنجا که توسط گروه های مسلح قاچاق کوکائین و طلا مورد استفاده قرار می گیرد ، از اقتدار نابجا استفاده خواهد کرد.

به جز چند نامزد حاشیه ای و جدا شده كه با آقای مادورو هم پیمان نیستند ، مخالفان رای گیری را كه انتظار می رود بیشتر مرد از 277 كرسی كنگره یك اتاق ، مجلس ملی ، به مرد قدرتمند اختصاص دهد ، تحریم می كند. این تنها ارگانی است که تاکنون تحت کنترل دشمنان رژیم بوده است.

اگرچه ایالات متحده و اکثر دولت های اروپا و آمریکای لاتین این رأی را یک خرده ریز می دانند ، اما هدف اصلی آقای مادورو بی اهمیت جلوه دادن رهبر مخالفان خوان گوایدو است. آقای گوئیدو از ژانویه 2019 توسط دولت ترامپ و بیش از 50 کشور در آمریکای لاتین و اروپا به عنوان رهبر قانونی ونزوئلا شناخته شده است و ادعای وی به عنوان رئیس مجلس شورای ملی پیش بینی شده است.