روسیه شروع به تولید واکسن Sputnik V Coronavirus خود می کند

مسکو – پایتخت روسیه از روز شنبه انتشار واکسن ویروس کرونا ویروس خانگی این کشور را برای پزشکان ، معلمان و مددکاران اجتماعی آغاز کرد ، زیرا ویروس در چهارمین کشور آسیب دیده جهان با سرعت بی سابقه ای رو به گسترش است.

مقامات روسی در حال برنامه ریزی برای گسترش کمپین واکسیناسیون در هفته آینده در سراسر کشور هستند که انتظار می رود در مقیاس محدود باشد پس از تولید کنندگان با چالش هایی در افزایش تولید روبرو شدند. روسیه علیرغم انتقاد دانشمندان غربی در مورد فقدان داده های آزمایش بالینی در مقیاس بزرگ در آن زمان ، این تیراندازی را که Sputnik V نامگذاری شد ، در ماه آگوست تصویب کرد.

کمپین تلقیح مسکو چند روز پس از آن صورت می گیرد که انگلستان واکسن Pfizer Inc و BioNTech SE را مجاز اعلام کرده است که انتظار می رود از هفته آینده استفاده شود. این شات همچنین توسط سازمان غذا و دارو در ایالات متحده در حال بررسی است ، جایی که یک مجوز مشابه می تواند در اواخر این ماه ارائه شود و شروع به کار قبل از پایان سال.

روز شنبه ، روسیه رکورد 28،782 مورد جدید را گزارش کرد که تعداد آنها بیش از 2.4 میلیون نفر بود. پرونده انباشته روسیه از زمان شیوع همه گیر تنها در پشت ایالات متحده ، هند و برزیل قرار دارد.

در مسکو ، که تعداد موارد جدیدی را نیز ثبت کرده است ، حدود 70 مرکز واکسیناسیون واقع در بیمارستان ها و کلینیک ها صبح شنبه درهای خود را باز کردند.