رئیس جمهور مکزیک برای آزادی ژنرال دستگیر شده در آمریکا سخت تحت فشار قرار گرفت

شهر مکزیکو – دستگیری در ماه اکتبر در وزیر دفاع سابق ایالات متحده مکزیک باعث خشم افسران ارشد نظامی مکزیک شد ، این عامل اصلی باعث شد رئیس جمهور آندره مانوئل لوپز اوبرادور برای آزادی ژنرال با نفوذ سخت تلاش کند.

ژنرال سالوادور سیانفوئگوس که از سال 2012 تا 2018 به عنوان وزیر دفاع فعالیت می کرد ، به اتهام رشوه گرفتن برای محافظت از فعالیت های یک کارتل مواد مخدر دستگیر شد. دستگیری غافلگیرانه در لس آنجلس ، هنگامی که ژنرال و همسرش در حال شروع تعطیلات در کالیفرنیا بودند ، اعتراض افسران عالی رتبه مکزیکی را برانگیخت.

ارتش متحد اصلی رئیس جمهور مکزیک است ، کسی که توانایی پرداخت آن را ندارد. دو مقام ارشد دولت مکزیک گفتند که افسران ارشد از اینكه ژنرال Cienfuegos توسط مقامات آمریكایی در خارج از مكزیك دستگیر شده و در ایالات متحده مورد قضاوت قرار خواهند گرفت ، عصبانی شدند. افسران این امر را تحقیر و نقض حاکمیت مکزیک دانستند. دیگران نیز معتقد بودند که ژنرال بی گناه است.

خورخه کاستاندا ، وزیر امور خارجه پیشین گفت ، این دستگیری احساسات ضد ملی آمریکایی را در نیروهای مسلح بیدار کرد.

به گفته آقای کاستاندا ، یک ژنرال فعال در نامه ای به واتس اپ به آقای کاستاندا نوشت: “این ضربه سختی به وجهه مکزیک و نیروهای مسلح آن است.” ژنرال وظیفه فعال افزود: “Cienfuegos بی گناه است.” “این یک اقدام کاملاً توهین آمیز و خودسرانه توسط ایالات متحده است. من آن را توهین به مکزیک می دانم.”