دومنیک کامینگز ، معمار Brexit ، دولت بوریس جانسون را ترک کرد

لندن – یك دستیار ارشد بوریس جانسون كه مدافع Brexit بود و یك نیروی محرك در جهت چرخش ضد تأسیس حزب محافظه كار انگلیس بود كه كنار می رود ، در نشانه ای از نفوذ گروهی از مشاوران كه برای بیرون كشیدن كشورشان از خارج از اروپا تلاش می كردند. اتحاد. اتصال.

روز جمعه ، دومینیک کامینگز ، مشاور ارشد نخست وزیر ، که به نوعی معادل انگلیس استیو بانون ، استراتژیست سابق رئیس جمهور ترامپ شناخته شد ، گفت که ماه آینده این کار را ترک خواهد کرد. خروج وی پس از استعفای مشاور اصلی آقای جانسون ، یکی دیگر از مبارزان برجسته Brexit بود.

برخی از تحلیلگران گفتند که این اقدامات می تواند تغییر جهت آقای جانسون به لحنی سازش آمیزتر در مذاکرات با اتحادیه اروپا درباره روابط آینده انگلیس با اتحادیه باشد و می تواند نشانه رویکرد آشتی جویانه تری در سیاست انگلیس باشد زیرا او همچنین سعی در ایجاد روابط با رئیس جمهور آمریکا دارد جو بایدن را انتخاب کنید سخنگوی دولت گفت: خروج آقای کامینگز تغییری در موضع Brexit دولت ایجاد نخواهد کرد.

دیوید گاوکه ، وزیر پیشین انگلیس ، گفت: عزیمت آقای كامینگز می تواند منجر به اتخاذ رویكرد متعارف تری از جانسون شود. وی گفت: “نخست وزیر بسیار قادر است چهره تفرقه افکنانه ای که در دو سال گذشته بوده است نباشد.”

دولت آقای جانسون با بیماری همه گیر Covid-19 مقابله می کند ، که بیش از 50،000 مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا و بدترین ضربه اقتصادی در میان اقتصادهای پیشرفته برای آن ایجاد کرده است. این کشور همچنین درگیر مذاکرات پرتنش با اتحادیه اروپا در مورد یک رابطه اقتصادی جدید است که از 1 ژانویه آغاز می شود و در صورت عدم موفقیت می تواند هزینه های زیادی را به همراه داشته باشد.