دستگاه حباب فدرال رزرو را خاموش کنید

«نمایش لارنس ولک» که از سال 1951 تا 1982 اجرا می‌شد، به‌خاطر «موسیقی شامپاین» و صفحه تلویزیون پر از حباب برای باز کردن بیشتر برنامه‌ها شهرت داشت. فدرال رزرو که نرخ بهره را کاهش می دهد، از آن زمان ماشین حباب را راه اندازی کرده است. اکنون، با احساس تورم که با کند شدن اقتصاد در حال چرخش است، زمان آن رسیده است که ماشین را خاموش کنیم.

از پاییز 2008، با یک مهلت کوتاه در سال 2019، نرخ واقعی صندوق های فدرال منفی بوده است، به این معنی که نرخ های بهره کمتر از تورم بوده (و هنوز هم هستند) و فدرال رزرو تطبیق دهنده بوده است. انطباق با چه؟ خوب، به امید کاذب افزایش تقاضای کل و مبارزه با کاهش تورم، آنها حباب ها و حباب ها را در همه جا در خود جای داده اند.

تورم فقط یک روح است که اغلب با کاهش طبیعی قیمت ها و به نفع ما اشتباه می شود. بهره وری، انجام کارهای بیشتر با کمتر، قیمت ها را کاهش می دهد. به تراشه ها، آیفون ها و ۵۳۸ دلار برای تلویزیون هوشمند ۷۵ اینچی ۴K در Walmart فکر کنید..

چرا با آن مبارزه کنید؟

از فدرال رزرو بپرسید در مواجهه با این روند مولد، به تلاش برای تحریک تقاضای کل با کاهش نرخ بهره یا خرید اوراق قرضه ادامه می دهد. در عوض، بانک مرکزی در نهایت قیمت‌های دارایی‌های مختلف و چیزهای غیرمولد را افزایش می‌دهد، مانند مسکن، بهداشت و درمان و آموزش. این امر حباب و رکود بعدی و کمک‌های مالی بانکی را ایجاد می‌کند که فدرال رزرو با کاهش بیشتر نرخ‌های بهره مبارزه می‌کند و میل لنگ ماشین ولکیان را به هم می‌زند. دست از این کار بردارید!

نگران نباشید. اما حتی آلن گرینسپن، رئیس سابق فدرال رزرو، اعتراف کرد که آنها ناقص هستند و در سال 2019 خاطرنشان کرد: “ما با اندازه گیری تورم مشکل داریم.” حتی تا اواسط سال 2021، اعداد تورم ضعیف به نظر می‌رسیدند، اما آیا فدرال رزرو متوجه تورم دارایی‌هایی که کاهش نرخ در جاهای دیگر می‌شد، نبود؟

سهام در حال پرواز بودند. حتی بی ارزش ترین اوراق قرضه نیز بازدهی پایینی داشتند. در پایان سال 2020، جهان 18 تریلیون دلار اوراق قرضه با نرخ بهره منفی داشت. با این حال، فدرال رزرو این علائم را نادیده گرفت. اما چگونه رونق قیمت خانه و اجاره شهر، 4.8 تریلیون دلار بدهی مالی جدید از زمان تحلیف رئیس جمهور بایدن، ربع تریلیون دلار بدهی اورگراند چین، ارزهای رمزنگاری شده چند تریلیون دلاری، استیبل کوین های الگوریتمی ناپایدار، بی ثبات کوین های الگوریتمی، میلیون ها توکن های غیرقابل تعویض از جمله هنرمندان 69 میلیون دلاری را از دست داد. فروش یک فایل jpeg، SPAC های خاص از جمله Shaq – آیا باید ادامه دهم؟

آره. قیمت‌های غیرمجاز برای تخم‌مرغ، هنر زشت، کارت‌های تجاری و ماشین‌های لوکس، به‌علاوه بانک‌های منطقه‌ای که به دنبال سود هستند، ایده‌های احمقانه مانند اسکوترهای درخواستی، و البته بازی‌های اعتماد به نفس مانند ارزش‌گذاری ۴۷ میلیارد دلاری WeWork و ماموریت «افزایش آگاهی جهان» را اضافه کنید. و همچنین سام بنکمن-فرید، پول جعلی با کیسه های لوبیا به ارزش 26 میلیارد دلار. بیایید، از دست دادن آنها سخت بود. آیا فدرال رزرو فکر می کرد که این همه «شور و نشاط عقلانی» است؟ نرخ بهره پایین عاملی بود که این حباب ها را متورم کرد.

ویلیام مک‌چسنی مارتین، رئیس سابق فدرال‌رزرو، به قول معروفی گفته است که نقش فدرال رزرو این است که «کاسه‌ی پانچ را درست در زمانی که مهمانی شروع می‌شود، بردارد». اما به نظر می‌رسد که فدرال‌رزرو با سازگاری سال‌های متمادی کاسه را به میز چسبانده است. زمان آن فرا رسیده است که این ضربه را کنار بگذارید – کاهش نرخ بهره در هر نشانه ای از ضعف. این یک مهمانی هولناک بود و اکنون اقتصاد از بین رفته است. خواهش میکنم دیگه موی سگ نیست!

نرخ های بهره پایین تر یک محرک کلاسیک در سمت تقاضای کینزی است. جروم پاول حتی در سال گذشته اشاره کرد که “ابزارهای فدرال رزرو اساساً بر اساس تقاضای کل کار می کنند.” من شرط می بندم که اکثر حدود 400 دکترای فدرال رزرو، اقتصاددانانی هستند که تحت آموزش کینزی قرار دارند و در مورد عرضه چیزی برای گفتن ندارند – یعنی دانش اندکی از قانون بازارهای ژان باپتیست سی، که بیان می کند توانایی خرید چیزی از درآمد حاصل از عرضه چیز دیگری در ابتدا حاصل می شود. اغلب به این صورت خلاصه می شود که «عرضه تقاضای خودش را ایجاد می کند». به “ابتدا تامین” فکر کنید.

با کاهش سرعت اقتصاد، انتظار داشته باشید کاخ سفید برای محرک های بیشتر و کاهش بیشتر نرخ بهره التماس کند. تقریباً هر رئیس جمهور این کار را می کند. اما اگر عرضه محدود باشد، کاهش نرخ مانند فشار دادن به یک رشته است.

به جای دمیدن حباب، فدرال رزرو باید عرضه را پرورش دهد و اجازه دهد سرمایه آزادانه تخصیص یابد. یک نرخ بهره “طبیعی” ظاهر می شود.

بله، انجام این کار سخت است. قانون اخیر چیپس + با درخواست های مهدکودک همراه شد. اتحادیه های بخش دولتی بیش از حد قدرتمند هستند. شرکت ها دستبندهای عدالت اجتماعی دارند. شایستگی بحث است. مقررات، نوار سبز را بر نوار قرمز رنگ بسته اند: الزامات انرژی جایگزین، محدودیت های آب، یارانه خودروهای برقی، مالیات بر سود بادآورده، و سال ها برای دریافت مجوز. اینها همه وزنه های مرده هستند.

اما خیلی چیزهای معنی دار به راحتی قابل انجام نیستند. متأسفانه، فدرال رزرو فقط از ابزار صریح خود استفاده می کند و نرخ های بهره را کاهش می دهد.

فدرال رزرو می تواند منبری قلدر باشد تا کنگره و دولت را مجبور به عقب نشینی از نفوذ نظارتی خود کند. تا زمانی که قانونی برای تقویت اقتصاد عرضه اول تصویب نشود، از کاهش نرخ ها خودداری کنید. کاهش سود سرمایه و نرخ های مالیاتی حاشیه ای برای تشویق کارآفرینان برای ساختن آینده؛ اگر به مقررات تبرّی کنید، اقتصاد خودش را بهبود می بخشد. بعلاوه، نرخ ها را به طور مثبت واقعی نگه دارید – تورم 3 درصد به معنای نرخ 5 درصدی صندوق های فدرال است. و اجازه دهید توافق کنیم که برای دور نگه داشتن حباب ها، نه کاهش نرخ، نه محرک دیگر. برنده.

به [email protected] بنویسید.

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8