درآمد تبلیغات دیجیتال در سال 2022 دوباره رشد کرد، اما بسیار آهسته تر

بر اساس گزارش جدیدی از Interactive Advertising Bureau و PricewaterhouseCoopers LLP، درآمد تبلیغات دیجیتال در ایالات متحده در سال گذشته 10.8 درصد افزایش یافت و به 209.7 میلیارد دلار رسید، زیرا بازاریابان با وجود رشد اقتصادی کندتر، بلاتکلیفی بازار و اخراج های گسترده در شرکت های بزرگ فناوری، همچنان در کانال های آنلاین هزینه می کنند. .

اما این افزایش کمتر از جهش 35 درصدی بود که در سال 2021 مشاهده شد – زمانی که بازاریابان، از جمله سیل کسب‌وکارهای جدید، برای دستیابی به مصرف‌کنندگانی که زمان و پول بیشتری را به صورت آنلاین صرف می‌کنند، رقابت کردند – و همچنین افزایش 12.2 درصدی در سال 2020.

علاوه بر عدم قطعیت اقتصادی گسترده‌تر، که باعث شد برخی از شرکت‌ها از بودجه‌های بازاریابی در آخرین بخش سال 2022 عقب نشینی کنند، تجارت تبلیغات آنلاین با قوانین رو به رشد حفظ حریم خصوصی و افزایش حمایت از حریم خصوصی مصرف‌کنندگان از سوی شرکت‌هایی مانند Apple Inc. دست و پنجه نرم می‌کند. بازیگران صنعت می‌گویند هدف‌یابی پیام‌ها و اندازه‌گیری اثربخشی آن‌ها را سخت‌تر کرده‌اند.

دیوید کوهن، مدیر اجرایی IAB، یک شرکت تبلیغات دیجیتال، گفت: «از سال 2021، که رشد فوق‌العاده‌ای بود – فکر می‌کنم قوی‌ترین رشدی بود که در 15 سال گذشته دیده بودیم – مطمئناً انتظار کاهش یا کاهش رشد در سال 2022 را داشتیم. گروه تجاری

فروش تبلیغات دیجیتال از عواملی مانند رشد به اصطلاح شبکه‌های رسانه‌ای خرده‌فروشی افزایش یافته است، که در آن کسب‌وکارهای مصرف‌کننده مانند خواربارفروشی‌ها و زنجیره‌های بزرگ باکس راه‌هایی را به تبلیغ‌کنندگان ارائه می‌دهند تا با استفاده از داده‌های خرده‌فروش خود به مشتریان دسترسی پیدا کنند.

تحلیلگران مورگان استنلی هفته گذشته گفتند که رسانه های خرده فروشی تا سال 2025 یک چهارم از هزینه های تبلیغات آنلاین جهانی را تشکیل خواهند داد و 45 درصد از رشد هزینه های تبلیغات آنلاین را از هم اکنون تا آن زمان به همراه خواهند داشت.

مت کاست، تحلیلگر اینترنتی آمریکایی در مورگان استنلی، گفت تا زمانی که خرده فروشان راه هایی برای ایجاد بینش بیشتر از داده های خود در مورد مشتریان پیدا کنند، برندها مایل به افزایش هزینه های خود در چنین شبکه هایی هستند.

آقای کاست در ایمیلی گفت: «رسانه‌های خرده‌فروشی دارای مزایایی هستند که برای زمان حال بسیار مناسب هستند. «به نظر می‌رسد حریم خصوصی در طول زمان دارای امتیاز بیشتری می‌شود و این به افزایش رسانه‌های خرده‌فروشی دامن می‌زند، به دلیل مزایایی که در اندازه‌گیری و انتساب آگهی دارد.»

پخش ویدئوی تبلیغاتی، از جمله سطوح پشتیبانی شده از تبلیغات از سرویس‌هایی مانند Netflix و HBO Max، یکی دیگر از محرک‌های اصلی رشد در فضای تبلیغات دیجیتال است.

به گفته گیتا رانگاناتان، تحلیلگر ارشد رسانه بلومبرگ، از آنجایی که شبکه‌های تلویزیونی سنتی شرکت‌های رسانه‌ای به دلیل تغییر مصرف‌کنندگان به سمت استریم تحت فشار قرار می‌گیرند، بسیاری از آنها اکنون سطوحی با پشتیبانی از تبلیغات را برای سرویس‌های پخش خود ارائه می‌کنند.

خانم رانگاناتان گفت: «از آنجایی که آنها اکنون این راه‌حل‌های استریم، به ویژه راه‌حل‌های استریم پشتیبانی شده با تبلیغات را دارند، می‌توانند نشت زیادی از سیستم تبلیغات تلویزیونی خطی را جبران کنند. “با کمک [free ad-supported streaming television] یا [advertising-based video on demand] من فکر می‌کنم این به آنها کمک می‌کند تا مقداری از دلارهای از دست رفته را پس بگیرند.»

برای اولین بار از سال 2016، سهم بازار 10 شرکت برتر در گزارش IAB کاهش یافته است.

ده ناشر و پلتفرم دیجیتالی 76.8 درصد از کل درآمد تبلیغات دیجیتال در سال 2022 را به خود اختصاص دادند که نسبت به 78.6 درصد در سال 2021 کاهش یافته است. در سال 2018، آن 10 ناشر و پلتفرم برتر 75.9 درصد از کل درآمد تبلیغات دیجیتال را تشکیل می دادند.

شرکت تحقیقاتی Insider Intelligence در ماه مارس اعلام کرد که Alphabet شرکت

گوگل، متا پلتفرم ها شرکت

و Amazon.com شرکت

60.6 درصد از بودجه تبلیغات دیجیتال در ایالات متحده در سال 2022 کاهش یافته است، از 61.6 درصد در سال 2021. این غول های تبلیغات آنلاین با فشار جدیدی از سوی TikTok شرکت ByteDance Ltd. و سایر چالش ها مواجه هستند.

بر اساس گزارش جدید IAB، درآمد تبلیغات رسانه های اجتماعی در سال 2022 3.6 درصد رشد کرد که کاهش رشد نسبت به 39.3 درصد در سال گذشته را نشان می دهد، زیرا حفاظت از حریم خصوصی به ویژه بر شرکت های این بخش تأثیر گذاشته است.

رسانه‌های اجتماعی، از انواع مختلف [media] آقای کوهن گفت، انواعی که ما به آنها نگاه کردیم، در سال 2022 بیشترین تأثیر را داشته است.» در نتیجه سیاست‌های پلتفرم فناوری.

به مگان گراهام در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8