خط هزینه مک کونل – WSJ

جو بایدن هنوز در کاخ سفید حضور ندارد ، اما ما در معرض آزمایش مهمی از توانایی او برای ایجاد یک سنا کاملاً تقسیم شده هستیم. جمهوری خواهان می توانند خط راجع به تسکین کووید را حفظ کنند ، یا یک حزب جمهوری اسلامی تقسیم شده می تواند نشان دهد که دموکرات های بایدن دست تازیانه برای هزینه ها را خواهند گرفت.

رهبر اکثریت میچ مک کانل این هفته با طرح یک لایحه ساده برای تسکین ویروس که جعبه های دو حزب را بررسی می کند ، این خط را ترسیم کرد. همانطور که آقای مک کانل متذکر شد ، این لایحه “بلافاصله در مورد همه موضوعات مورد توافق همه” ارائه می شود – بیشتر بودجه برای مشاغل کوچک ، توزیع واکسن و کمک های بیکاری گسترده ، و همچنین اطمینان قانونی برای بیمارستان ها ، مدارس و گروه های مذهبی. حتی بهتر از این ، این لایحه حدود 569 میلیارد دلار از وجوه استفاده نشده از ویروس را جبران می کند – کل هزینه صورتحساب وی را جبران می کند. کمک فوری و هدفمند برای کسانی که آمریکایی ها هنوز آسیب می بینند ، بدون هیچ گونه هزینه اضافی برای مودیان ایالات متحده. چه چیزی دوست ندارد؟

با این وجود فشار بر GOP در حال افزایش است تا دلار را دو برابر یا چهار برابر کند. نانسی پلوسی ، رئیس مجلس و رهبر اقلیت سنا ، چاك شومر ، سوار بر طرح پیشنهادی دو حزبی 900 میلیارد دلاری سنا كه می تواند پول به دولت های ایالتی و محلی بیفزاید ، مزایای بیكاری “افزایش یافته” بدفكر را احیا كند و حمل و نقل عمومی را نجات دهد ، صعود كرده اند. و اگرچه آن لایحه با حسن نیت مورد مذاکره قرار گرفت ، اما قبلاً به گروگان گرفته شده است. خانم پلوسی و آقای شومر توضیح دادند که آنها آن را فقط به عنوان “مبنای” خود برای مذاکره بیشتر پذیرفته اند و در حال حاضر نویدبخش “پیشرفت” هستند – احتمالاً صدها میلیارد آنها.

مطبوعات در حال سنگین شدن هستند ، و لایحه مک کانل را به عنوان اسکروژ مانند و ناکافی ارائه می دهند. خانم پلوسی دوباره هشدار می دهد که “اقتصاد بدون رهایی از کنگره از طرف فدرال ، دچار رکود اقتصادی دو برابر خواهد شد.” حتی برخی از جمهوری خواهان معتقدند که این حزب می تواند دو کرسی برجسته سنای جورجیا را تنها با افزایش یک دوره دموکرات در هزینه ها بدست آورد.

این مبارزه به سرعت نمایانگر چیزی بسیار مهمتر از رقم ساده دلار است. از نظر داخلی ، جمهوریخواهان باهوش استدلال می کنند که این موضوع درمورد GOP برای اصول اساسی و حکمرانی خوب است ، حتی اگر این زمینه را برای مذاکرات هزینه های آینده با دولت بایدن تعیین می کند.