تقریباً 1 میلیون نفر از مردم چین واکسن Covid-19 سازنده دارو را دریافت کرده اند

مقامات چینی نزدیک به یک میلیون نفر از مردم چین را با واکسن Covid-19 از Sinopharm تلقیح کرده اند ، هرچند که این شرکت دولتی هنوز شواهد بالینی موثری در مورد کارآیی ارائه نکرده است.

واکسن گروه دارویی چین ، یا Sinopharm ، به عنوان بخشی از مجوز استفاده اضطراری توسط دولت چین در ماه ژوئیه ، به افرادی از جمله کارگران چینی در خارج از کشور ، مقامات دولتی و دانشجویان تزریق شده است. بر اساس بیانیه شرکت به نقل از لیو جینگژن رئیس Sinopharm ، فقط تعداد کمی از افراد علائم خفیف را تجربه کردند و حتی یک نفر نیز واکنش جدی منفی نداشت.

در بیانیه مورخ چهارشنبه ، سینوفرم گفت که در همه جنبه های تولید واکسن در جهان پیشتاز است ، اما شواهدی از آزمایشات بالینی بین المللی در حال انجام که اثبات واکسن آن است ، ارائه نداده است. از آنجا که چین موارد آلودگی کمی در مرزهای خود دارد ، شرکت های چینی مجبور شده اند آزمایش هایی را برای آزمایش اثر واکسن های خود در خارج از کشور انجام دهند. همتایان غربی آنها نیز در سطح بین المللی شرکت کنندگان را جذب کرده اند.

Sinopharm استدلال کرده است که واکسن های آن بر اساس مشاهدات حکایت شده از افرادی که در آزمایشات شرکت نمی کنند ، کار می کنند. بسیاری از آنها تلقیح شدند زیرا آنها به خارج از کشور هدایت می شدند.

این شرکت روز چهارشنبه گفت: “در میان پرسنل ساختمانی ، دیپلمات ها و دانشجویان خارج از کشور که به بیش از 150 کشور جهان سفر کرده اند ، پس از تلقیح حتی یک مورد عفونت رخ نداده است.”