ترامپ از دستیاران ارشد در مورد گزینه های حمله به ایران سال کرد

واشنگتن – رئیس جمهور ترامپ روز پنجشنبه در جلسه دفتر بیضی شکل از مشاوران خود در مورد گزینه های نظامی بالقوه برای حمله به سایت هسته ای ایران س afterال کرد پس از آنکه آژانس سازمان ملل متحد فاش کرد تهران عرضه اورانیوم کم غنی شده خود را گسترش داده است ، مقامات آگاه از این جلسه گفتند.

مقامات گفتند که آقای ترامپ توسط چندین مشاور ارشد ، که معتقد بودند یک اقدام نظامی می تواند منجر به درگیری گسترده تری در منطقه شود ، درست همانطور که رئیس جمهور تلاش می کند تا جنگ ها را در افغانستان و عراق پایان دهد ، از پیگیری این گزینه ها منصرف شد.

این هفته یک مقام آمریکایی آشنا با این نشست گفت: “درگیری با ایران برای همه افراد درگیر بد پایان می یابد.”

این بحث به دنبال گزارشی از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام شد که نشان می داد ذخایر اورانیوم با غنی سازی کم در این کشور به 12 برابر حد مجاز توافق هسته ای سال 2015 رسیده است.

این قسمت ، که برای اولین بار توسط نیویورک تایمز گزارش شد ، نگرانی برخی از مقامات آمریکایی را ایجاد کرد مبنی بر اینکه آقای ترامپ ، که انتخابات را به جو بایدن رئیس جمهور منتخب واگذار نکرده است ، ممکن است تلاش کند تا در خارج از دفتر کار خود ، خصوصاً در مورد مسائل سیاست خارجی که وی به شدت با آقای بایدن مخالف است.