بازشماری آرا اطمینان بخش جورجیا – WSJ

با وجود تمام خشم های سیاسی ، رویه های شمارش آرا America در آمریکا طبق آنچه پیش بینی شده پیش می رود. در جورجیا ، جایی که جو بایدن با حدود 14000 رأی از پنج میلیون رأی گیری پیشرو است ، مقامات روز سه شنبه آماده می شوند تا هر رأی را با دست کنترل کنند.

وزیر امور خارجه براد رافنسپرگر گفت: “ما هر برگه ، هر برگه رای گیری ، هر یک از آراot قانونی و قانونی را شمارش خواهیم کرد.” “مردم در هفته آینده آینده اضافه کاری زیادی انجام خواهند داد.” هر نوع حاشیه ناچیز مانند این رقم 0.28 درصد باشد ، حتی اگر یک مسابقه ریاست جمهوری نباشد ، نوعی بازشماری احتیاطی است.

افزایش خطر بیشتر این است که جورجیا قرار است دو انتخابات دور دوم سنا را در ژانویه برگزار کند ، که تصمیم می گیرد کدام حزب اتاق فوقانی را کنترل کند. كنترل سنا جهت سیاست ملی را برای دو سال آینده تعیین می كند. گرجستان باید اطمینان پیدا کند ، با ورود به آن وضعیت نابسامان سیاسی ، سیستم های انتخاباتی جدید آن چنان که طراحی شده است عمل می کنند.

انجام یک ممیزی کامل با دست بیش از آنچه قانون جورجیا ایجاب می کند است. بعید است که دولت را به ستون دونالد ترامپ بکشاند ، زیرا غلبه بر کسری 14000 رأی او مستلزم کشف خطاهای جدی است که تاکنون از شناسایی خارج شده است. در هر صورت ، آقای بایدن همچنان 270 رأی لازم کالج انتخاباتی را در اختیار خواهد داشت ، مگر اینکه حاشیه های حتی بیشتر از آن در پنسیلوانیا یا سایر ایالت ها نیز به نوعی لغو شود.

آقای رافنسپرگر ، یک جمهوری خواه ، تأکید کرد که دفتر وی آماده بررسی هر ادعای مربوط به مشروبات الکلی رای دهنده است. وی گفت: “اگر در مورد رای گیری غیرقانونی یا تقلب در رای دهندگان اطلاعاتی دارید ، آن را به ما توجه كنید.” “ما در هر موردی که می شنویم تحقیق خواهیم کرد.” اگر بازشماری پر زحمت گرجستان ادعاهای کلاهبرداری بزرگ را اثبات نکند ، آمریکایی ها اطمینان بیشتری خواهند داشت که انتخابات به طور عادلانه انجام شده است.