ایالات متحده قانونگذاران ارشد چین را به لیست سیاه تحریم های هنگ کنگ اضافه می کند

واشنگتن – دولت ترامپ روز دوشنبه بیش از دوازده مقام ارشد حزب کمونیست چین را به دلیل اقداماتی که به گفته آمریکا تضعیف استقلال هنگ کنگ است ، به لیست سیاه تحریم های خود اضافه کرد.

اقدامات علیه 14 نایب رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق ، ارگان عالی قانونگذاری کشور ، بخشی از مجموعه تحریم ها علیه مقامات ارشد چین است که به گفته واشنگتن مسئول فرسایش استقلال سیاسی هنگ کنگ هستند.

مایك پمپئو ، وزیر امور خارجه آمریكا ، در اعلام این اقدام گفت كه كمیته دائمی كنگره چین در تلاش های چین نقش اساسی داشته است. وی گفت: “حمله بی وقفه پکن به روندهای دموکراتیک هنگ کنگ ، شورای قانونگذاری آن را از بین برد و بدن را یک مهر لاستیکی فاقد مخالفت معنادار کرد.”

سفارت چین بلافاصله به درخواست نظر پاسخ نداد. سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پکن در اوایل روز دوشنبه در مورد گزارش تحریم ها قبل از اعلام این سedال ، اقداماتی از جمله دخالت در امور حاکمیت چین را محکوم کرد و از قانونگذار چین دفاع کرد که مطابق قانون اساسی و قوانین عمل می کند.

مقامات کمیته دائمی کنگره ملی خلق مسئول قانون جدید امنیت ملی وضع شده به هنگ کنگ هستند که وزارت امور خارجه گفت “به طور موثر توانایی مردم هنگ کنگ در انتخاب نمایندگان منتخب خود را خنثی می کند.”