ایالات متحده با افزایش تنش های منطقه ای ، برخی از کارمندان سفارت را از عراق بیرون می کشد

به گفته یک مقام آمریکایی ، دولت آمریکا در هفته های آینده همزمان با افزایش تنش با ایران ، برخی از کارمندان خود را از سفارت خود در بغداد خارج می کند.

مقام رسمی گفت که زمان جمع آوری جزئی کارمندان سفارت همزمان با اولین سالگرد حمله هوایی ایالات متحده به عراق است که در 3 ژانویه منجر به کشته شدن یک ژنرال ارشد ایرانی ، قاسم سلیمانی شد ، به دلیل نگرانی در مورد تلافی جویی از ایران یا شبه نظامیان متحد آن ، .

این مقام گفت ، تصمیم برای جلب برخی از کارمندان از سفارت در اوایل هفته جاری در جریان جلسه کمیته هماهنگی سیاست های شورای امنیت ملی صورت گرفت. نمی توان فهمید که چند نفر از سفارت خارج می شوند. در حالی که وزارت امور خارجه تعداد افراد این مجموعه را فاش نمی کند ، تعداد کل هزاران نفر تخمین زده شده است.

وزارت امور خارجه گفت که به طور مداوم کارکنان مراکز را در سراسر جهان تنظیم می کند اما در مورد جزئیات این تغییرات توضیحی نمی دهد. یک مقام گفت سفیر آمریکا متیو تولر در عراق باقی مانده و سفارت به کار خود ادامه داده است.

در ویدیویی که سفارت ایالات متحده در حساب های خود در شبکه های اجتماعی منتشر کرده است ، آقای تولر گفت ، “کاهش موقت تعداد کارکنان تاثیری بر تعهد این پرسنل فداکار نخواهد داشت.”