افشای اطلاعات در زمان جنگ می تواند متحدان را غرق کند

یک سرباز اوکراینی از یک واحد دفاع هوایی متحرک مهارت های خود را در فرودگاه آنتونوف در هوستومل، اوکراین، 1 آوریل نشان می دهد.


عکس:

افرم لوکاتسکی/ آسوشیتدپرس

افشای اسناد طبقه بندی شده ایالات متحده مربوط به جنگ اوکراین در بسیاری از سطوح مانند یک شکست به نظر می رسد – اعتماد متحدان به ایالات متحده را تضعیف می کند، نشان می دهد که ایالات متحده چقدر از مذاکرات نظامی روسیه می داند و مهمتر از همه خیانت به ضعف دفاع هوایی اوکراین است.

منبع نشت مشخص نیست، که به خودی خود نگران کننده است. این اسناد ابتدا در شبکه های اجتماعی ظاهر شد و مطبوعات نتوانسته اند صحت آنها را تأیید کنند. اما هشدار آشکار در میان مقامات آمریکایی حاکی از آن است که بسیاری از اطلاعات فاش شده دقیق هستند. وزارت دادگستری و پنتاگون هفته گذشته تحقیقات جنایی را آغاز کردند تا چه ارزشی داشته باشد.

این افشاگری‌ها به‌ویژه آسیب‌رسان هستند، زیرا قضاوت‌های پنهانی ایالات متحده در مورد پیشرفت جنگ را فاش می‌کنند. خیانت به محل تحرکات نیروها نیست، اما نزدیک است. افشای میزان آگاهی آمریکا از برنامه های نظامی روسیه می تواند برای منابعی در روسیه حکم اعدام را به همراه داشته باشد.

نگران‌کننده‌ترین نشت این است که پدافند هوایی اوکراین می‌تواند تا ماه می شکست بخورد، که به روسیه برتری هوایی و یک مزیت تاکتیکی عظیم می‌دهد. کرملین امیدوار بود که تسلط هوایی بتواند به پیروزی زودهنگام کمک کند، اما پدافند هوایی اوکراین در برابر حملات اولیه به خوبی مقاومت کرد.

روسیه تصمیم گرفت برای حفظ نیروی هوایی گران قیمت خود، پروازهای هواپیماهای خود در اوکراین را به حداقل برساند. در عوض بر پهپادها و موشک های کروز ایرانی تکیه کرده است. این امر کار روسیه را برای اخلال در کاروان های اوکراینی و استقرار توپخانه دشوارتر کرده است.

اما اسناد فاش شده ارزیابی می‌کنند که اوکراین در حال اتمام موشک است. در صورت فروپاشی پدافند هوایی کیف، روسیه برای حمله به نیروهای زمینی اوکراین و تصرف مناطق بیشتر اوکراین دست آزاد خواهد داشت.

این افشاگری اطلاعات حیاتی را در اختیار روسیه قرار می دهد که تصمیمات اوکراین را برای حمله بهاری که مدت ها پیش بینی می شد پیچیده خواهد کرد. همچنین ممکن است اعتماد جدیدی به ولادیمیر پوتین بدهد که نیروهایش می توانند از نیروهای اوکراینی پیشی بگیرند.

ایالات متحده به ویژه در ارائه دفاع هوایی پیشرفته به اوکراین بسیار کند عمل کرده است، که عمدتاً باید با دفاع های قدیمی دوران شوروی مدیریت می کرد. پرزیدنت بایدن تا دسامبر منتظر بود تا مجوز تحویل یک باتری موشکی پاتریوت به اوکراین را صادر کند و دیگری از طریق آلمان ارسال شود. فرانسه و ایتالیا در حال ارائه نسخه خود از پاتریوت هستند. اما هیچ یک از این سیستم ها مستقر نشده اند.

این نادیده گرفتن ممکن است اکنون عواقب جدی در میدان جنگ داشته باشد. پس از افشای اطلاعات، ایالات متحده حتی تعهد بیشتری برای تسریع تحویل پدافند هوایی غربی و جت های جنگنده پیشرفته مانند F-16 دارد که اگر روسیه جنگنده های خود را آزاد کند، می توانند از آسمان دفاع کنند.

در همین حال، بیایید امیدوار باشیم که افشای اطلاعات یک قسمت یکباره باشد. اگر افشاگران اسناد بیشتری را دزدیده باشند و این به یک سیل تبدیل شود، بیشتر از اوکراین دچار مشکل می شود.

گزارش تحریریه ژورنال: گزارش کاخ سفید مقصر هرج و مرج خروج را منتقل می کند. تصاویر: Shutterstock/AFP/Getty Images/AP Composite: Mark Kelly

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

در نسخه چاپی 11 آوریل 2023 با عنوان “نشت های زمان جنگ می تواند متحدان را غرق کند” ظاهر شد.