احضاریه مجلس نمایندگان از FTC برای اسناد تحقیق توییتر

واشنگتن- به گفته یکی از دستیاران کمیته و اسناد مشاهده شده توسط وال استریت ژورنال، کمیته قضایی مجلس نمایندگان به رهبری جمهوری خواهان، کمیسیون تجارت فدرال را برای اسناد مربوط به ادامه تحقیقات حریم خصوصی این آژانس در مورد شرکت توییتر احضار کرد.

دستیار گفت که رئیس کمیته، جیم جردن (رئیس جمهور، اوهایو)، احضاریه ای را که روز چهارشنبه برای لینا خان، رئیس FTC ارسال شد، به این دلیل که FTC با درخواست های کتبی و شفاهی قبلی برای اطلاعات همکاری نکرده است، مجوز داد.

آقای جردن در نامه ای به همراه احضاریه گفت که آژانس از درخواست کمیته در 10 مارس برای تمام اسناد و ارتباطات مربوط به تحقیقات پیروی نکرده است. آقای جردن ادعا کرد که FTC خواسته‌های «نامناسب و سنگین» از توییتر و مالک آن، ایلان ماسک، داشته است.

FTC هیچ اظهارنظری فوری نداشت. خانم خان قبلا به آقای جردن گفته بود که تحقیقات FTC محرمانه است.

او در نامه ای در 27 مارس گفت: «اطمینان از پیروی از دستورات FTC بسیار مهم است، به خصوص در هنگام برخورد با افراد تکراری،» او در نامه ای به تاریخچه حریم خصوصی و امنیت توییتر اشاره کرد. FTC به اجرای صادقانه تعهدات قانونی ما و اجرای قانون بدون ترس یا لطف ادامه خواهد داد.

FTC در حال انجام تحقیقاتی درباره انطباق توییتر با دستور FTC 2022 است که این شرکت برای رفع اتهامات مربوط به نقض وعده های محافظت از حریم خصوصی کاربران امضا کرد. ماه گذشته ژورنال گزارش داد که FTC از توییتر خواسته است که ارتباطات شخصی مالک آقای ماسک را واگذار کند و تصمیمات تجاری مهم را توضیح دهد.

این احضاریه آخرین موردی است که آقای جردن سازمان های مجری قانون را هدف قرار داده است که او آنها را به سوء استفاده از قدرت متهم می کند. او همچنین به دفتر تحقیقات فدرال احضار کرده و از دادستانی منطقه منهتن که اخیراً علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اتهاماتی را مطرح کرده است، درخواست اسناد کرده است. این اقدام اخیر باعث دادخواست متقابل این هفته شد که آقای جردن را به جستجوی اطلاعات حساس و دخالت در تعقیب کیفری متهم کرد.

دموکرات‌ها آقای اردن را متهم کرده‌اند که از اختیارات کمیته برای کمک به متحدان سیاسی استفاده می‌کند – مقوله‌ای که در آن آقای ماسک را قرار می‌دهند، کسی که به دلیل لغو ممنوعیت حساب کاربری آقای ترامپ توسط توییتر و دیگر تصمیم‌های بحث برانگیز مورد تحسین جمهوری‌خواهان قرار گرفته است. آقای جردن گفته است که به آنچه که به گفته او «سلاحی کردن» آژانس‌های فدرال توسط دموکرات‌ها است، پاسخ می‌دهد.

استیسی پلاسکت، نماینده دموکرات بدون حق رأی از جزایر ویرجین ایالات متحده، در جلسه کمیته قضایی در توییتر در ماه گذشته گفت: «اف.تی.سی نگرانی های بسیار جدی در مورد مدیریت توییتر با داده های مصرف کنندگان دارد». چیزی بین جمهوریخواهان کنگره و ایلان ماسک در جریان است.

تحقیقات FTC می تواند خطری برای توییتر ایجاد کند زیرا آقای ماسک به دنبال سودآوری آن است. دستور رضایت در سال 2022 با جریمه 150 میلیون دلاری همراه بود و شرکت را ملزم می‌کند تا هنگام عرضه محصولات و ویژگی‌های جدید از یک سری موارد قانونی عبور کند – یا با مجازات‌های بالقوه جدی‌تری مواجه شود.

خانم خان به یکی از خواسته های آقای جردن پاسخ داد: درخواست او برای توضیح اینکه چرا FTC از توییتر در مورد تعاملش با روزنامه نگاران سوال پرسید.

از سال گذشته، توییتر به تعدادی از روزنامه‌نگاران اجازه دسترسی به سوابق داخلی توییتر را داد، تلاشی که «فایل‌های توییتر» نامیده می‌شود.

نامه FTC به توییتر در 13 دسامبر، اسامی چهار روزنامه‌نگار را فهرست کرد که عموماً در مورد پرونده‌ها گزارش داده‌اند و از توییتر خواسته شد تا همه روزنامه‌نگارانی که اجازه دسترسی به آن‌ها را داده‌اند شناسایی کند، بر اساس نسخه‌ای از نامه که توسط کمیته مجلس نمایندگان به دست آمده و توسط مجله مشاهده شده است. .

در همان نامه همچنین از توییتر خواسته شد که توضیح دهد چه اطلاعاتی به روزنامه نگاران داده شده است، آیا روزنامه نگاران مورد بررسی قرار گرفته اند یا خیر، و این شرکت چه اقداماتی را برای اطمینان از عدم دسترسی غیرمجاز به داده های حساس کاربران انجام داده است.

افکار خود را به اشتراک بگذارید

آیا فکر می کنید کاهش کارکنان توییتر توانایی آن را برای محافظت از حریم خصوصی کاربرانش به خطر می اندازد؟ به گفتگوی زیر بپیوندید.

آقای جردن در نامه 10 مارس خود به FTC گفت که تحقیقات توییتر “نقض متمم اول قانون اساسی” و حمایت آن از آزادی مطبوعات را توجیه نمی کند.

خانم خان در پاسخ کتبی خود گفت که FTC در مورد افشای اطلاعات شخصی کاربران توییتر زمانی که متوجه شد به خبرنگاران دسترسی گسترده ای به سوابق شرکت داده شده است، نگران است.

خانم خان گفت: «از آنجایی که تهدیدی برای حریم خصوصی و امنیت کاربران توییتر ممکن است هر زمانی که هر فردی خارج از توییتر به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی پیدا کند، ایجاد شود، هیچ استثنایی برای روزنامه نگاران از دستور FTC وجود ندارد.

مت طیبی، روزنامه‌نگار مستقلی که به سوابق توییتر دسترسی داشت، ماه گذشته در مقابل پنل مجلس نمایندگان شهادت داد که این گروه «به هیچ‌گونه اطلاعات شخصی دسترسی نداشت».

به رایان تریسی در [email protected] بنویسید

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8