گزارش می گوید صنعت اسلحه سازی چین در رتبه دوم پس از آمریکا قرار دارد

براساس گزارشی که روز یکشنبه توسط یک اندیشکده سوئدی منتشر شد ، چین از پنج سال گذشته دومین صنعت بزرگ تولید سلاح در جهان را به رخ کشیده است ، که در فروش پشت سر ایالات متحده قرار دارد اما از روسیه و کشورهای برتر اروپا پیشی می گیرد.

موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم (SIPRI) در مطالعه سالانه خود در مورد فروش اسلحه ، برای اولین بار ارقام مربوط به شرکتهای دفاعی چینی را منتشر کرد.

این مطالعه نشان داد که فروش اسلحه و خدمات نظامی توسط 25 شرکت بزرگ بخش جهانی که داده های آنها در دسترس است ، در سال گذشته بالغ بر 361 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال 2018 رشد 8.5 درصدی را نشان می دهد. SIPRI یک تحلیلگر تجارت اسلحه مستقل است.

در میان این شرکت ها ، چهار شرکت چینی و 12 شرکت آمریکایی هستند. این شرکت های چینی در سال 2019 56.7 میلیارد دلار فروش داشتند ، در حالی که 221.2 میلیارد دلار از شرکت های آمریکایی فروخته شده است. دو شرکت از 25 شرکت برتر روسی هستند که در مجموع 13.9 میلیارد دلار فروش داشته اند.

ارقام SIPRI نشان داد که درآمد تولیدکنندگان دفاعی چین نتوانسته است همگام با رشد جهانی باشد ، به طوری که چهار شرکت برتر چینی سال گذشته 4.8 درصد رشد داشته اند. با این حال ، داده های SIPRI در مورد شرکت های چینی ، آمار فروش غیرقابل دسترسی شرکت های بزرگ در ساخت موشک و کشتی سازی را حذف می کند.