کانادا واکسن Covid-19 را از شرکت Pfizer و BioNTech مجاز می کند

کانادا سومین کشور مجاز استفاده از واکسن Covid-19 تولید شده توسط Pfizer شد شرکت

و BioNTech SE ، پیش از سازمان غذا و داروی ایالات متحده و تنظیم کننده اصلی اروپا برای تأیید عکس برای آسیب پذیرترین شهروندان خود.

کانادا اکنون از هفته آینده روند ایمن سازی خود را آغاز می کند – یک چالش دلهره آور برای یک کشور کم جمعیت با دومین سرزمین بزرگ جهان. این کشور در حال برنامه ریزی است كه هفته آینده تلقیح را آغاز كند ، و كیفری از نامزدهای واكسن را در نظر دارد كه در میان اقتصادهای بزرگ در میان متنوع ترین ها است.

انتظار می رود FDA اجازه استفاده از واکسن را در اواخر آخر هفته صادر کند ، پس از مطالعه خود نتیجه گیری کرد که واکسن دو دوز حتی پس از اولین تزریق مزایایی را فراهم می کند – خطر ابتلا به Covid-19 را تقریباً به نصف کاهش می دهد. واکسن بعد از دوز دوم 95٪ موثر بود. آژانس دارویی اروپا گفته است که تصمیم گیری درباره عکس Pfizer-BioNTech یا Moderna گرفته شده است شرکت است

واکسن ممکن است در پایان این ماه وارد شود.

انگلیس و بحرین طی هفته گذشته واکسن Pfizer-BioNTech را تأیید کردند. مقامات کانادایی روز چهارشنبه گفتند که انتظار می رود به زودی در مورد واکسن Moderna تصمیم گیری کنند.

“ما در رقابت با هیچ تنظیم کننده دیگری نیستیم. آنچه ما در تلاش هستیم انجام دهیم ، غلبه بر این ویروس است. ”گفت Supriya Sharma ، مشاور ارشد پزشکی در بخش بهداشت کانادا. “ما در بررسی تسریع کردیم ، اما از نظر ایمنی ، کارایی و کیفیت سازش نکردیم.”

سخنگوی واحد کانادایی فایزر روز چهارشنبه گفت که فایزر حداکثر 76 میلیون دوز واکسن را به کانادا تأمین می کند. این توافق نامه خواستار خرید کانادا از حداقل 20 میلیون دوز با گزینه 56 میلیون بیشتر است.

به عنوان ایالت ها و بیمارستان ها در مسابقه ایالات متحده برای اولین واکسن Covid-19 ، دانیلا هرناندز از WSJ از یک مدیر بیمارستان و یک متخصص ایمن سازی در مورد چالش های لجستیکی مربوط به این مرحله از مراحل واکسیناسیون می شنود. عکس: ویکتوریا جونز / PA Wire / Zuma Press

روز دوشنبه ، کانادا اعلام کرد که تحویل زودهنگام 249000 دوز اولیه را پیش بینی می کند و انتظار می رود که تلقیحات از هفته آینده شروع شود.

همزمان با تلاش بیشتر کشورها برای مجاز ساختن اولین واکسن Covid-19 که در غرب تولید شده است ، شرکت های پشتیبان آن برای دستیابی به اهداف تولید تلاش می کنند. Pfizer و BioNTech حدود 600 میلیون دوز در سراسر جهان پیش فروش کرده اند اما تاکنون فقط کسری از این تعداد را تولید کرده اند.

Pfizer و BioNTech گفتند كه آنها تا پایان سال جاری 50 میلیون دوز تولید می كنند – به گفته افرادی كه در این زمینه آگاه هستند ، هدفی كه قبلاً به آن رسیده اند – و در پایان سال 2021 تا 1.3 میلیارد.

حدود نیمی از دوزهای موجود در اروپا تولید شده است ، اما انتظار می رود كه بیشتر از ایالات متحده آمریكا وارد شود زیرا Pfizer خطوط تولید را در یك كارخانه میشیگان ادغام كرده است كه طی چند ماه گذشته به روز شده است.

به گفته افرادی که با برنامه های این شرکت آشنا هستند ، در حالی که اروپا و آمریکای شمالی بیشترین دوزها را دریافت می کنند ، ماه گذشته مدیر ارشد BioNTech ، اوگور ساهین به وال استریت ژورنال گفت که دوزهای دریافت شده به هر دولتی که لگن را مجاز کند ، ارائه می شود.

ایالات متحده که 100 میلیون دوز را به مبلغ 1.95 میلیارد دلار سفارش داده است ، قرار است با مجوز حدود 25 میلیون دوز تحویل بگیرد ، در حالی که اتحادیه اروپا که 200 میلیون دوز خریداری کرده است ، پس از پاک سازی واکسن ، بیش از 20 میلیون دریافت خواهد کرد. انگلیس که 30 میلیون دوز خریداری کرده است ، قرار است در ابتدا 5 میلیون دوز دریافت کند. ژاپن 120 میلیون دوز سفارش داده است ، و سرزمین های چینی هنگ کنگ و ماكائو 10 میلیون دوز سفارش داده اند.

سازمان تنظیم مقررات اتحادیه اروپا ، که بزرگترین واحد واکسن را سفارش داده است ، گفت که جلسه کلیدی 29 دسامبر در مورد پاک کردن آن برای استفاده برگزار می کند. اگر اتحادیه اروپا تا آن زمان مجوز ضرب و شتم را نداشته باشد ، بخشی از سهم خود را به جای دیگری حمل می کند زیرا ذخیره یک واکسن نجات دهنده برای یک دوره طولانی تر غیراخلاقی نیست ، به گفته یک فرد آشنا به این طرح.

نخست وزیر کانادا جاستین ترودو روز دوشنبه به وال استریت ژورنال گفت تصویب قریب الوقوع است. وی گفت: انتظار واکسن در انتظار – همراه با یک سیاست مالی تهاجمی – باعث بهبود اقتصادی می شود که انتظار می رود تا اواسط سال 2021 قدرت جمع شود.

آقای ترودو گفت ، هدف این است که تا پایان سه ماهه اول سه میلیون کانادایی تلقیح شود و اکثریت 38 میلیون ساکن کشور تا ماه سپتامبر.

استراتژی واکسن کانادا تاکنون بر روی جمع آوری بیشترین دوزها به صورت سرانه تا حد ممکن متمرکز بوده است. آقای ترودو و دیگر مقامات مباهات کرده اند که کانادا در این رده جهان را رهبری می کند. تا به امروز ، کانادا گفته است که دسترسی به بیش از 400 میلیون دوز را تضمین کرده است ، اما شرایط مالی معاملات با هفت نامزد اصلی را فاش نکرده است.

آقای ترودو در اجلاس اجلاس شورای اجرایی ژورنال این هفته گفت: “كانادا تلاش كرد تا بهترین و متنوع ترین نمونه واكسن های احتمالی هر كشور دیگر را بسازد.” “با شروع واکسن در آغوش مردم ، امیدوارم هفته آینده … واقعاً شاهد آغاز پایان هستیم” سختی همه گیر.

نخست وزیر کانادا جاستین ترودو روز دوشنبه در اتاوا.


عکس:

بلر گیبل / رویترز

امیر عطاران ، استاد دانشکده اپیدمیولوژی دانشگاه اوتاوا ، گفت که کانادا موفقیت خود را در دستیابی به واکسن ها بیش از حد بیان می کند.

شش میلیون دوز – كافی برای واكسین كردن سه میلیون ساكن – كه كانادا در پایان ماه مارس دریافت خواهد كرد ، تنها بخشی از 50 میلیون نفری است كه انتظار می رود آمریكا تلقیح شود. آقای عطاران گفت: “این خیلی خوب نیست.” وی گفت ، حتی پس از تعدیل جمعیت ، این امر کانادا را پشت سر می گذارد.

اسکات هالپرین ، مدیر مرکز واکسینولوژی کانادا گفت ، کانادا یک برنامه تدارکاتی تهاجمی را دنبال کرد ، تا حدودی به دلیل اینکه توانایی تولید واکسن در نظر گرفته شده برای Covid-19 را نداشت. وی گفت ، موفقیت این کشور در دستیابی به دوزها می تواند به این کشور فرصت دهد تا دوزهای اضافی را به کشورهای کم درآمد اهدا کند. وی گفت: “كانادا چنین عرضه زیادی دارد.” “واکسن ها طلا خواهند بود.”

تنوع در برخورد با مناطق خاص مفید خواهد بود. کانادا با Moderna قراردادی منعقد کرده است تا حداکثر 56 میلیون دوز از واکسن Covid-19 خود را بدست آورد. آقای ترودو گفت كه این كشور روی واكسن مدرنا اعتماد كرده است ، اگر تصویب شود ، “بتواند به جوامع دورتر و شمال كانادا برسد” ، زیرا حمل و نقل آن كمتر از Pfizer است.

واکسن Pfizer-BioNTech به سختی قابل حمل و حمل است. باید در دمای منفی 112 تا منفی 76 درجه فارنهایت در یخچال نگهداری شود تا به مدت شش ماه نگهداری شود. واکسن در یخچال طبیعی تقریباً برای پنج روز زنده خواهد ماند. مقامات کانادایی گفتند که آنها 126 فریزر برای ذخیره واکسن Covid-19 خریداری کرده اند ، از جمله 26 برای دمای پایین سطح مورد نیاز عکس Pfizer-BioNTech.

“ما می دانیم که توزیع واکسن با نیازهای بسیار سخت در زمستان کانادا چقدر پیچیده است. در اینجا یک سطح از پیچیدگی وجود دارد که به خودی خود یک کلاس کارشناسی ارشد است. ” دنی فورتین ، که نظارت بر تدارکات واکسن را بر عهده دارد. دولت فدرال کانادا مسئولیت تهیه واکسن ها و اختصاص دوزها به استان ها را دارد. به نوبه خود ، استانها برنامه ایمن سازی را اجرا می کنند ، از جمله در آنجا که عکسها تزریق می شوند.

مقامات بهداشت عمومی کانادا گفته اند افراد مسن ، ساکنان و کارکنان خانه های سالمندان و مراقبان بهداشت در خط مقدم باید از اولین دریافت کنندگان واکسن Covid-19 باشند. براساس ردیابی موسسه ملی پیری دانشگاه رایرسون ، تقریباً سه چهارم از حدود 13000 مرگ و میر مربوط به کوید 19 در کشور در خانه های سالمندان به وجود آمده است.

ترزا تام ، مدیر ارشد پزشکی کانادا ، گفت که چالش هایی وجود خواهد داشت زیرا مقامات نمی توانند ساکنان خانه سالمندان را به راحتی به یکی از 14 سایت اولیه واکسیناسیون که برای تزریق عکس Pfizer-BioNTech طراحی شده اند ، منتقل کنند. وی گفت: “من فکر می کنم این یک وضعیت سیال است.” سرلشکر فورتین گفت برای یافتن راه حل ممکن است به استانهای کانادا بیفتد.

اطلاعات بیشتر در مورد بیماری ویروس کرونا ویروس

بنویسید برای پل ویرا در [email protected] و ویپال مونگا در [email protected]

حق چاپ © 2020 داو جونز و شرکت ، کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8