مهاجرت به کانادا از طریق کار

کانادا همواره در راس کشورهای مهاجرپذیر قرار دارد زیرا نیرو کار در کانادا کم است و همچنین میانگین سنی کانادایی ها در شهرهای مختلف در حال افزایش است. سیاستی که کانادا برای رفع این مشکلات خود در پیش گرفته است، استفاده از نیروی کار متخصص کشورهای خارجی است.

https://rahpouyan-mohajer.ir/immigration-to-canada/

گفته های فوق بیان می کند که مهاجرت به کانادا از طریق کار با داشتن شرایط و توانمندی های خاص فردی، می تواند بهترین گزینه برای مهاجرت باشد زیرا در کانادا هم کار خواهید داشت و هم از شرایط رفاهی بالایی برخوردار خواهید شد. با ما همراه باشید تا شما را با روش های مهاجرت به کانادا از طریق کار آشنا سازیم.

 https://rahpouyan-mohajer.ir/

چرا کانادا را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کنیم؟

کشورهای زیادی هستند که می توان با روش های مختلف به آن ها مهاجرت کرد، اما اینکه کانادا یک گزینه و انتخاب اول برای مهاجرین است می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. با مطالعه این بخش از مقاله، هم اطلاعاتی کلی از کانادا و هم دلایل مهاجرت به این کشور را متوجه خواهید شد.

·      شمال قاره آمریکای شمالی موقعیت جغرافیایی کشور کاناداست که تنها دارای یک مرز خشکی با ایالات متحده آمریکاست که طویل ترین مزز خشکی در دنیا شناخته شده است. این کشور از جهت های دیگر جغرافیایی با اقیانوس های اطلس، آرام و منجمد شمالی همجوار است.

·      موقعیت جغرافیایی کانادا آن را از خطرهای جنگ و تروریست دور کرده است و یکی از امن ترین کشورهای جهان به شمار می شود. اتاوا به عنوان پایتخت این کشور معرفی گردیده است و پرجمعیت ترین شهر آن را تورنتو اعلام کرده اند.

·      زبان های رایج و رسمی در این کشور انگلیسی و فرانسوی است و مردمانی خون گرم و با فرهنگ در این کشور زندگی می کنند بنابراین برای رفتن به این کشور با فرهنگ مختلف باز هم تضادی به وجود نخواهد آمد.

·      کانادا با یک مشکل جدی به نام کمبود نیروی کار همراه است و همین امر آن را به یک اولویت برای مهاجرین تبدیل کرده است چرا که نسبت به دیگر کشورها روش های بیشتری برای رفتن به این کشور وجود دارد.

·      تقریبا می توان گفت سرمایه گذاری در کانادا بی ریسک است چرا که یک اقتصاد با ثبات را داراست و می تواند فرصتی برای سرمایه گذاران در این کشور باشد.

·      خدماتی که دولت برای افراد در خاک کانادا ارائه می دهد، بی نظیر است که خدمات پزشکی در همه آن ها سرآمد می باشد. امکانات رفاهی و اجتماعی موجود در کانادا زندگی را از هر نظر اسان می کند.

·      کانادا و مردمانش فرهنگ بالایی دارند و با وجود اینکه این کشور مهاجران زیادی از اکثر نقاط دنیا دارد، تفاوت های فرهنگی باعث هیچ گونه بی نظمی و نژاد پرستی در این کشور نشده است.

·      اگر اقامت کانادا را داشته باشید و بتوانید در حدود سه سال در این کشور زندگی کنید، امکان دریافت پاسپورت کانادا برای شما وجود خواهد داشت.

·      پاسپورت کانادا از معتبرترین پاسپورت های جهان است که داشتن آن شما را از اخذ ویزا برای صد کشور بی نیاز می کند.

 https://rahpouyan-mohajer.ir/skilled-worker/

مهاجرت به کانادا و روش های آن

همان طور که گفته شد، برای رفتن به کانادا می توان روش های مختلفی را که متناسب با شرایط متقاضی است، استفاده کرد. روش هایی نظیر مهاجرت تحصیلی، مهاجرت برای کار، مهاجرت از روش ازدواج، مهاجرت کارآفرینی، استارت آپ و … برای رفتن و اخذ اقامت دائم کانادا وجود دارد که هر کدام نیاز به شرایط و مدارک خاص خود دارند.

در این مقاله یکی از روش های مهاجرت به کانادا یعنی مهاجرت از طریق کار را به طور کامل مورد بررسی قرار داده ایم، پس با ما همراه باشید.

 

مهاجرت به کانادا از طریق کار

کار در کانادا زیاد است، اما شهروند کانادایی برای انجام این کارها کم است زیرا جمعیت کانادا در حال پیری است و نیاز شدید به نیروی کار در این کشور احساس می شود. کانادا راه رفع این مشکل را با جذب نیروهای خارجی برطرف کرده است و هر ساله تعداد زیادی از مهاجران را برای کار به کشور خود جذب می کند.

مهاجرت به کانادا از طریق کار راحت تر از روش های دیگر است و اخذ اقامت دائم از این روش می تواند سریع تر از روش های دیگر اتفاق بیافتد. در ادامه برخی از مهم ترین روش های کاری که مهاجرت به کانادا از طریق این کار امکان پذیر است را معرفی کرده ایم.

 

اخذ اقامت دائم کانادا با استفاده از روش اکسپرس اینترای

یکی از سریع ترین راه هایی که می توان به کانادا مهاجرت کرد، اکسپرس اینترای است. اقدام از این طریق به معنای این است که شما دارای مهارت خاصی هستید که می توانید به عنوان نیروی کار در کانادا فعالیت کنید. در این روش به کمک تخصص و مهارتی که متقاضیان دارند، امتیاز بندی می شوند و بهترین آن ها برای رفتن به کانادا گزینش می شوند.

مهارت، سن، تحصیلات، مدارک زبان و … در این امتیاز بندی به حساب می آیند و سبب بالا رفتن امتیاز متقاضی می شوند. یکی از مزیت های این روش امکان اخذ اقامت دائم در کانادا است که راحت تر از روش های دیگر می باشد. اگر شخص متاهل باشد، می تواند برای خانواده خود نیز درخواست ویزا بدهد.

 

اخذ اقامت دائم از طریق ویزای کار موقت کانادا

یک راه دیگر برای رفتن به کانادا و مهاجرت به این کشور پیشرفته، اخذ ویزای کار موقت کاناداست. در کانادا یک روش در اختیار کارفرمایان قرار گرفته است که از طریق آن بتوانند نیروهای کار خود را جذب کنند. اولویت با شخص کانادایی است که در این کارها مشغول شود اما اگر در مدتی که کارفرما اعلام نیاز کرد و هیچی شخص کانادایی جذب کار نشد، می تواند درخواست خود را برای جذب نیروی کار خارجی اعلام کند.

پس متقاضی می تواند شرایط خود را اعلام کند و اگر با کارفرما به توافقات نهایی رسید، پس از عقد قرارداد و دریافت دعوتنامه از طرف کارفرمای کانادایی به این کشور مهاجرت کند.

کارگران ساده با مهارت هایی مبتدی، کارگران کشاورزی، پرستاران خانگی و … می توانند از طریق به عنوان نیروی کار کانادا جذب شوند.مزایا و حقوقی که به افراد در ازای انجام این کارها پرداخت می شود، راضی کننده است.

 

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

این روش تنها محدود به افراد خاصی می شود و شامل عامه مردم نمی باشد. افرادی که در زمینه های ورزشی و هنری فعالیت دارند و تا حدودی شناخته شده اند، می توانند از این روش برای مهاجرت به کانادا از طریق کار اقدام کنند. در واقع این افراد باید علاوه بر کسب درآمد برای خود بتوانند از یک تا چند نفر کانادایی را مشغول به کار کنند.

ورزشکارانی که مدال آوری داشته اند، هنرمندانی که دارای سابقه های خوبی نظیر بازیگری، فیلمبرداری و … داشته اند، افرادی که در زمینه هایی چون موسیقی، نقاشی و … به طور حرفه ای فعالیت داشته اند، می توانند از روش خود اشتغالی برای مهاجرت به کانادا استفاده نمایند.

با توجه به اینکه کانادا همه نوع امکانات در زمینه های مختلف برای رشد و ارتقا شغل های مختلف ایجاد کرده است، مهاجرت از این طریق آینده ای روشن را به دنبال خواهد داشت.

 

مهاجرت کاری به کانادا از طریق کارافرینی

کانادا همواره به دنبال آن است که اقتصاد این کشور را سرپا نگه دارد و از همه امکانات برای رسیدن به این هدف استفاده می کند. کانادا برخلاف برخی از کشورها برای ایده های کاری و قابل گسترش بسیار اهمیت قائل است و فرصت را برای کارآفرینان در کانادا فراهم نموده است.

اگر انگیزه کارآفرینی دارید و می توانید در این کشور کسب و کاری که کاملا با قوانین کانادا مطابقت دارد و مورد قبول قرار می گیرد، را راه اندازی کنید حتما به کانادا مهاجرت کنید.

مهاجرت برای کار به کانادا با روش کارآفرینی به این معناست که بتوانید چند شهروند در داخل خاک کانادا را به کار مشغول کنید و بتوانید هزینه های زندگی خود و خانواده تان در کانادا را پرداخت نمایید.

 

روش های کاریابی در کانادا

برای اطلاع از نیروهای کاری که کانادا به آن ها نیاز دارد ، می توان از روش های مختلفی استفاده کرد که در ادامه به بررسی آن ها پرداخته ایم:

·      مراجعه به موسسات مهاجرتی معتبر یکی از ایمنی ترین راه های دست یابی به اطلاعات کار کاناداست که با مشاورانی که دارد، شرایط و مدارک را بررسی می کند و کار مهاجرت را سریع پیش می برد.

·      وبسایت هایی وجود دارند که کارهایی که در کانادا نیاز است را مورد بررسی قرار می دهند و شرایط آن ها را به طور کلی بیان کرده اند. ریسک در این روش زیاد است و باید مراقب کلاهبرداران بود.

·      جاب آفر یکی از روش هایی است که کارفرما و نیروی کار قبل از ورود به کانادا با یکدیگر توافق کرده اند و متقاضی به محض ورود به کانادا می تواند مشغول به کار شود. در این روش مهاجرت به کانادا از طریق کار هیچ ریسکی وجود ندارد و کاملا اطمینانی است.

·      روش دیگر مراجعه به مشاغلی است که دولت کانادا هر ساله لیست می کند و آن ها را منتشر می سازد. سایت مربوط به این کاریابی در کانادا GC JOBS می باشد.

 

کلام پایانی

معظلی به نام بیکاری گریبان گیر بسیاری از کشورها شده است، در حالیکه کانادا برخلاف تمام این کشورها کار دارد اما با کمبود نیروی کار مواجه است که اقدام برای پر کردن ظرفیت های شغلی از طریق جذب نیروی کار خارجی یکی از سیاست های رفع این مشکل است.

مهاجرت به کانادا از طریق کار مورد توجه بسیاری از افراد است که در این مقاله ضمن معرفی روش های مهاجرت به کانادا از طریق کار، اطلاعات دیگری نیز در خصوص کاریابی ذکر کردیم که امید داریم برای شما عزیزان مفید واقع شود.