صادرات چین غرش پیش رو ؛ تجارت مازاد با ایالات متحده ، جهانیان

پکن – مازاد تجارت چین با ایالات متحده و سایر کشورهای جهان در ماه اکتبر افزایش یافت ، زیرا بهبود جهانی تقاضا برای کالاهای ساخته شده در چین را افزایش داد و به رشد صادرات برای هفتمین ماه متوالی در انتظارات بازار کمک کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط اداره کل گمرک چین ، صادرات چین نسبت به سال گذشته در ماه اکتبر 11.4 درصد افزایش یافته است – بالاتر از ماه 9.9 درصد افزایش و پیش بینی اقتصاددانان برای رشد 9.0 درصدی است.

در همین حال ، واردات چین در ماه اکتبر نسبت به سال قبل 4.7٪ نسبتاً بیشتر افزایش داشت ، در حالی که در سپتامبر 13.2٪ افزایش داشت و کمتر از 8.3٪ انتظار اقتصاددانان نظرسنجی بود.

بر اساس داده های رسمی ، مجموع داده های تجاری باعث شد که مازاد تجاری چین در ماه اکتبر به 58.4 میلیارد دلار بالغ شود ، از 37 میلیارد دلار در ماه قبل. اقتصاددانان انتظار داشتند چین 47.8 میلیارد دلار مازاد ثبت کند.

با آغاز کار آنلاین کارخانه های این کشور ، حملات خروجی چین از ماه آوریل تاکنون انتظارات بازار را نادیده گرفته است. در ماه های اخیر ، فروش خارج از کشور تجهیزات پزشکی مرتبط با همه گیری و محصولات رایانه ای کار از خانه به طور شگفت آوری انعطاف پذیر باقی مانده است و به عنوان ستون های دوقلو برای بخش صادرات چین عمل می کند. این امر به دومین اقتصاد بزرگ جهان کمک کرده است تا انتظارات برای کاهش فروش خارج از کشور را از بین ببرد ، زیرا سایر کشورهای صادر کننده به صورت آنلاین بازگشتند.