دو مورد در انگلیس دچار واکنش آلرژیک به واکسن Cfid-19 Pfizer می شوند

لندن – دو نفر از اولین افرادی که روز سه شنبه در انگلیس با Pfizer واکسینه شده اند شرکت

سرویس بهداشت ملی کشور گفت ، شلیک BioNTech SE به تزریق پاسخ منفی داد و باعث شد سازمان تنظیم مقررات راهنمایی جدیدی را برای کسانی که سابقه واکنش آلرژیک قابل توجهی نسبت به تلقیح دارند هشدار دهد.

استفان پوویس ، مدیر پزشکی ملی NHS ، گفت: “هر دو در حال بهبود هستند.”

این دو نفر کارگران NHS هستند ، بخشی از اولین tranche برای واکسن در روز سه شنبه مطابق با کارکنان خط مقدم که دسترسی اولیه دارند ، از جمله کسانی که دارای شرایط بهداشتی موجود هستند ، هستند. هر دو برای مقابله با آلرژی های خود تزریق خودکار آدرنالین داشتند.

انگلیس اولین کشور غربی است که واکسن Covid-19 را مجاز می داند و روز سه شنبه برنامه واکسیناسیون خود را با دریافت کنندگان اولویت شامل کارکنان مراقبت های بهداشتی ، افراد بالای 80 سال و ساکنان و کارمندان در خانه های سالمندان آغاز کرد. NHS گفت هزاران نفر در روز اول عرضه کالا تیراندازی کردند.

انگلستان اولین کشور غربی بود که بیماران را علیه Covid-19 واکسینه کرد. WSJ توضیح می دهد که چگونه این کشور قصد دارد واکسن BioNTech-Pfizer را با سرعتی رکورد زده و آن را به عنوان یک نمونه آزمایشی برای بقیه جهان معرفی کند. عکس: یعقوب کینگ / اخبار بلومبرگ

رئیس اجرایی آژانس تنظیم محصولات پزشکی و بهداشتی ، ارگانی که هفته گذشته واکسیناسیون Pfizer-BioNTech را در سراسر انگلیس اجرا کرد ، گفت که عصر سه شنبه تنظیم کننده دو مورد واکنش آلرژیک را بررسی کرد که یکی از ویژگیهای آزمایشهای بالینی گسترده واکسن نبوده است.

جون راین روز چهارشنبه به نمایندگان مجلس گفت: “ما از آزمایشات بالینی بسیار گسترده می دانیم كه این ویژگی نبود.” “اکنون که ما این تجربه را در جمعیت آسیب پذیر – گروه هایی که به عنوان اولویت انتخاب شده اند – کسب کردیم ، بلافاصله این توصیه را به این حوزه می دهیم.”

آژانس گفت که واکسن ، که در دو دوز با فاصله حداقل 21 روز تجویز می شود ، بلافاصله پس از دریافت واکسن ، واکنش آنافیلاکتوئیدی را در هر دو نفر ایجاد کرده است. چنین واکنشهایی گاهی توسط داروهایی مانند آسپرین ، داروهای ضد التهاب خاص و مواد افیونی ایجاد می شود.

پروفسور پوییس گفت: “همانطور که در واکسن های جدید معمول است ، MHRA به طور پیشگیرانه توصیه کرده است که افرادی که سابقه قابل توجهی از واکنش های آلرژیک را دارند ، این واکسیناسیون را دریافت نمی کنند.”

MHRA به کارکنان مراقبت های بهداشتی یادآوری کرد که واکسیناسیون باید فقط در مراکزی انجام شود که اقدامات احیا در آن وجود دارد. این شرکت گفت که به دنبال اطلاعات بیشتر است و پس از تحقیقات مشاوره بیشتری صادر می کند.

Pfizer گفت که Pfizer و BioNTech از MHRA در تحقیقات پشتیبانی می كنند.

“در کارآزمایی بالینی فاز 3 ، این واکسن به طور کلی تحمل شد و هیچ نگرانی جدی در مورد ایمنی توسط کمیته نظارت بر داده های مستقل گزارش نشده است. این آزمایش بیش از 44000 شرکت کننده تاکنون ثبت نام کرده است که بیش از 42،000 نفر از آنها واکسن دوم را دریافت کرده اند. “

BioNTech گفت: افرادی که سابقه واکنشهای جانبی شدید مرتبط با واکسن یا واکنشهای آلرژیک شدید به هر یک از اجزای مورد استفاده در طول آزمایش بالینی را دارند ، از این روند حذف شدند.

گزارشات مربوط به واکنشهای جانبی به واکسنها یا داروها توسط افراد با سیستم کارت زرد MHRA ، معادل سیستم گزارش دادن عوارض جانبی واکسن در ایالات متحده ، گزارش می شود.

در جلسه استماع پارلماني روز چهارشنبه ، كريس ويتي ، مدير ارشد پزشكي در انگلستان ، به قانونگذاران گفت كه او در ساعت 11:30 شب سه شنبه شب در تماسي با دكتر MHRA در مورد دو مورد واكنش نامطلوب در مورد آنها گفتگو كرده است. وی گفت که آزمایشات بالینی عوارض جانبی رایج واکسن ها را در پی دارد ، اما همانطور که تیر به طور گسترده تری پخش می شود ، امکان جمع آوری اطلاعات در مورد “موارد بسیار نادر” با آن وجود دارد.

استفان ایوانز ، استاد فاراکوپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن ، گفت که واکنش های آلرژیک با تعداد زیادی واکسن رخ می دهد ، بنابراین این حادثه غیر منتظره نبود.

وی گفت: “داده های Pfizer نشان داد كه حدود 0.6٪ از افراد در آزمایش روی واكسن به نوعی واكنش آلرژیك داشته اند اما در مورد دارونما حدود 0.5٪. “بنابراین واکنش آلرژیک بیش از حد واقعی بود اما این اندک بود و میزان واقعی آن مشخص نیست و عدم اطمینان زیادی در مورد این برآورد وجود دارد.”

پروفسور ایوانز گفت ، کسانی که واکنش های آلرژیک شدید دارند و نیاز به تزریق خودکار مانند EpiPen دارند ، واکسن را به تأخیر می اندازند تا زمانی که دلیل واکنش ها در روز سه شنبه روشن شود.

وی با اشاره به اینکه مردم اغلب به برخی غذاهای خانگی معمولاً واکنش های آلرژیک دارند ، گفت: “برای جمعیت عمومی این بدان معنا نیست که آنها باید نگران دریافت واکسن باشند.”

یک آزمایش بالینی واکسن Pfizer روی 38000 شرکت کننده نشان داد که بیشترین واکنشها واکنش در محل تزریق ، خستگی ، سردرد ، درد عضلانی ، لرز درد مفصل و تب است. سازمان غذا و دارو روز سه شنبه گفت: “واکنشهای جانبی شدید در 0.0٪ تا 4.6٪ از شرکت کنندگان اتفاق افتاد ، پس از دوز 2 بیشتر از بعد از دوز 1 بود” و در افراد بالای 55 سال کمتر بود.

بیت کامپمن ، مدیر مرکز واکسن در دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن ، گفت: “مانند تمام داروها یا محصولات بیولوژیکی ، افراد می توانند به برخی واکسن ها حساسیت داشته باشند. واکنش های آلرژیک فوری یا آنافیلاکسی به واکسن ها نادر است. ”

وی افزود: این واکنشها معمولاً ظرف چند دقیقه پس از واکسیناسیون شروع می شوند و با علائم مشابه واکنش فوری به سایر مواد حساسیت زا مشخص می شوند. این می تواند شامل تورم یا خارش پوست ، دشواری در تنفس یا کاهش فشار خون باشد. وی گفت: “اگر به یک واکنش فوری قابل توجه آلرژیک مشکوک باشید ، باید سریعاً با اپی نفرین درمان شود.”

بنویسید برای جوانا سوگدن در [email protected] و بویان پانسفسکی در [email protected]

حق چاپ © 2020 داو جونز و شرکت ، کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8