ایالات متحده در حال گفتگو با منگ وانژو ، رئیس امور مالی هواوی در مورد حل اتهامات کیفری است

وزارت دادگستری ایالات متحده در حال معامله در مورد توافق با مدیر مالی شرکت هوآوی منگ وانژو است که به او اجازه می دهد از کانادا به خانه خود برگردد ، در ازای اعتراف به تخلف در یک پرونده جنایی که روابط پکن را با ایالات متحده و کانادا تیره کرده است ، آشنا به موضوع گفت.

وکلای خانم منگ ، که به اتهام تقلب در شبکه های بانکی و بانکی مربوط به نقض تحریم های ایالات متحده علیه ایران از طرف هواوی روبرو است ، در هفته های اخیر با مقامات وزارت دادگستری در مورد احتمال دستیابی به “توافق تعقیب تعویق قضایی” صحبت کرده اند ، مردم گفتند .

بر اساس چنین توافق نامه ای ، که دادستان ها معمولاً با شرکت ها استفاده می کنند اما بندرت به افراد اعطا می کنند ، خانم منگ ملزم به پذیرفتن برخی ادعاها علیه خود می شود اما دادستان ها موافقت می کنند که در صورت همکاری وی به طور بالقوه به تعویق بیاندازند و بعداً از این اتهامات صرف نظر می کنند ، مردم گفت

برخی از مردم گفتند که خانم منگ تاکنون در برابر معامله پیشنهادی مقاومت کرده است و معتقد است که هیچ اشتباهی نکرده است. وی از اظهارنظر از طریق سخنگوی هواوی خودداری کرد. سخنگوی وزارت دادگستری از اظهار نظر در این باره خودداری کرد. سخنگوی وزیر امور خارجه کانادا نیز از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

خانم منگ دو سال پیش هنگام انتقال هواپیماها در ونکوور دستگیر شد و در شهر بود و در آنجا خانه ای دارد. او از آن زمان با استرداد به ایالات متحده مبارزه کرده است – روندی که اجازه می دهد چندین درخواست تجدیدنظر حل شود و حل آن ممکن است سالها به طول انجامد – و وضعیت او برای بسیاری از تلاشهای واشنگتن در چین برای جلوگیری از صعود جهانی این کشور ، شخصی شده است.