کامل ترین معرفی استرس بار برای راننده های ایرانی – آشنایی با میله تعادل

جنس این قطعه از آلمینیوم آلیاژی میباشد که علاوه بر فرم پذیری و استحکام بالا، وزن مخصوص کمتری نسبت به سایر فلزات داراست و بار کمتری را به سیستم تعلیق وارد میکند. سیستم تعلیق McPherson در قسمت بالای کاپوت ضعیف است و فرمانپذیری ماشینها را کاهش میدهد. ولی تکانهای موتور یکی از عوامل اصلی است – که با میله تعادل حل میشود. استفاده از استرس بار ، بدون استفاده از فنرهای سفت تر که سواری خودرو را غیر دلچسب می کنند ، بر تعادل اتومبیل در پیچ ها می افزاید . بنابراین نیروهای وارده به چرخ تا حدی توسط مجموعه تعلیق جذب میشود و پس از آن به سر کمک و اتاق خودرو منتقل میشود. به دلیل ایجاد یک اتصال صلب و ثابت امکان تغییر زاویه ناممکن می شود ضمن آنکه در صورت بروز ضربات نسبتا شدید به یک چرخ استرس بار می تواند بخشی از نیرو را جذب نموده و بخشی را نیز در مجموعه پخش نماید تا از صدمات وارده کاسته شود و این مسئله در مورد خودروهایی که اقدام به کاهش ارتفاع کرده اند و در انها رینگ و لاستیک بزرگتر و احیانا لاستیک های دیوار کوتاه استفاده شده مشهودتر خواهد بود. این در حالی است که هزینه بسیار کمتری داشته و دواماش نیز بیشتر است.

نحوه ی نصب استرس بار مثلا «Super-Sport» پروفیل میانی یا بدنۀ زخیمتری دارد و برای مسیرهای پر تنش مناسبتر است. اسکلت کلی خودروی شما در زمان پیچ دارای تنش های زیادیست. محصولات به فروش رسیده در تیونیکس دارای بستهبندی مجزا، دو عدد مهره مخصوص و واشر فنری هستند. استرات بار در مقایسه با قطعاتی که به صورت افتر مارکت نصب می شوند، نصب آسانی دارد، به گونه ای که دو طرف آن تنها با استفاده از پیچ و مهره مناسب، در بالای توپی سرکمک های جلو، نصب می شود. اما معایب نصب Strut Bar تنها زمانی پدیدار میشود که شما محصول غیراستاندارد یا دستساز تهیه کرده باشید. میل تعادلهای نورا تنها 1790 گرم وزن دارند. 3 ـ هنگام عبور از پیچ ها نیروی گریز از مرکز سمتی از خودرو را که داخل پیچ قراردارد به سمت بالا و سمت دیگر خودرو را به سمت زمین فشرده میکند، در واقع فنرهای یک سمت باز شده و سمت دیگر بسته می شود؛ حال استرس بار فنری را که زیادی باز می شود به سمت زمین فشرده میکند و فنر دیگر را باز، این عمل بخاطر کامل شدن شکل هندسی ما اتفاق می افتد در نتیجه ماشین در طول پیچ کج نمی شود و چهار چرخ آن به یک اندازه با زمین تماس دارند که باعث تعادل بسیار بالاتر هنگام عبور از پیچ ها می شود و دیگر حس ناپایداری و خروج از مسیر یا چپ کردن خودرو به راننده و سرنشینان دست نمی دهد.

این بدان معنی ست که استرات بخشی از فرمان خودرو می باشد. استرس بار جزو قطعات تیونینگ خودرو برای بهبود هندلینگ است. شل کردن چانه و حرکت دادن آن به آرامش عضلات آن نواحی کمک میکند و با عضلاتی آرام است که میتوانید احساس انقباض را کاهش دهید. آرامش در نقطه مقابل ناراحتی قرار دارد و چاره استرس است. اگر دنیا هم بر سر شما خراب شده باشد، آرامش خود را حفظ کنید و به ادامه مطلب توجه کنید. نوع محصول: این قطعه هم همانند سایر قطعات خودرو انواع مختلفی دارد. این بدان معنی ست که استرات بخشی از فرمان خودرو می باشد. این قطعه دو قطب سیستم تعلیق شما را به هم متصل خواهد کرد. این قطعه بالای موتور نصب شده و برجکهای کمک فنر را به هم متصل میکند. اما از نظر منطقی، اگر قرار باشد که این قطعه را به بدنه جوش دهید، آسیب شدیدی به شاسی و سیستم تعلیقتان وارد میشود. این وسیله از یک میله آهنی تشکیل شده که در داخل کاپوت وصل شده و کمک فنرهای جلو را به یکدیگر متصل میکند. همان طور که گفته شد، میله تعادل فشار رو به بالا به چرخ های سمت داخل پیچ وارد می آورد. یعنی زاویه چرخها از نیم کره شمالی چند درجه به داخل خم میشود. هر چند در این حالت هم سیستم تعلیق تا حدی به چرخ ها اجازه می دهد به صورت مستقل از بدنه حرکت داشته باشند ، اما گشتاور خطرناک بوجود آمده در پیچ های تند ، باعث می شود سیستم تعلیق در نقطه بحرانی قرار گرفته و زاویه چرخ با زمین تغییر یابد .

استرس بار سمند
برای این منظور دو سمت برجک را با یک واسطه به هم متصل میکنند، که آن استرس بار نامیده میشود. میله تعادل کمک میکند اتومبیل شما در پیچهای تند، کمترین لغزش بدنه را تجربه کند. مثلا ممکن است بشنوید که «میل تعادل 405 باعث ایجاد زاویه 90 درجه در چرخها میشود». بخشی واکنشهای نامناسب غربیلک ریو، شاسیاش است. اما با خرید استرس بار ریو، میتوانید احتمال چنین مشکلی را به حداقل برسانید. اما باید بدانید که چنین قطعهای توسط سایپا تولید نمیشود. حال اگر این دو چرخ به یکدیگر متصل باشند ، در چنین شرایطی یکی از آنها نمی تواند حداکثر تماس ممکن را با زمین داشته باشد . بنابراین تماس چرخها با زمین کمتر شده و علاوه بر بهبود هندلینگ، عاجهایشان هم دیرتر صاف میشود. بنابراین، بهتر است در انتخابِ تامین کننده خود هم دقت بیشتری داشته باشید. دقت محصولات در حد میلیمتریک بالاست. البته Negative Camber نباید بیش از حد باشد – وگرنه به شاسی صدمه میزند. استرس بار یا همان میله تعادل ، وسیله ای است که با کمک آن ثبات خودرو هنگام حرکت سریع در پیچ های تند و یا مانورهای خطرناک تا حد زیادی حفظ می شود .

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد استرس بار معایب بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.