چین تهدید شماره 1 امنیت ملی است

به عنوان مدیر اطلاعات ملی ، اطلاعات بیشتر از سایر اعضای دولت ایالات متحده غیر از رئیس جمهور به من سپرده شده است. من بر آژانس های اطلاعاتی نظارت می کنم و دفتر من روزنامه مختصر رئیس جمهور را با جزئیات تهدیدات کشور تهیه می کند. اگر من می توانم از این نقطه دید منحصر به فرد یک چیز را به مردم آمریکا برسانم ، این است که جمهوری خلق چین امروز بزرگترین تهدید را برای آمریکا دارد ، و از زمان جنگ جهانی دوم بیشترین تهدید را برای دموکراسی و آزادی در سراسر جهان.

اطلاعات واضح است: پکن قصد دارد از نظر اقتصادی ، نظامی و فنی بر ایالات متحده و سایر کره زمین تسلط یابد. بسیاری از ابتکارات عمده عمومی چین و شرکت های برجسته تنها یک لایه استتار به فعالیت های حزب کمونیست چین ارائه می دهند.

من رویکرد جاسوسی اقتصادی را “غارت ، تکثیر و جایگزینی” می نامم. چین مالکیت معنوی شرکت های آمریکایی را از آنها می گیرد ، این فناوری را تکثیر می کند و سپس جایگزین شرکت های آمریکایی در بازار جهانی می شود.

سینوول رو بگیر در سال 2018 هیئت منصفه فدرال تولید کننده توربین های بادی چینی را به جرم سرقت اسرار تجاری از ابررسانای آمریکایی مقصر دانست. مجازات هایی اعمال شد اما خسارت وارد شد. این سرقت منجر به از دست دادن بیش از یک میلیارد دلار ارزش سهامدار شرکت آمریکایی و قطع 700 شغل شد. امروز سینوول توربین های بادی را در سطح جهان می فروشد ، گویی که یک کار مشروع را به جای دزدی از طریق ابتکار و سخت کوشی ایجاد کرده است.

FBI اغلب به اتهام سرقت اسرار تحقیق و توسعه ، شهروندان چینی را دستگیر می کند. تا زمانی که رئیس دپارتمان شیمی هاروارد در اوایل سال جاری دستگیر نشد ، چین ادعا می شد ماهیانه 50 هزار دلار به عنوان بخشی از برنامه جذب دانشمندان برجسته و پاداش دادن به آنها برای سرقت اطلاعات به او می پرداخت. این استاد در اظهارات دروغین به مقامات آمریکایی بی گناه شناخته شده است. سه دانشمند در سال 2019 از مرکز سرطان MD Anderson در هوستون به دلیل نگرانی در مورد سرقت تحقیقات سرطان در چین اخراج شدند. دولت آمریكا تخمین می زند كه سرقت املاك معنوی چین سالانه 500 میلیارد دلار یا برای هر خانوار آمریكایی بین 4000 تا 6000 دلار برای آمریكا هزینه دارد.