چین از آزار و اذیت ایالات متحده برای شرکت های هواپیمایی و کشتی چینی شکایت می کند

هونگ کنگ – چین مقامات آمریکایی را به آزار و اذیت خدمه هواپیمایی و حمل و نقل چینی که به ایالات متحده می رسند در تلاش برای جدا کردن اعضای حزب کمونیست متهم کرد و هشدار داد که پکن ممکن است به دلیل رفتار تحریک آمیز ، واشنگتن را تلافی کند.

هوآ چونیینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت كه پرسنل اجرای قانون آمریكا اخیراً حملاتی غافلگیرانه به ملوانان داخل كشتی های ورودی چینی انجام داده و از خدمه هواپیمایی چینی كه در حال ورود هستند س questionال می كنند تا بفهمند اعضای حزب كمونیست هستند یا خیر. او جزئیاتی ارائه نداد.

خانم هوآ ، روز دوشنبه در یک جلسه توجیهی معمول ، چنین اقدامات اجباری را به عنوان یک تحریک سیاسی شدید طراحی شده برای “برانگیختن رویارویی ایدئولوژیک” محکوم کرد.

وی این اقدامات را تجلی احیای مک کارتیسم و ​​تلاش “نیروهای ضد چین” برای مهار و سرکوب چین خواند و در پاسخ به س aboutالی درباره گزارش رسانه های دولتی در مورد آزار و اذیت خدمه چینی اظهار داشت.

خانم هوآ گفت که پکن شکایات خود را به واشنگتن ارائه کرده و خواستار پایان آزار و اذیت شده است. “اگر ایالات متحده اصرار به تشدید اقدامات تحریک آمیز خود داشته باشد ، چین قطعاً اقدامات متقابل را انجام خواهد داد.”