چرا برگاموی ایتالیا ، نمادی از بیماری همه گیر Covid-19 ، اکنون بهتر است

شهر برگامو در شمال ایتالیا در فصل بهار نمادی دلهره آور از بیماری ویروس کرونا در اروپا شد ، زمانی که بیمارستان ها از تخت کافی برای درمان همه بیماران سخت برخوردار نبودند و کامیون های ارتش تابوت های سردخانه های آبگرفته را به سایر مناطق کشور منتقل می کردند.

اکنون ، با گسترش موج دوم همه گیری در سراسر ایتالیا و اروپا ، از برگامو در امان مانده است. نرخ آلودگی این شهر و استان های اطراف آن از بسیاری از مناطق ایتالیا کمتر است. بیمارستان اصلی برگامو تختخوابهای اضافی دارد و بیمارانی را از شهرهای آسیب دیده مانند میلان می گیرد.

استفانو فاگیولی ، مدیر پزشکی در بیمارستان پاپا جیووانی XXIII در برگامو ، یکی از مدرن ترین در منطقه مرفه لمباردی ایتالیا ، گفت: “اگر موج دوم واقعاً به این شکل باشد ، ما می توانیم نفس راحتی بکشیم.” این بیمارستان حدود 90 بیمار Covid-19 دارد ، در حالی که در اوج بحران در آوریل حدود 600 بیمار وجود دارد.

وی گفت: “ما می دانیم که افزایش پرونده ها به چه صورت است ، و منابعی برای مقابله با آن آماده داریم. تصور ما این است که ممکن است سایر استانها بیش از برگامو به آنها احتیاج داشته باشند ، اما ما خوشحالیم که کمک می کنیم. “

در استان برگامو ، محل زندگی 1.1 میلیون نفر ، تصور می شود كه تقریباً 5000 نفر در ماه مارس بر اثر Covid-19 جان خود را از دست داده اند. کل مرگ و میر در آن ماه پنج برابر بیشتر از سالهای گذشته بود.