هارد سرور چیست؟

اگر بخواهیم نگاهی کلی به این هارد دیسکها داشته باشیم، درایوهای SATA برای ذخیره سازی انبوه دادهها که در استفاده از آن ها نیازی به کارایی حداکثری نباشد کیج هارد سرور g9 مناسب است. یک هارد دیسک معمولی میتواند در یک NAS خانگی به خوبی کار کند، بنابراین نباید هزینه گزافی را برای ساخت یک سرور خانگی به منظور ذخیره سازی تصاویر کودکان یا ویدئوهای خانوادگی صرف کرد. این یک واقعیت است که بسیاری از فروشگاهها ضمانتی در قبال هارد دیسک ارائه نکرده و شما را به خدمات پس از فروش سازنده ارجاع میدهند. هاردها انواع مختلفی دارند که یک نوع آن Hdd است. هارد درایوهای (HPE Hard Disk Drive (HDD یکی از محصولات موفق HPE است که برای هر حجم کاری و دلخواهی کیفیت و کارایی بالایی دارند. از تکنولوژی های هاردهای سرور می توان به عنوان یکی از تکنولوژی های شرکت HP اشاره نمود.فاکتورهای مختلفی برای سرورهای نصب rack وجود دارد. علاوه بر این، باید اشاره کنیم که سرور های سطح پایین معمولا از هارد دیسک SATA استفاده میکنند. خوشبختانه ،فریم ور (firmware ) هارد دیسک های شرکت اچ پی (Hp) ، از قابلیت مدت کارکرد هارد سرو پشتیبانی میکنند .

در مقام مقایسه میان SAS NL و SATA RE، این قابلیت تنها زمانی کارکردی قابل توجه دارد که تعداد دیسکهای مورد استفاده بسیار زیاد باشد. البته فرآیند معکوس این اتصال قابل انجام نیست. این درایوها برای انجام حداکثر کار ممکن طراحی شدهاند. کارایی: سرورها برای انجام همزمان چندین درخواست با حداکثر سرعت طراحی شدهاند. در سرور مجازی شما میتوانید هر نوع سیستم عاملی را داشته باشید و با توجه به سیستم عامل مدنظر، کانفیگ های دلخواه را انجام داده و خدمات خود را ارائه دهید. همچنین به یاد داشته باشید که هاردهای SSD در این اندازه موجود نیستند و باید از یک مبدل 3.5 اینچی برای آنها استفاده کنید. بر کسی پوشیده نیست که شرکتهای اچپی، آیبیام و دل تولید کننده درایو نیستند. این دیسکها را میتوان بسته به نوع سرور با رابط SAS یا SATA نصب کرد و سرعت آنها نیز 7200 دور بر دقیقه است. به این ترتیب آنها میتوانند به اندازه نیاز سازمان، فضای ذخیرهسازی را فراهم کنند، بدون اینکه فضای زیادی در رک سرور اشغال کنند. بههمین دلیل است که کاربران در آینده میتوانند از هارد اینترنال با ابعاد کوچکتر و اندازه ذخیرهسازی بالا استفاده کنند.

البته که ما مطمئن هستیم تفاوت قیمتی بین این دو دسته از درایوها چندان مربوط به میزان اطمینان به کارایی آنها نیست. نسبت قیمت آنها بر ظرفیت آنها پایینتر است. هارد اینترنال B21 146GB SAS 15K Server یکی دیگر از محصولات این کمپانی است که ظرفیت ۱۴۶ گیگابایتی را در اختیار شما قرار میدهد و دارای سرعت چرخش ۱۵ هزار دور بر دقیقهای است. یکی از موارد مهمی که باید در نظر گرفته شود این است که هارد سرور باید با کمترین تأخیر به درخواست ها پاسخ داده و سطح بالایی از یکپارچی را برای داده فراهم نماید. این درایوها برای سرورهایی با عملکرد بالا که از تعداد زیادی کاربر پشتیبانی میکنند مناسب است. SAS از سیستم ارتباط دوگانه به صورت کامل پشتیبانی میکند. نسل جدید SAS قابلیت پشتیبانی از دو نسل قدیمی را دارد و حتی میتواند آن را به درایوهای SATA متصل کرد اما برعکس اینکار یعنی اتصال SATA به SAS امکانپذیر نیست. این نوع از هاردهاکه به صورت SAS/SATA 7.2K در بازار وجود دارند، برای برنامههای کاربردی business-critical و با عملیات ورودی و خروجی فشرده و زیاد، با فراهم آوردن بالاترین میزان کارایی و قابلیت اطمینان، کاربرد دارند.

برای کاربران، قابلیت اطمینان درایو بسیار مهم است زیرا درایو حاوی دادههای مهم عظیمی است. این رابط ابتدا بر رایانههای خانگی و سیستمهای صنعتی با کارایی و میزان اطمینان متوسط متمرکز بود. حال آنکه در هاردهای SATA 150 مگابیت بر ثانیه، شروع نرخ انتقال خواهد بود. در ابتدا پهنای باند رابط SAS از SATA بیشتر بود. به این ترتیب میتوان رابطهای با کنترلگر SAS را به درایوهای SATA متصل کرد. بهتر است که از به کارگیری دیسکها بر روی تراشه SandForce (SF) اجتناب کرد. SSD روش ذخیره سازی را در حافظه های فلش مبتنی بر میکروچیپ، که در آن داده ها بصورت الکترونیکی در تراشه های حافظه فلش ذخیره می شوند، در خود جای داده است. SCSI HDD ها کارایی بالاتری در زمینه نرخ انتقال، عملکرد و حالت چند کاربره دارند و برای ذخیره سازی دینامیکیِ اطلاعاتِ کاری، روی سرورها مناسب است. وبسایت سرور سوییچ قصد دارد به شما آموزش دهد که لوازم جانبی سرور مانند: هارد سرور، چیست و هارد سرور HDD و SSD چه تفاوتی باهم دارند.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد خریدار هارد سرور بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.