نهادهای نظارتی چین آماده می شوند تا قوانین جدید ضد انحصاری را ارائه دهند

چین پیش نویس قوانین ضد انحصاری جدیدی را برای سیستم عامل های آنلاین خود منتشر کرده است که نشانه افزایش اشتها از سوی مقامات پکن برای مهار شرکت های فناوری برتر خود است.

اداره امور تنظیم مقررات بازار چین روز سه شنبه اعلام کرد که به دنبال بازخورد در مورد قوانینی است که مجموعه ای از اقدامات بالقوه ضد انحصار در سیستم عامل های دیجیتال این کشور را شامل می شود ، از جمله ارائه قیمت های مختلف به مصرف کنندگان مختلف برای یک محصول مشابه.

انتشار پیش نویس قوانین جدید ، زمان بندی آن برای برخی در بازار تعجب آور بود ، به دنبال مداخله ناگهانی تنظیم کنندگان در هفته گذشته برای متوقف کردن عرضه اولیه اولیه شرکت Ant Group Co.

برنامه ریزی شده IPO 34 میلیارد دلاری Ant ، شرکت وابسته مالی Alibaba Group Holding Ltd. ، بزرگترین شرکت فناوری چین از نظر ارزش بازار ، بزرگترین شرکت در تاریخ بود. اقدام رگولاتورها برای متوقف کردن این لیست فقط دو روز قبل از آغاز فعالیت بازار در شانگهای و هنگ کنگ ، در صنعت فناوری و دارایی چین انعکاس یافت.

روز چهارشنبه ، علی بابا قرار است سالانه رویداد خرید روز مجردها را برگزار کند که اغلب به عنوان بزرگترین رویداد خرده فروشی آنلاین در جهان معرفی می شود. سال گذشته 38.3 میلیارد دلار فروش داشت که یادآوری نفوذ این شرکت در دومین اقتصاد بزرگ جهان است.