مادورو ونزوئلا به دلیل مخالفت با انتخابات ، مخالفان انتخابات را محکم می کند

رژیم استبدادی ونزوئلا روز یکشنبه انتخابات کنگره را برگزار کرد که انتظار می رفت رئیس جمهور نیکولاس مادورو بتواند در رأی مخالفان این کشور و حامیانش ، از جمله ایالات متحده ، به عنوان کلاهبرداری ، رأی کامل را بر تمام اهرم های قدرت کنترل کند.

تاکنون کنگره تک اتاق ونزوئلا ، مجلس شورای ملی ، تنها نهاد دولتی تحت رهبری مخالفان بود. اما با کنترل رژیم آقای مادورو بر احزاب مخالف به متحدان و مخالفان برجسته تبعید یا زندانی ، اکثر رهبران مخالف از هموطنان خود خواستند که در اعتراض به این کار رای را تحریم کنند حتی اگر این به معنای تسلط رژیم بر همه دولت و نیروهای مسلح باشد.

نتیجه واقعاً هرگز در کشوری که دولت آن با کوبای کمونیست ، روسیه و ایران ولادیمیر پوتین متحد باشد تردید داشته است. به جز چند نامزد جدا شده که با آقای مادورو هم پیمان نیستند ، انتظار می رود که سیاستمداران حزب حاکم اکثریت قریب به اتفاق 277 کرسی مجلس ملی را به دست گیرند.

مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه ایالات متحده ، یکشنبه بعد از ظهر در حساب رسمی توئیتر خود گفت: “تقلب در انتخابات ونزوئلا قبلاً انجام شده است.” “نتایج اعلام شده توسط رژیم نامشروع مادورو منعکس کننده خواست مردم ونزوئلا نخواهد بود. آنچه امروز اتفاق می افتد تقلب و ساختگی است ، نه انتخابات. “

مانند انتخابات اخیر در ونزوئلا ، هیچ ناظر سنتی بین المللی وجود نداشت و اعضای شورای انتخابات بدون مشارکت مخالفان آقای مادورو انتخاب شده بودند. ونزوئلائی ها همچنین نسبت به سیستم رأی گیری ابراز بی اعتمادی کرده اند ، که در سال 2017 پس از آنکه شرکت مستقر در لندن ، ماشین های الکترونیکی ، Smartmatic ، گفت که رژیم یک میلیون از 8.1 میلیون رأی داده شده در انتخابات را اعلام کرده است ، با ادعای تقلب متزلزل شد.