لکه دار کردن کلارنس توماس

حمله چپ به دادگاه عالی ادامه دارد و آخرین جبهه این است که قاضی کلارنس توماس دوست ثروتمندی دارد که در هواپیمای شخصی، قایق تفریحی و استراحتگاه خود میزبان عدالت است. خودشه. داستان همین است. با این حال، این غیر بمب‌گذاری ادعاهایی را برانگیخته است که دادگاه باید مورد تحقیق قرار گیرد و قاضی توماس باید استعفا دهد یا استیضاح شود. این مطالبات بازی سیاسی واقعی را در اینجا از بین می برد.

***

ProPublica، یک وب‌سایت چپ‌گرا، روز پنجشنبه با گزارشی مبنی بر اینکه جاستیس توماس دوستی دیرینه‌ای با هارلن کرو، یک توسعه‌دهنده املاک و مستغلات تگزاسی ثروتمند دارد، سرگرمی را آغاز کرد. خبرنگاران بی باک دور و بر پرسه می زدند و متوجه می شدند که قاضی گاهی اوقات با هواپیمای “Bombardier Global 5000” آقای کرو سفر کرده است و هر تابستان جاستیس و همسرش یک هفته تعطیلات را در محل آقای کرو در آدیرونداکس می گذرانند.

این قطعه مملو از کلمات و عباراتی است که قصد دارند نشان دهند همه اینها به نوعی بدنام است: “superyacht”; “سفرهای لوکس”؛ “خلوتگاه انحصاری مردانه کالیفرنیا”؛ “مزرعه وسیع”؛ “آشپزهای خصوصی”؛ “محل اقامتی زیبا”؛ “لژ مجلل”؛ «افراشتن عدالت با هدایا». و بیشتر.

افراط در صفت روش جدلی گرایان بدی است که چیز زیادی برای گزارش ندارند. نویسندگان ProPublica پیشنهاد می‌کنند که جاستیس توماس ممکن است قوانین اخلاقی را زیر پا گذاشته باشد، و آنها برای بیان ناراحتی خود از چند اخلاق‌گرای گیلاس‌چینی نقل قول می‌کنند.

اما به نظر واضح است که قوانین دادگاه در زمان وقوع همه این اتفاقات مستلزم افشای هدایای مهمان نوازی شخصی نبود. این شامل سفرهای شخصی با هواپیما می شود. ProPublica نمی تواند برای خوانندگان روشن کند که کنفرانس قضایی ایالات متحده اخیراً قوانین خود را تغییر داده است تا به افشای بیشتر نیاز داشته باشد. قوانین جدید از ماه گذشته اجرایی شد.

قاضی توماس موظف به افشای هدایایی بود که باعث تضاد منافع در پرونده هایی می شد که توسط دادگاه عالی رسیدگی می شد. اما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه آقای کرو چنین کاری در دادگاه داشته است وجود ندارد و آقای کرو می گوید که «هیچ وقت در مورد پرونده در حال رسیدگی یا دادگاه بدوی سؤالی نکرده است».

بیشترین چیزی که ProPublica می تواند به آن دست یابد این است که “کلاغ ارتباطات عمیقی در سیاست محافظه کارانه دارد.” اوه عزیزم. یک بخش خنده دار گزارش می دهد که یک نقاشی در استراحتگاه آقای کرو در نیویورک شامل آقای کرو، قاضی توماس و سه دوست در حال کشیدن سیگار برگ است. یکی از دوستان لئونارد لئو است، “رهبر جامعه فدرالیست که به عنوان معمار چرخش اخیر دادگاه عالی به راست شناخته می شود.” ProPublica می گوید.

این توطئه آنقدر مخفی است که در معرض دید عموم پنهان می شود. آیا کسی می تواند تصور کند که چنین داستانی درباره یک قاضی لیبرال در دادگاه نوشته شود؟

قاضی توماس در بیانیه ای جمعه گفت: «در اوایل تصدی خود در دادگاه، از همکارانم و سایر افراد در قوه قضائیه راهنمایی خواستم، و به من توصیه شد که این نوع مهمان نوازی شخصی از دوستان شخصی نزدیک، که قبل از دادگاه تجارت نداشتند. دادگاه، قابل گزارش نبود.» او افزود که “این دستورالعمل ها اکنون در حال تغییر هستند”، زیرا کنفرانس قضایی دستورالعمل جدیدی را اعلام کرد. در بیانیه آمده است: «و البته قصد من این است که در آینده از این راهنمایی پیروی کنم.

***

هیچ کدام از اینها ازدحام سیاسی برای نشان دادن دوستی کرو-توماس به عنوان رسوایی برای لکه دار کردن عدالت و دادگاه فعلی جلوگیری نمی کند. این کمپین از زمانی که اکثریت دیوان در طول سال‌های ترامپ به سمت قضاتی که دیدگاهی اصیل‌گرایانه در تفسیر قانون و قانون اساسی دارند، تغییر کرده است، با خشونت خاصی در جریان است.

قاضی توماس هدف اصلی است زیرا دیدگاه های دیرینه او در مورد قانون طرفداران جدیدی پیدا کرده است. او به عنوان طولانی‌ترین قاضی که اکنون در دادگاه حضور دارد، این قدرت را دارد که وقتی اکثریت را دارد، وظایف نویسندگی را برای نظرات تعیین کند، اما قاضی رابرتز اینطور نیست.

«آیا کلارنس توماس قاضی دیوان عالی فاسد است؟ من نمی دانم. اما اقدامات مخفیانه او کاملاً ظاهر فساد است. و ظاهراً قانون را زیر پا گذاشته است. برای صلاح کشور باید استعفا دهد.» شما باید فرمول “نمی دانم” را دوست داشته باشید، اما به هر حال او باید استعفا دهد.

مطبوعات لیبرال ـ ببخشید کسری کار را ببخشید ـ بر روی اسب اخلاقی خود سوار شده و خواستار «اصلاح» در دادگاه است. سناتور شلدون وایت هاوس گفت: «همه اینها نیاز به بررسی دقیق دارد. دیک دوربین، رئیس قوه قضائیه سنا، به دستور آقای وایت هاوس احترام گذاشت و گفت که کمیته وی برای تحمیل یک «قانون رفتار قابل اجرا» جدید برای دادگاه «اقدام خواهد کرد».

این بحث اخلاقی در واقع در مورد راه اندازی دستگاهی است که سیاستمداران می توانند در صورت وجود تخلف، هر چند جزئی یا سهوی، علیه قضات از آن استفاده کنند. ادعاهای فساد به منظور لکه دار کردن قضات محافظه کار و لکه دار کردن دادگاه برای خدشه دار کردن پرونده ها، استیضاح یا طرح بسته بندی دادگاه است، در صورتی که دموکرات ها آرای کافی در سنا برای شکستن این پرونده را به دست آورند.

همه اینها سیاست زشتی است، اما چپ خشمگین است که کنترل دادگاه را از دست داده است و می خواهد آن را به هر وسیله ممکن بازگرداند.

بررسی و چشم انداز: پس از 12 هفته اعتراضات، ائتلاف حاکم اسرائیل بررسی پیشنهاد خود برای مذاکره با مخالفان را به حالت تعلیق درآورد. تصاویر: AP/Getty Images ترکیبی: مارک کلی

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8