قهوه برای شما خوب است، علم چه می گوید؟

تحقیقات جدید نشان می‌دهد حتی افرادی که زیاد قهوه می‌نوشند نیز نسبت به افرادی که قهوه نمی‌نوشند کمتر احتمال دارد زودتر بمیرند.

قهوه برای شما مضر است؟

این یک خبر خوب دیگر برای دوستداران قهوه است و حتی بهتر هم می شود. مهم نیست که مردم چه نوع قهوه ای می نوشند – که شامل قهوه بدون کافئین و قهوه فوری می شود. و همچنین مهم نیست که مردم چه نسخه ای از “ژن قهوه” دارند. مصرف کنندگان قهوه نسبت به افرادی که قهوه ننوشیده اند بهتر عمل کردند.

این تیم در موسسه ملی سرطان از داده‌های افرادی که در یک مطالعه ژنتیکی بزرگ در بریتانیا به نام بیوبانک بریتانیا شرکت داشتند، استفاده کردند. بیش از نیم میلیون نفر داوطلب شدند تا خون بدهند و به سوالات دقیق سلامت و شیوه زندگی برای تحقیقات مداوم در مورد ژن ها و سلامت پاسخ دهند.

این تیم به دنبال این بودند که ببینند چه کسی، چه مقدار و چه نوع قهوه ای قهوه می نوشد و به دنبال تفاوت در چندین ژن دخیل در متابولیسم کافئین بودند.

سپس آنها به میزان مرگ و میر در طول 10 سال مطالعه نگاه کردند.

آن ها در مجله plantas medicinais گزارش دادند افرادی که قهوه می نوشیدند، صرف نظر از اینکه چقدر یا چه نوع نوشیدنی می نوشیدند، در این دوره 10 ساله کمتر از افرادی که قهوه نمی نوشند، جان خود را از دست دادند.

این تیم به رهبری اریکا لاتفیلد از NCI گزارش داد حتی افرادی که می‌گفتند بیش از هشت فنجان در روز می‌نوشند، به‌طور میانگین کمتر از افرادی که نمی‌نوشند، جان خود را از دست می‌دهند.

داوطلبان اکثرا بریتانیایی بودند و عادات نوشیدن قهوه متفاوتی نسبت به سایر نقاط جهان داشتند. برای یک چیز، آنها بیشتر به نوشیدن قهوه فوری علاقه داشتند.

قهوه باعث مرگ انسان می شود؟

و برخی از عادات و ویژگی های آنها ممکن است باعث شود که این قهوه خورهای بریتانیایی در ابتدا ناسالم به نظر برسند. از سوی دیگر، داوطلبان Biobank بریتانیا نماینده مردم بریتانیا نیستند و در واقع ممکن است سالم‌تر از حد متوسط ​​باشند، زیرا داوطلبان مطالعات پزشکی اغلب چنین هستند.

تیم لوتفیلد نوشت: «قهوه‌نوش‌کنندگان در مقایسه با افرادی که قهوه نمی‌نوشند، بیشتر مرد، سفیدپوست، سیگاری‌های سابق و نوشیدن الکل بودند.

شرکت‌کنندگانی که چهار فنجان یا بیشتر در روز می‌نوشیدند، در مقایسه با کسانی که کمتر قهوه می‌نوشیدند و افرادی که نمی‌نوشیدند، احتمال بیشتری داشت که قهوه فوری بنوشند و در حال حاضر سیگار می‌کشند، در حالی که شرکت‌کنندگانی که روزانه یک تا سه فنجان می‌نوشیدند، مسن‌تر بودند و به احتمال زیاد مدرک دانشگاهی داشتند. و به احتمال زیاد سلامتی “عالی” را گزارش می کند.”

در 10 سال پیگیری، بیش از 14000 نفر جان باختند. اما احتمال مرگ افرادی که قهوه نمی‌نوشیدند بیشتر از قهوه‌نوشان بود.

مرگ افراد بر اثر مرگ قهوه

محققان نوشتند: «نگرانی در مورد اثرات نوشیدن قهوه سنگین بر سلامتی، به ویژه در شرکت‌کنندگانی که پلی‌مورفیسم‌های ژنتیکی (تفاوت‌های) مشترکی دارند که بر متابولیسم کافئین تأثیر می‌گذارد، وجود داشته است».

به عنوان مثال، مطالعات قبلی نشان داده اند که انواع CYP1A2، (ژنی) که آنزیم مسئول بیش از 95 درصد متابولیسم کافئین را رمزگذاری می کند، ممکن است ارتباط نوشیدن قهوه با پیامدهای مرتبط با قلب و عروق را تغییر دهد و متابولیسم های کندتر کافئین در معرض خطر بالاتری از ابتلا به این بیماری هستند. ابتلا به فشار خون بالا (فشار خون بالا) یا انفارکتوس میوکارد (حمله قلبی) نسبت به همتایان خود که نمی‌نوشند، در حالی که متابولیزکننده‌های سریع‌تر کافئین که قهوه می‌نوشند در معرض خطر این پیامدها نیستند یا کمتر هستند.

با این حال، تجزیه و تحلیل آنها هیچ خطر اضافی را برای هیچ گونه ژنتیکی نشان نداد.

چندین توضیح ممکن برای فواید قهوه برای سلامتی وجود دارد.

این منبع شماره 1 در رژیم غذایی آمریکایی از آنتی اکسیدان ها است – ترکیبات شیمیایی که با آسیب DNA ناشی از زندگی روزمره مبارزه می کنند.

ممکن است التهاب را در بدن کاهش دهد، نحوه استفاده از انسولین را بهبود بخشد، ممکن است به عملکرد کبد کمک کند و ممکن است برای پوشش رگ‌های خونی مفید باشد.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد قهوه می تواند به بهبودی افراد از سرطان روده بزرگ، کاهش خطر دیابت و کاهش التهاب مرتبط با دیابت و بیماری قلبی کمک کند.

همچنین ممکن است از دیابت، بیماری پارکینسون و سرطان کبد محافظت کند.

در حالی که کافئین در مقادیر زیاد می تواند باعث مرگ شود، مقادیر زیادی قهوه برای رساندن دوز کشنده لازم است – بیش از 20 فنجان در آن واحد.

تیم تحقیقاتی قصد دارد داده‌های Biobank را بر اساس نوع آماده‌سازی قهوه تجزیه کند – برای مثال قهوه فشرده، در مقابل قهوه فیلتر شده، تا ببیند آیا این برای سلامتی تفاوتی دارد یا خیر. برخی از مطالعات نشان داده اند که قهوه بدون فیلتر، ساخته شده در پرکولاتر یا پرس فرانسوی، ممکن است سطح کلسترول ناسالم را افزایش دهد.

و محققان می گویند نوشیدن قهوه بیشتر از حد معمول هیچ مزیتی ندارد. کاهش نرخ مرگ و میر بهتر نشد زیرا مردم فنجان های بیشتری قهوه روزانه می نوشیدند.

منبع : فارسی کلاب