فرانسه عزادار رئیس جمهور پیشین والری ژیسکار د استاین ، یک نیروی نوگرا در اروپا است

پاریس – فرانسه روز پنجشنبه با ادای احترام به یک دولتمرد که به مدرن سازی کشور و توسعه اتحادیه اروپا کمک کرد ، والری ژیسکار دستین رئیس جمهور سابق را عزادار کرد.

بنیاد وی گفت ، وی عصر چهارشنبه در سن 94 سالگی در اثر عوارض مربوط به Covid-19 درگذشت.

آقای ژیسکاردستین فرانسه را در طی یک دوره مدرن سازی گسترده اقتصادی و اقتصادی هدایت کرد. در زمان ریاست جمهوری وی ، از سال 1974 تا 1981 ، فرانسه سن رأی دادن خود را به 18 سال کاهش داد ، اجازه طلاق با رضایت متقابل و سقط جنین را قانونی کرد ، جنگی که توسط وزیر بهداشت وی ، سیمون ویل آغاز شد.

امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه ، در یک اعلامیه یک شبه ، پیش از سخنرانی تلویزیونی که برای عصر پنجشنبه برنامه ریزی شده بود ، که در آن او سلف خود را “نوکر دولت ، سیاستمدار پیشرفت و آزادی “که مرگ وی دلیل” عزاداری ملت فرانسه “است.

آقای ژیسکاردستین متشکل از سبکی از سیاست بود که بعداً تفکر رهبران میانه رو مانند آقای ماکرون را شکل می داد. وی برای توسعه نهادهای چند جانبه که به متحدان غربی امکان هماهنگی در مبارزه با بحران های جهانی و همکاری در تنظیم سیاست های اقتصادی و خارجی را می دهد ، در آن سوی مرزها کار می کرد. او اتحاد فرانسه با آلمان را تعمیق بخشید. معمار اتحادیه پول اروپا بود که راه را برای یورو هموار کرد. و اجلاس های سالانه ملت های ثروتمند را چوپان می کرد که در نهایت به گروه هفت تبدیل شدند.