صندوق امداد تفکیکی جدا شده در اورگان کاملاً مغایر با قانون اساسی است

پورتلند ، اوره

ایالت اورگان ، با امید به ضربه زدن به همه گیر و “نژادپرستی سیستمی” ، یک صندوق امداد Covid را به طور انحصاری برای سیاه پوستان و مشاغل متعلق به سیاه پوستان تأسیس کرده است. وب سایت Oregon Cares Fund این برنامه را به طور دقیق “بی سابقه” توصیف می کند. همچنین مطمئناً خلاف قانون اساسی است.

در ماه جولای ، هیئت اضطرار قانونگذار اورگان 200 میلیون دلار برای كمك به مشاغل كوچك متحمل خسارات ناشی از بیماری همه گیر و تعطیل شده به دستور دولت شد. از کل مبلغ 62 میلیون دلار برای صندوق مراقبت های اورگن اختصاص داده شد که وب سایت وی آن را “صندوقی برای سیاه پوستان ، مشاغل متعلق به سیاه پوستان و سازمان های مستقر در جامعه سیاه” توصیف کرده است. خانواده های سیاهپوست حداکثر 3000 دلار و مشاغل متعلق به سیاه پوستان حداکثر 100000 دلار واجد شرایط هستند.

ماریا گارسیا ، مالک قهوه خانه Revolucion در پورتلند ، درخواست حمایت کرد. او از این کار محروم شد زیرا تجارت وی “معیارها را برآورده نمی کند زیرا 0٪ از صاحبان آن سیاه پوست معرفی می کنند.” او در دادگاه فدرال شکایت کرده و ادعا کرده است که این انکار موجب نقض حقوق وی تحت ماده حمایت برابر از متمم 14 است. ماه گذشته دادگاه فدرال دادخواست دیگری را که توسط شرکت چوب Great Northern Resources برای دستور توزیع بیشتر از صندوق مراقبت صادر شده بود ، رد کرد. هر دو پرونده منتظر صدور حکم در مورد صلاحیت قانون اساسی هستند.

دولت نمی توانست از چالش ها تعجب کند. مشاور قانونگذاری اورگن به هیئت اضطرار توصیه کرد که ، در صورت عدم وجود نتایج اثبات تبعیض گذشته توسط دولت در صنایع مربوطه ، “این برنامه طبق اصلاحیه چهاردهم تقریباً غیرقانونی خواهد بود.” اما در یک مختصر که به قانونگذار ارائه شد ، شرکت حقوقی پورتلند ، شوآب ، ویلیامسون و ویات ، این عنوان را با عنوان خود در اختیار هیئت مدیره قرار دادند: “قرن ها تبعیض سیستمی و نهادی – که توسط سیستم های فعلی تداوم یافته و تشدید می شود – باعث اختلاف اقتصادی شده است.”