شیکاگو همان چیزی را می‌گیرد که به آن رای داده است

براندون جانسون، شهردار منتخب شیکاگو


عکس:

الکس وروبلسکی/گتی ایماژ

براندون جانسون، شهردار منتخب شیکاگو، کار خود را آغاز کرده است. فوق مترقی تمام انتظارات را برآورده می کند که حتی افراد و مشاغل بیشتری را از شهر بادگیر بیرون می کند.

دو روز پس از پیروزی اندک در انتخابات، آقای جانسون فکر کرد که زمان خوبی است که موج جنایت شهر را به گردن تجارت بیاندازد. آقای جانسون به سی‌بی‌اس گفت: «هفتاد درصد شرکت‌های بزرگ در ایالت ایلینوی مالیات شرکتی پرداخت نکردند..

و این نوع محدودیت در بودجه ما است که باعث شده است که نوعی از سرمایه‌گذاری بی‌رویه که منجر به فقر شده است، البته به خشونت منجر شده است.»

در استخر، آنها به آن تیر سه گانه می گویند، و در منطق آن را غیرقابل پیش بینی می نامند: از پرداخت مالیات تا محدودیت بودجه تا فقر تا تیراندازی به کسی در خیابان. ما مطمئن هستیم که این همان چیزی است که یک مرد مسلح شیکاگوی معمولی وقتی به کسی شلیک می کند فکر می کند: شرکت ها به اندازه کافی مالیات پرداخت نمی کنند.

شاید فکر کنید شهردار جدیدی که به عنوان یک چپ‌گرا نامزد شده است، سعی می‌کند به کارفرمایان اطمینان دهد که آن‌طور که گاهی در طول مبارزات انتخاباتی به نظر می‌رسید دیوانه نخواهد بود. اما اکنون که او برنده شده است، ظاهراً احساس می کند که آزاد شده است تا دیوانه تر به نظر برسد.

اتفاقاً آقای جانسون در مورد مالیات اشتباه می کند. مالیات بر درآمد شرکت ایلینویز سومین بالاترین مالیات در این کشور است و شیکاگو مالیات بر دارایی شدیدی را اضافه می کند که بر اساس درآمد تجاری یا سودآوری نیست. برای سال مالی 2023، شهر بادی قصد دارد حدود 5.42 میلیارد دلار مالیات بر دارایی را برای بودجه خود و مدارس دولتی شیکاگو جمع آوری کند. نزدیک به 47 درصد از آن از طریق مالیات بر دارایی های غیر مسکونی تامین می شود.

آقای جانسون به سی‌بی‌اس گفت که مالیات‌های دارایی را افزایش نخواهد داد، اما فقط به این دلیل که به اندازه کافی مترقی نیستند. او مالیات بر دارایی را “شکل تنبلی از حکومت برای مدت بسیار طولانی در شهر شیکاگو و صراحتا در سراسر کشور” نامید. در عوض، شهر باید از «افرادی که ابزاری برای کمک به شهر ایمن‌تر دارند» «درآمد پیدا کند».

او ممکن است بخواهد به خارج از ایالت نگاه کند، جایی که شرکت‌های بیشتری در حال حرکت در شهری هستند که توسط مردی اداره می‌شود که کارفرمایان را مقصر جرم می‌داند و نه مجرمان.

بهترین و بدترین هفته از کیم استراسل، منه اوکوبرووا و کایل پترسون

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

در 8 آوریل 2023، نسخه چاپی ظاهر شد.