رقبای نتانیاهو شبح انتخابات چهارم اسرائیل را بلند می کند

TEL AVIV – شرکای ائتلاف بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل ، حمایت خود از دولت را پس گرفتند و احتمال سقوط آن را به وجود آورد و کشور را به انتخابات چهارم در کمتر از دو سال اعزام کرد.

قرائت مقدماتی لایحه ارائه شده توسط مخالفان برای انحلال پارلمان در روز چهارشنبه با 61-54 تصویب شد و شرکای ائتلاف آقای نتانیاهو ، حزب میانه رو آبی و سفید ، به آن رأی دادند. برای تصویب قانون باید سه رأی دیگر تصویب شود ، روندی که احتمالاً تا هفته آینده یا طولانی تر ادامه خواهد یافت. طرفین هنوز هم می توانند به سازش دست یابند كه بتواند سقوط دولت را از بین ببرد.

انحلال کنست ، پارلمان اسرائیل ، انتخابات تازه ای را احتمالاً در ماه مارس آغاز می کند.

چشم انداز این فشار مستمر تحت فشار قرار گرفتن آقای نتانیاهو در میان سخت ترین چالش های سیاسی وی تا کنون است: مدیریت بیماری همه گیر ویروس کرونا ، همراه با عواقب اقتصادی آن ، در حالی که برای فساد محاکمه می شود.

پس از سه انتخابات در طی یک سال ، آقای نتانیاهو نتوانست از حمایت کافی برخوردار شود و در ماه مه با بنی گانتز ، رهبر آبی و سفید به یک دولت وحدت پیوست. پیش از رأی گیری روز چهارشنبه ، آقای گانتز گفت كه حزب وی از تدابیری كه یئر لاپید ، رهبر یش آتید ، كه با پیوستن وی به دولت آقای نتانیاهو از حزب آقای گانتز جدا شد ، حمایت خواهد كرد.