راهنمای خرید هاست و دامنه با چند نکته مهم

 

راهنمای خرید هاست و دامنه با چند نکته مهم

 

هاست و خرید دامنه ارزان قیمت دو سرویس متفاوت از هم با کارایی جدا می باشند که اتحاد و همکاری آن ها در کنار یکدیگر سبب قابلیت مشاهده سایت می شود.

دامنه همان آدرس سایت است که افراد با وارد کردن آن در مرورگر، می توانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند.

هاست نیز محیطی است که تمامی داده ها و اطلاعات سایتتان در آن قرار می گیرد.

در این مقاله سعی داریم به راهنمای خرید هاست و دامنه بپردازیم. پس تا انتها آن را مطالعه کنید.

 

نحوه انتخاب دامنه:

انتخاب نامی ساده و راحت برای دامنه: برای موفقیت در کارتان لازم است که نامی آسان با نوشتاری ساده، انتخاب کنید. هم چنین سعی کنید از نام های مخفف برای دامنه استفاده نکنید، زیرا نوشتن آن با دشواری روبرو خواهد شد.

بنابراین نام کوتاه و ساده بهترین نوع انتخاب برای دامنه است.

از کلمات کلیدی در نام دامنه نیز بهره بگیرید، کلماتی که مرتبط با کارتان باشد.

هم چنین نامی که در ذهن بماند و برای مخاطب جذاب باشد، سبب موفقیت در کسب و کارتان می شود.

ارزیابی آزاد بودن نام انتخابی برای دامنه: قبل از انتخاب نام مورد نظرتان، بررسی کنید که قبل از شما سایت دیگری از آن نام استفاده نکرده باشد.

پسوند مناسبی را انتخاب کنید: همواره برای نام دامنه خود از پسوندهایی که مناسب با نوع کارتان باشد، استفاده کنید. پسوند com در بین سایر پسوندها متداول می باشد.

از موسسات معتبر اقدام به خرید کنید. بعضی از شرکت های متقلب اقدام به فروش دامنه با قیمت پایین می کنند، در نتیجه آن مالکیت کامل دامنه را در اختیار اشخاص قرار نمی دهند.

آدرس ما در شبکه اجتماعی محبوب پینترست و ساوندکلاود

نحوه انتخاب هاست:

پس از این که دامنه خود را انتخاب و خریداری کردید، نوبت به انتخاب هاست می رسد.

انتخاب هاست بسیار مهم می باشد. اگر هاست دارای کیفیت بالایی باشد، سبب توسعه و گسترش وب سایت شما خواهد شد و در صورتی که از کیفیت پایینی برخوردار باشد، سبب کاهش رتبه سایت، از دست دادن مشتریان و در نتیجه کم شدن درآمد شما می شود.

هاست اشتراکی: اگر در ابتدای تاسیس و راه اندازی وب سایت و کسب و کار خود هستید، می توانید از هاست های اشتراکی که هم آسان هستند و از پیچیدگی زیادی برخوردار نیستند، استفاده کنید.

سرور مجازی یا اختصاصی: می توانید برای ارتقاء هاست خود از سرور مجازی یا اختصاصی استفاده کنید که سبب تامین نیازها و درخواست های سایت می شود.

هم چنین نوع جدیدی از سرور با نام هاست پایتون وجود دارد که می توانید از آن برای ثبت دامنه روی هاست خود استفاده کنید.

 

نتیجه گیری

انتخاب مناسب هاست و دامنه تاثیر به سزایی در توسعه و عملکرد وب سایت شما دارد. بنابراین باید در نحوه انتخاب و خرید آن دقت کنید و نوعی را استفاده کنید که نه تنها سبب افت و کاهش عملکرد وب سایتتان نشود، بلکه موجبات ارتقاء و پیشرفت آن را فراهم کند.

بسیاری افراد هزینه ی کمی را برای هاست و دامنه می پردازند و در مقابل با شرکت های کلاهبردار مواجه می شوند، که مالکیت این سیستم ها را به طور کامل در اختیار آن ها قرار نمی دهد و سبب بروز مشکلات بسیاری برایشان می شود.

بنابراین باید در هنگام انتخاب هاست و دامنه دقت کافی به کار برده و در صورت نیاز از مهارت و تجربه افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید تا عملکرد بهتری داشته باشید.

 

سخن پایانی

در این مقاله به نحوه خرید و انتخاب سیستم های هاست و دامنه پرداختیم و نکات لازم در این خصوص را بیان کردیم.

امیدواریم که برایتان مفید بوده باشد و هنگام انتخاب سیستم های فوق، نکات مطرح شده را مورد توجه قرار دهید.