دوره های ذهن آگاهی و قانون جذب مهرآفرین

azamsadeghian.com، ذهن‌آگاهی برابر است با آگاهی  به خود و توجه  بر روی اعمال و رفتار خود به جهت شناخت باگ‌های شخصیتی. و همچنین اصلاح و بهبود آن جهت بالابردن کیفیت زندگی و تسلط کامل بر جنبه های مختلف زندگی می‌باشد.
ذهن‌آگاهی مثل سخن گفتن یکی دیگر از جنبه‌های انسان بودن است. موجودات دیگر از آن بی‌بهره‌اند چون ذهن و ضمیری ندارند.

 

چرا ذهن آگاهی اهمیت دارد؟!

به کارگیری اصول ذهن آگاهی خود منشاء تغییر و تحول و ساماندهی در شیوه فکر کردن است.
در این سبك زندگي، درست اندیشیدن و تفکر خردمندانه و هوشیارانه و خلاقانه در دستور کار ذهن قرار می‌گیرد و از سطحی بالاتر عملکرد ذهن تحت کنترل قرار می‌گیرد.
مثلاً زمانی که ذهن بر روی مشکلی تمرکز کرده، خودآگاه این تمرکز را به هم زده، و تمرکز را بر روی کشف راه حل قرار می‌دهد.
گزینه های مختلف راه حل را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد و گزینه ی راه حل بهتر و موثرتر را انتخاب و گزینش می‌کند.
در این روش، استراتژی‌هایی در فرایند نحوه تفکر به کار گرفته می‌شود، که منافع فرد را تضمین کند.

قرار است بهترین راه حل ممکن به فردی که با چالش مواجه شده ارائه شود و از هر گونه افراط و تفریط پرهیز شود.

ابتدای امر تعادل روحی روانی برقرار شود و ذهن در حالت آرامش قرار گیرد. در مرحله بعد تصمیم‌گیری انجام شود.
بدون شک وقتی که احساسات و هیجانات کنترل شود و فرایند تصمیم‌گیری، کمی با تاخیر و صبر و آرامش انجام شود ؛خروجی بهتری حاصل این نوع استراتژی تفکر خواهد بود.در زیر ۵ تاثیر ذهن آگاهی در زنرگی فردی آورده شده است. برای اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره آرامش ذهن کلیک کنید.

 

تاثیرات ذهن آگاهی در زندگی فردی

  • حضوری بیشتر و قضاوتی کمتر
  • احساس آزادی و رهايی
  • سپاسگزاری در ذهن آگاهی
  • مبارزه با هوا و هوس
  • رسيدن به سلامت روانی، به مدد ذهن آگاهی

 

حضوری بیشتر و قضاوتی کمتر

وقتی فردي به آرامش ذهن و ذهن آگاهی، دست مي‌يابد؛ زندگی وي هدفمند می‌شود و خدمت و خلق ارزش در زندگی دیگران، در دستور کار فرد ذهن آگاه قرار می‌گیرد.

 

ذهن آگاهی و قانون جذب

بر اساس قانون جذب در عين كثرت، ما انسانها همگي ريشه در يك منبع داريم و زنجيروار به هم متصل هستيم. وقتی فردي به ذهن آگاهی، دست مي‌يابد، خدمت به خلق هدف او می‌شود. زندگی از راه‌های بی‌شمار در صدد جبران براي آن شخص، بر اساس قانون جذب، برمی‌آید.

پاداش‌ها و نعمت‌های بی‌شمار از راه می‌رسند؛ و زندگی آن فرد ذهن آگاه را، که حالا پیامبرگونه چراغ هدایت دیگران را به دست گرفته، آذین می‌بندند.و چقدر حس‌های زیبا در درون شروع به جوشش می‌کنند.

وقتی احساس می‌کنی قانون جذب ها جواب داده و این زندگی کنونی با آن زندگی دوران جهالت قبلی، قابل قیاس نیست، شاد و مسرور و خرامان و رقص‌کنان و مطمئن از مسیری که در آن قدم گذاشته‌ای، تو را در این راه ثابت قدم می‌کند.

چرا که دیگر راضی نخواهی بود که، این آرامش و یقین را، با کل دنیا و متعلقات آن عوض کنی.

هر روز که در این راه پای می‌گذاری، عشق بیشتری وجود تو را احاطه می‌کند.
طوری که به تدریج، به بینش یگانگی و درک بیشتر جهان‌هستی می‌رسی؛ و وجود و حضور خداوند را در ذره ذره عناصر این عالم احساس می‌کنی.

به خود شکوفایی می‌رسی؛ و برای انسان چه جایگاهی از این بالاتر است که آغوش خداوند را لمس کند و عطر خداوند را در جای جای زندگیش حس کند.

هر جا که نظاره می‌کند، جلوه‌هايي از وجود او را ببیند.

 

احساس آزادی و رهايی

چه لذتی از این بالاتر که حس کنی، کاملاً آزاد و رها هستی؛ و بدون زحمت و رنجی که در گذشته تو را از پای در می‌آورد؛ به خواسته هایت می‌رسی.

آرزوهایت را محقق می‌کنی؛ و با دنیای خودت عشق می‌کنی؛ با خودت آشنا شده‌ای و به شناخت خدای خود نیز نائل شده‌ای.

حالا حاصل این ارتباط و تعامل و هماهنگی یک زندگی پر از زیبایی و عشق و شور و حرارت شده؛ به راحتی، خواسته و آرزویت را جامعه عمل می‌پوشانی.

آزادی زمانی و مکانی پیدا میکنی. فارغ از دغدغه‌ها و نگرانی‌های سابق، به هر کجای این کره خاکی که بخواهی سفر می‌کنی.

بهترین مناطق زیبای جهان منزلگاه تو می‌شود و بهترین اماکن و استراحت‌گاه‌ها در اختیار توست.
استقلال مالی داری و هر چقدر که مایل باشی، می‌توانی از دنیا بهره‌مند باشی.

بزرگ‌تر از همه این نعمت‌ها و موهبت‌ها که هر روز سرازیر زندگی تو می‌شود؛ آن حس و حال خوب جاودانه است، که الان، جزئی از وجودت شده است.

مشکلات، از نگاهت کوچک می‌شوند و تو به اندازه‌ای بزرگ می‌شوی. دیگر هیچ موضوعی قادر نخواهد بود تو را به عقب برگرداند. مگر اینکه از ذهن آگاهی و کار کردن مداوم بر روی بهینه‌سازی باورهای خود غافل شوی. روند بهبود را در این شرایط متوقف سازی.

 

سپاسگزاری در ذهن آگاهی

در این سیستم که قرار گرفتی باید هر لحظه، آگاه به خود و ذهن خود باشی. مرتباً در حال سپاسگزاری و تحسین زیبایی‌های دور و اطرافت باشی.

تا در اثر بازگشت ارتعاش این حسهای زیبا به زندگی، جریان نعمت‌ها به زندگیت، همیشگی و جاودانه باشد.
تنها چیزی که قادر است این روند را متوقف کند، خارج شدن از ذهن آگاهی و تجربه طولانی مدت حال بد است.
چون در این حالت احساساتی برانگیخته می‌شود که حاصل عینیت بخشی این نوع فرکانسها از سوی جهان، سقوط به همان شرایط قبل از ذهن آگاهی است. بنابراین کسی که ذهن آگاه شد، باید همیشه ایام، ذهن آگاه بماند.

در هر لحظه از ذهن و ضمیر خود و فعل و انفعالات آن مراقبت نماید. همیشه ایام ورودی‌های ذهن را کنترل کند.
به عبارتی: وی متعهد است همواره خود را در شرایطی پاستوریزه، به دور از اخبار و رسانه ها و تلویزیون قرار دهد.

و خود مراقبتی یا به عبارتی ذهن مراقبتی در دستور کار همیشگی وی به صورت مادام العمر قرار بگیرد.
دائم در حال یادگیری و آموزش و سرمایه‌گذاری بر روی شکوفاسازی قدرت‌های درونی خود باشد.

ارتباطش را با زیبایی‌های این جهان حفظ کند. تا با ارتعاشی که می‌فرستد زیباییهای بیشتری را به زندگی جذب کند.

 

مبارزه با هوا و هوس

موفقیت‌های یک انسان ذهن آگاه هیچگاه باعث افول و سقوط ارزش‌های او نمی‌شود.
او هیچ گاه به خود و منزلت خویش غره نمی‌شود. کبر و خودپسندی قوایش را تحلیل نمی‌برد.
او به عظمت جایگاه خود واقف است. نجواهای شیطان یا نفس خویش را به خوبی تشخیص داده و در تله آن اسیر نمی‌شود.

حواسش کاملاً به خودش جمع است و از ارزش‌های خود مراقبت می‌کند. چون آنها را آسان به دست نیاورده که بخواهد آسان از دست بدهد. خط قرمزهایی برای خود مشخص می‌کند و به خود اجازه افراط و تفریط نمی‌دهد.
او به خوبی واقف است که غرور دمار از روزگار آدمی در می‌آورد. و گرفتار ناخواسته‌هایی می‌کند که هرگز فکر نمی‌کند که دامانش به این چیزها آلوده شود. پس به شدت مراقب هواهای نفسانی خویش است. اجازه نمی‌دهد که طلای وجودش را پی هوا و هوس مطلا سازند.

بر عکس، انسان ذهن آگاه، هر چقدر در این مسیر الهی کارآزموده‌تر می‌شود، به افتخارات و ارزش هایش افزوده می‌شود. خضوع و خشوع و مرام و خلق و خوی مثال زدنی و پرجاذبه‌اي دارد. وی چنان با خویشتن خویش هماهنگ است که همگان را به سمت خود جذب می‌کند و دیگران نیز به او عشق می‌ورزند. چون احساس می‌کنند، قلب او جایگاه عشق و مودت است و احساس پیوند و یگانگی و یکپارچگی دارد و خودش را تافته جدا بافته نمی داند. لبخند او باعث انتقال حسی از آرامش و حال خوب به مخاطبانش می‌شود. با لبخندش قلب انسان‌ها را تسخیر می‌کند و حس خوب زندگی را به آنها تزریق می‌کند.

 

 رسيدن به سلامت روانی، به مدد ذهن آگاهی

امروزه با استفاده از مبانی ذهن آگاهی، شیوه‌های درمانی مختلفی در روان‌شناسی برای درمان افسردگی، کاهش استرس و اضطراب به کار برده می‌شود.
درمان‌های مختلف مبتنی بر سند و شواهد از تکنیک‌های ذهن آگاهی استفاده می‌کنند؛ از قبیل:

  • درمان شناخت رفتاری

  • درمان رفتاری دیالکتیک

 

دو رویکرد نیز وجود دارد که روی ذهن آگاهی متمرکز می‌شود

  •  کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی(MBSR)، از تکنیک‌های ذهن آگاهی برای کمک به افراد جهت مقابله با استرس استفاده‌می‌کند.
  •  درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی، به افراد با سابقه افسردگی کمک می‌کند از عود مجدد بیماری‌شان جلوگیری شود.

هر دو روش می توانند به بهبود کیفیت زندگی افراد کمک کند. این امر از طریق بهبود نشانه‌های مربوط به اختلالاتی از قبیل فیبرومیالژیا(سندروم درد اسکلتی-عضلانی مزمن) و سندروم روده تحریک‌پذیر کمک کنند.

 

ذهن آگاهی شامل موارد زیر نمی‌شود

▪️ خالی کردن ذهن از افکار یا احساسات
▪️فراموش کردن افکار و احساسات یا تجارب
▪️مجبور کردن خودتان به اینکه ریلکس کنید، یا احساس خاصی داشته باشید.

ذهن آگاهی عبارت است از: شناختن و پذیرش احساسات؛ خواه خوب، خواه بد و به نوعی کنار آمدن با خود و تلاش برای سامان دادن به اوضاع درونی خود است.

 

تاثير ذهن آگاهی بر روی تفکر مثبت و مثبت‌اندیشی

ذهن آگاهی بر روی تفکر مثبت و مثبت‌اندیشی تمرکز دارد.

افکار منفی را از جنبه‌های دیگر و از زاویه دید دیگر بررسی نموده و آنها را خنثی می‌سازد. با تعدیل این گونه افکار اجازه نمی‌دهد که این گونه افکار قادر شوند به فرد صدمه بزنند.
ذهن‌آگاهی یک نوع بینش است که در آن به ذهن، فرمان داده‌می‌شود، تا مصلحت‌اندیشی کند. خیر و صلاح فرد را در هر موقعیت چالشی در نظر می‌گیرد. بهترین راه برون‌رفت از آن مشکل یا معضل را معرفی کند.

بعد از یک طوفان یا بارش فکری، آن فکری را که آثار و برآیند بهتری دارد در اولویت اجرا، قرار دهد.
این انتخاب به هیچ وجه اجازه ندارد که آلوده به انتقام‌گیری و یا حب و بغض باشد و موقعیت فرد را متزلزل سازد.
اتخاذ استراتژی ذهن آگاهی تأثیر زیادی روی نحوه ادراک ما از خودمان و جهان اطراف‌مان دارد.
ذهن آگاهی از سرعت ما در فرایند تصمیم‌گیری می کاهد. با اندكي مكث در مواجهه با هر رويداد، اجازه نمی‌دهد، تصمیمات آلوده به هیجانات منفی شوند. ابتدا ذهن آگاهی، باعث فروکش شدن این نوع هیجانات می‌شود. قدرت سرکوب‌گری را از آنها می‌گیرد. برای اطلاعات بیشتر در این مورد مقاله رمزگشایی از قدرت ذهن آگاهی را مطالعه نمایید.

سپس در شرایط پایدار، اجازه بررسی و نقد و تجزیه و تحلیل موضوع را، می‌دهد. جوانب امر را به خوبی بررسی می‌کند. آثار و پیامدهای هر تصمیم را با صبوری مورد بررسی و کنکاش قرار می‌دهد. به فرد، فرصت می‌دهد، هنگام رویارویی و تصادم با یک مشکل، گزینه‌های مختلف پیش روی را بررسی نماید. و این آزادی را داشته باشد که، به جای هيجاني شدن، یک واکنش مطلوب، که به مصلحت هست را انتخاب کند.

 

تاثيرات ذهن آگاهی بر روي افكار و رفتار

ذهن آگاهی می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی افکار، رفتارها و سلامت روان ما داشته باشد؛ و در تعادل بخشی و اتخاذ تصمیمات بهینه و کارآمد به خصوص در اوضاع و احوالات پریشان‌حالی فرد، که هجمه‌ای از افکار منفی او را احاطه کرده‌اند، به مثال آبی بر روی آتش عمل می‌کند و فرد را که در لبه پرتگاه قرار گرفته وادار به عقب نشینی می‌کند و دستور می‌دهد که مصلحت اندیشی کند و مشکلی را بر مشکلات نیفزاید.

ذهن آگاهی جدای از فواید و برکات و نتایج درخشانی که برای خود شخص ذهن آگاه دارد، بلکه اطرافیان وی و سایرینی که با او در ارتباطند نیز، از مزایای تفکر عمیق او بهره‌مند می‌شوند؛ و از مصاحبت و همنشینی با او لذت می‌برند.
این شخص از منظر دیگران، شخصیتی مثبت و دوست‌داشتنی و کاریزماتیک است؛ و هر جا که باشد باعث خوشی یمنی و برکت است. حضورشان قوت قلبی است که دیگران را خاطر جمع می‌کند و انگیزه تغيير را، در آن‌ها افزایش می‌دهد. البته فکر نکنید که شخصی که ذهن آگاه شده، هیچ‌گاه دچار احساسات ناخوشایند نمی‌شود؛ موضوع این است که آنها با تقویت نیروی مثبت درونی خود می‌توانند، تهدیدها را تبدیل به فرصت کنند و غم را به عنوان روی دیگر شادی مورد استفاده قرار بدهند.

 

ذهن آگاهی، نوعی آگاهی از کلیه رویدادهای هیجانی و شناختی

افراد ذهن آگاه، به مهارت‌هایی دست پیدا کرده‌اند که از هر چیز به ظاهر بدی، به نفع خود استفاده کنند. حتی واقعاً از آن به نفع زندگی خود بهره‌برداری کنند.

فکر نکنید که در توهم به سر می‌برند؛ خیر، آنها به خوبی به این امر واقفند. اگر حال خود را راجع به موضوعی که اتفاق افتاده و در موردش هیچ کاری نمی‌توان کرد، خراب کنند، اتفاقات نامیمون دیگری نیز ممکن است با حال بد خود تولید کنند. برای جلوگیری از این اتفاق بلافاصله حس و حالشان را مدیریت می‌کنند. اجازه ارسال فرکانسی نامناسب را از درون خودشان به سمت جهان هستی نمی‌دهند.

چون واکنش جهان را به خوبی می‌دانند که عین یک آینه عمل می‌کند. و دوباره همان ارتعاشات را به‌صورت اتفاقاتی نامناسب، به سمت خودشان برمی‌گرداند. آنها آگاهانه این زنجیره را به نفع خودشان و زندگیشان متوقف می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد تاثیرات ذهن‌آگاهی و کاربرد آن در زندگی، کاربرد ذهن آگاهی در زندگی را مطالع بفرمایید.

 

توصيه‌هايي براي ایجاد تغییرات، در الگوهای فکری یا نگرش‌های فرد، با استفاده از متد قدرتمند ذهن آگاهی

براي تسلط به مقوله ذهن آگاهي و عجين كردن ذهنتان با اين سبك از زندگي و استفاده از مواهب آن، مي‌توانيد در دوره ارزشمند ذهن آگاهی از محضر استاد اعظم صادقيان كه سالياني متمادي است با استفاده از اين متد تحولات شگرفي را در زندگي مخاطبان و مراجعان خود پديد آورده‌اند، استفاده كنيد و قادر شويد اوضاع و شرايط زندگيتان را تحت كنترل خود در آوريد.

بهترین استاد قانون جذب در ایران از نظر اکادمی مهرافرین