دموکراسی مستقیم در کالیفرنیا می میرد

کاپیتول ایالت کالیفرنیا در ساکرامنتو.


عکس:

مایکل هو وای لی/پرس زوما

دموکرات‌ها در کالیفرنیا همه دفترهای ایالتی و اکثریت‌های فوق‌العاده در مجلس قانونگذاری کالیفرنیا را در اختیار دارند. ظاهرا این کافی نیست. بنابراین اکنون آنها به دنبال تثبیت این قدرت با سخت‌تر کردن رای دهندگان برای مسدود کردن قوانین خود هستند. کدام حزب واقعاً حقوق رأی دهندگان را تضعیف می کند؟

اتحادیه‌ها و گروه‌های سبز قوانینی را به اجرا در می‌آورند که موانع عظیم جدیدی را برای طرح‌هایی ایجاد می‌کند که قوانین تصویب شده در دو سال گذشته را لغو یا تغییر می‌دهند. آیزاک برایان، حامی این لایحه، می‌گوید: «اصلاحات رأی‌دهی» نامیده می‌شود تا «مجموعه‌ای از منافع قدرتمندی را که اغلب اراده جمعی مردم کالیفرنیا را تضعیف می‌کند» متوقف کند.

منظور او از منافع دارای قدرت، رای دهندگان است. قانونگذاری او دموکراسی مستقیم را تضعیف می کند و در عین حال اتحاد و قدرت مترقی را تقویت می کند. برای شروع، زمان کمپین هایی که به دنبال مسدود کردن قوانین ایالتی هستند برای جمع آوری 550000 امضا به 90 روز محدود می شود. سایر مبارزات انتخاباتی 180 روز ادامه خواهد داشت.

کمپین های رای گیری اغلب به کارگران برای جمع آوری امضا پول می دهند زیرا یافتن داوطلبان کافی برای انجام این کار دشوار است. این لایحه مستلزم آن است که حداقل 10 درصد از امضاها توسط داوطلبان به دست آید. جمع‌آوری‌کنندگان امضا نیز باید در ایالت ثبت‌نام کرده و از آن آموزش ببینند. این الزامات فقط برای طرح هایی اعمال می شود که به دنبال لغو قوانین ایالتی هستند.

هدف محدود کردن عرضه جمع‌آوران امضا است که مشاغل می‌توانند برای کمپین‌های همه پرسی استخدام کنند. نکته اصلی این است که این لایحه اتحادیه‌ها را معاف می‌کند، بنابراین آنها می‌توانند برای جمع‌آوری امضا در رویدادی بعید که دموکرات‌ها قانونی را تصویب کنند که اتحادیه‌ها با آن مخالفت می‌کنند و می‌خواهند برای لغو آن همه‌پرسی برگزار کنند، کاملاً به سازمان‌دهندگان پولی اعتماد کنند.

دادخواستها همچنین باید از یک الگوی سختگیرانه پیروی کنند، از جمله برگه‌ای که فهرست «تامین‌کنندگان برتر رسمی» در بالا با فونت 16 نقطه‌ای پررنگ باشد. رای دهندگان علاوه بر امضای نام و نشانی خود در طومار، باید پاراف و تاریخ را مشخص کنند که سرمایه گذاران برتر را بررسی کرده اند. امضای رأی دهندگانی که این کار را نمی کنند باطل می شود. کمپین های رفراندوم نیز باید فوراً هر گونه تغییری را در سرمایه گذاران اصلی خود یادداشت کنند. امضاها در برگه‌های دادخواستی که ادعا می‌شود منسوخ شده‌اند، باطل می‌شوند.

مجموع همه اینها ایجاد یک میدان مین رویه ای است که رای دهندگان اگر بخواهند قانون جدید ایالتی را به چالش بکشند، باید از آن عبور کنند. حتی یک اشتباه کوچک کاغذی مرتکب شوید، و ده ها هزار امضای رأی دهندگان ممکن است باطل شوند.

با افزایش قدرت مترقی در ساکرامنتو، رأی دهندگان به طور فزاینده ای به همه پرسی روی می آورند تا دولت تک حزبی دموکرات را مهار کنند. رای دهندگان ابتکاری را در سال 2020 تصویب کردند که بسیاری از کارگران گیگ اکونومی را از قانون AB5 ایالتی معاف می کرد که بسیاری از پیمانکاران مستقل را به عنوان کارگر طبقه بندی می کرد. در همان سال، قانونی را مسدود کردند که به وثیقه نقدی پایان داد.

ابتکار عمل برای لغو قانون جدیدی که حفاری نفت جدید را در بیشتر ایالت ممنوع می کند، برای رای گیری نوامبر 2024 واجد شرایط است. همانطور که یک همه پرسی برای جلوگیری از قانون ایجاد شورای ایالتی برای تعیین دستمزد و شرایط کار در فست فودها. اما قانونگذاران دموکرات و دوستانشان نمی خواهند رأی دهندگان را در مورد قوانینی که تصویب می کنند، نظر بدهند.

ترقی خواهان در تلاشند تا حق رای دهندگان را حیله گرانه از بین ببرند و اعتماد دارند که مطبوعات در مورد حمله آنها به دموکراسی گزارش نمی دهند و با آن مخالفت نمی کنند زیرا به ندرت این کار را می کند.

گزارش تحریریه مجله: پل گیگوت با مایکل موکاسی دادستان کل سابق ایالات متحده مصاحبه می کند. تصاویر: زوما پرس/گتی ایماژ کامپوزیت: مارک کلی

حق نشر © 2022 Dow Jones & Company, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

در 11 آوریل 2023، نسخه چاپی ظاهر شد.