دلار محرک فقط یک دلار است

منتظرش باش . . . همین روزا . . . برای “ضرب” آماده شوید می دانید ، این ایده که دلار دولتی به طرز جادویی هزینه می کند ، به چندین دلار در اقتصاد تبدیل می شود. با آغاز مذاکرات محرک ویروس کرونا ویروس کریر ، ما باید این کلمه احمقانه را دوباره بشنویم. انتظار می رود با شروع مراسم بایدن و هزینه های مالیات و هزینه های دولت بیدن ، جمبول مامبو چند برابر بیشتر شود.

بگذریم ، دموکرات ها از زمان رابرت روبین در زمان دولت کلینتون ، پیام رسان اقتصادی قابل اعتمادی نداشته اند. از آن زمان آنها گروهی از شخصیت ها – لری سامرز ، مشاور آقای بایدن ، جارد برنشتاین ، و اخیراً الیزابت وارن – را ارائه داده اند كه برای توجیه هزینه های بیشتر و سپس مالیات بیشتر ، خود را به چوب چوبی تبدیل می كنند.

نیویورک تایمز این روند را در روزهای نخست دولت اوباما توصیف کرد. تیم بحران مالی جیسون فورمن ، تیم گیتنر و آقای سامرز “این لیست ضرایب را حمل می کردند” که از نمودار مارک زندی ، اقتصاددان ارشد Moody’s Analytics گرفته شده است. در افسانه ها ، هر دلار صرف تمدید مزایای بیمه بیکاری ، 1.64 دلار اقتصاد را تقویت می کند. متأسفانه ، یک دلار کاهش مالیات شرکت ها می تواند اقتصاد را فقط 30 سنت تقویت کند. اما خوشحالم ، هر دلار خرج شده روی کارتهای غذا باعث افزایش 1.73 دلار تولید ناخالص داخلی می شود. آقای زندی آن را “بنگ برای جفتک” – ناهار ضرب المثلی رایگان نامید. این بیشتر شبیه “احمقانه دلار” است زیرا کارساز نبود. هرگز این کار را نمی کند. ضرب یک کانارد ، یک رذالت کینزی است.

اقتصاد بعد از رکود بزرگ رشد کرد ، مانند هر رکود اقتصادی. محرک تحریک نکرد. پروژه های آماده بیل آماده نبودند. بسیاری شکایت داشتند که محرک به اندازه کافی بزرگ نبود. بیشتر hooey. مالیات بالای دولت اوباما و انبوه مقررات ، اقتصاد را عقب نگه داشته است. آیا صرف هزینه های بهبودی امروز است؟ به Heroes Act 2.0 ، لایحه تسویه حساب 2.2 تریلیون دلاری ویروس کرونا ، نانسی پلوسی فکر کنید. رشد اقتصادی در سه ماهه سوم سال 2020 با افزایش قفل اقتصادی ، علیرغم یا به دلیل آن بسته محرک غول پیکر ، 33 درصد بود نه قانون شدن

نظریه ضربی بر اساس دیدگاه کینزی است که مصرف کنندگان فقیر تمایل دارند مقدار زیادی از درآمد افزایش یافته ، و ثروتمندان کمتر. اما ضرب ها نیم داستان هستند. شخصی مجبور است پول اصلی را که ظاهراً چند برابر می شود ، کنار بگذارد و آن را از بخش خصوصی بردارد و هرگونه فرضیه زنجیره معاملات رو به انکار بگذارد. مثل این است که دو موج یکدیگر را لغو کنند – شما فقط نمی توانید روی موج افزودنی عمومی حساب کنید و از کسر خصوصی چشم پوشی کنید. این تئوری طرف تقاضا از اصل بهره وری ، محرک واقعی رشد و شکوفایی اقتصادی چشم پوشی می کند.