در شرایطی که بوریس جانسون برای گفتگوهای کرانچ آماده می شود ، در توازن معامله Brexit را انجام دهید

مذاکرات Brexit قرار است در آخرین مرحله تعیین کننده قرار گیرد ، در حالی که نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون آماده تلاش برای سفر به بروکسل در روز چهارشنبه به منظور دستیابی به توافق در مورد روابط اتحادیه اروپا با انگلیس است.

عدم دستیابی به معامله به معنای اعمال تعرفه ها برای اولین بار در تقریباً نیم قرن در برخی از تجارت بین انگلیس و اتحادیه تجاری است که 43٪ از صادرات خود را به این کشور ارسال می کند.

این امر همچنین به بسیاری از همکاری های انگلیس و اتحادیه اروپا در مورد جرم ، امنیت و مسافرت پایان می دهد و روابط بین متحدان نزدیک آمریکایی در اروپا را به دلیل روی کار آمدن دولت جدید در واشنگتن از بین می برد.

حتی با یک معامله ، موانع تجارت افزایش می یابد و هزینه ها و تأخیرهایی را برای واردکنندگان و صادرکنندگان در دو طرف مرز اضافه می کند.

اوج مذاکرات در حالی است که انگلیس و اتحادیه اروپا در حال مبارزه با ویروس کرونا و هزینه اقتصادی تلاش های دولت برای مهار آن هستند. انگلستان یکی از کشورهایی است که بیشترین آسیب را دیده است ، تولید ناخالص داخلی در پایان سه ماهه سوم تقریباً 10 درصد کمتر از سال قبل است. تقریبا 70،000 مرگ و میر در انگلیس با Covid-19 مرتبط بوده و این کشور یکی از بدترین تلفات سرانه در اروپا را به خود اختصاص داده است.

اندرو بیلی ، فرماندار بانک انگلیس ، هشدار داد که عدم دستیابی به یک معامله ، زخم های ماندگارتری را در اقتصاد انگلیس نسبت به ویروس ایجاد می کند ، هرچند آقای جانسون گفته است که اطمینان دارد اقتصاد انگلیس شکوفا خواهد شد ، خواه توافق نامه تجاری را تأمین کند یا نه با اتحادیه اروپا

عصر روز دوشنبه پس از مکالمه تلفنی طولانی با اورسولا فون در لاین ، رئیس کمیسیون اروپا ، آقای جانسون گفت که طی روزهای آینده به بروکسل سفر خواهد کرد. طرفین عصر روز سه شنبه گفتند كه آقای جانسون روز چهارشنبه هنگام صرف شام با رهبر اتحادیه اروپا گفتگو خواهد كرد.

روزهای پنجشنبه و جمعه ، رهبران اتحادیه اروپا برای برگزاری نشست در بروکسل دیدار می کنند و وضعیت Brexit را کسب می کنند. مقامات می گویند هیچ برنامه ای برای بحث مستقیم بین آقای جانسون و رهبران اتحادیه اروپا در این اجلاس وجود ندارد ، اما اگر پیشرفت کافی حاصل شود ، رهبران می توانند از نظر تئوری برای بحث و امضای بالقوه یک توافق در دسترس باشند.

“من فکر می کنم که وضعیت در حال حاضر بسیار مشکل است. دوستان ما تازه فهمیده اند که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شده است تا بتواند کنترل دموکراتیک بر نحوه انجام کارها را اعمال کند. “آقای جانسون به بریتانیا گزارش داد.

با این حال ، دولت انگلیس روز سه شنبه در سیگنالی که دو طرف هنوز آماده مصالحه بودند ، اعلام کرد که قانون آینده را که بخش هایی از توافق نامه طلاق سال گذشته مربوط به ایرلند شمالی را نادیده می گیرد ، اجرا نمی کند.

این امتیاز ، که به گفته برخی مقامات اتحادیه اروپا یک حرکت مثبت است ، پس از آن اعلام شد که اتحادیه اروپا و انگلیس نیز اعلام کردند که در مورد چگونگی اجرای توافق نامه خروج سال گذشته به توافق رسیده اند ، که شامل مراحل جلوگیری از مرز فیزیکی در جزیره ایرلند است.

پس از سالها عدم اطمینان و مهلت های از دست رفته ، انگلستان سرانجام اتحادیه اروپا را ترک می کند. اما ممکن است درام Brexit پایان نیابد زیرا انگلیس وارد مرحله جدیدی از مذاکرات با شرکای تجاری خود می شود. جیسون داگلاس از WSJ گزارش می دهد. عکس: Daniel Leal-Olivas / Getty Images (در اصل تاریخ انتشار در 31 ژانویه 2020)

مذاکره کنندگان در تلاشند تا خلأهای موجود درمورد موضوعاتی را که از ابتدای کار بد صحبت کرده اند ، برطرف کنند – چگونگی ایجاد رقابت عادلانه ، دسترسی اتحادیه اروپا به آبهای ماهیگیری انگلیس و نحوه اجرای یک معامله.

این توافق نامه به تصمیم گیری در مورد موضوع اصلی که در رای گیری 2016 انگلیس برای خروج از اتحادیه مطرح شد ، کمک خواهد کرد: اگر انگلیس هنوز می خواهد دسترسی ویژه ای به بازارهای اتحادیه اروپا داشته باشد ، چقدر می تواند کنترل قوانین و استانداردهای خود را بدست آورد.

انگلیس رسماً در تاریخ 31 ژانویه اتحادیه را ترک کرد اما این کشور از قوانین اتحادیه اروپا پیروی می کند و تا 31 دسامبر که دوره انتقال به طور رسمی پایان می یابد ، به بازار واحد بلوک دسترسی کامل دارد.

میشل بارنیر ، مذاکره کننده اصلی اتحادیه اروپا ، درست روز سه شنبه در بروکسل.


عکس:

Geert Vanden Wijngaert / اخبار بلومبرگ

مقامات اتحادیه اروپا روز سه شنبه چشم انداز دستیابی به موفقیت فوری در مذاکرات آقای جانسون و خانم فون در لاین را نادیده گرفتند و گفتند که هرگونه پیشرفت توسط رهبران احتمالاً مذاکرات ارشد مذاکره کننده را تحریک می کند.

این مقامات گفتند که مهلت فوری برای پایان مذاکرات وجود ندارد و آنها آمادگی دارند که در صورت عدم توافق مذاکرات را پس از اول ژانویه از سر بگیرند. با این حال ، آنها گفتند که موضع مذاکره آنها تغییر نخواهد کرد. سخنگوی آقای جانسون در روز سه شنبه هرگونه گفتگو را پس از 31 دسامبر رد کرد.

هر معامله ای باید توسط پارلمان انگلیس و اروپا امضا شود ، و زمان کمی برای توافق نامه ، ترجمه به زبان های اتحادیه اروپا ، تصویب و امضای قانون گذاران تا 31 دسامبر باقی می ماند.

مقامات انگلیس و اتحادیه اروپا گفتند که تیم اتحادیه اروپا و انگلیس بیشتر متن توافق نامه را پر کرده اند ، اما در چند روز اخیر پیشرفت چشمگیری حاصل نشده است.

مهمترین نکات اصلی اصولی است که تصمیمات آینده دولت در دو طرف کانال را کنترل می کند ، از جمله خواست اتحادیه اروپا از انگلستان ایجاد یک آژانس مستقل برای جلوگیری از یارانه های غیرمنصفانه دولت. انگلیس خواستار این است که اتحادیه اروپا همچنین با محدودیت یارانه های بودجه اتحادیه اروپا موافقت کند.

انگلیس در برابر خواسته های اتحادیه اروپا درمورد توافق در مورد چارچوبی قانونی که قول می دهد انگلیس استانداردهای کار ، محیط زیست و اجتماعی خود را زیر سطوح فعلی که اتحادیه اروپا در نظر گرفته است تنظیم نمی کند و حداقل استانداردهای مشترک با گذشت زمان قابل ارتقا است ، مقاومت می کند.

دو طرف همچنین از نظر دسترسی ماهیگیران اتحادیه اروپا به آبهای انگلیس و موافقت با انتقال به سیستم جدید فاصله زیادی دارند ، موضوعی که از نظر اقتصادی اهمیت چندانی ندارد اما از نظر سیاسی حساس است.

حاکمیت توافق – چه اقداماتی هر دو طرف می توانند در صورت نقض طرف دیگر در معامله اتخاذ کنند – نیز در هوا به چشم می خورد.

بنویسید برای لورنس نورمن در [email protected] و جیسون داگلاس در [email protected]

حق چاپ © 2020 داو جونز و شرکت ، کلیه حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8