دانمارک اکتشافات نفتی را با تغییر دور از سوخت های فسیلی پایان می دهد

به عنوان بخشی از برنامه حذف سوخت های فسیلی تا سال 2050 ، یکی از شدیدترین اقدامات یک کشور تولید کننده نفت خام برای جلوگیری از انتشار کربن است ، دانمارک تمام اکتشافات جدید نفت و گاز را با اثر فوری پایان می دهد.

پارلمان این کشور موافقت کرد که مراحل مجوز برنامه ریزی شده در دریای شمال را کنار بگذارد و گفت که استخراج نفت و گاز باید تا اواسط قرن پایان یابد ، در آن زمان هدف دانمارک خنثی از کربن است.

در حالی که دانمارک با توجه به استانداردهای جهانی یک تولید کننده روغن کوچک است ، اما به دنبال حرکات نمادین بیشتر از کشورهایی مانند فرانسه و نیوزیلند ، مهمترین اقدام برای ممنوعیت استخراج سوخت های فسیلی است. در حالی که کشورها و شرکت ها به دنبال کاهش انتشار کربن با هدف محدود کردن گرم شدن کره زمین هستند ، این حرکت تغییر دور از سوخت های فسیلی را برجسته می کند.

چندین اقتصاد بزرگ از جمله آلمان ، انگلیس و فرانسه اخیراً اهداف قانونی را برای دستیابی به خنثی سازی کربن تا سال 2050 امضا کرده اند ، و چین و سایر کشورهای آسیایی وعده های مشابهی را داده اند.

در همین حال ، غول های انرژی از جمله BP PLC و Total SE قصد خود را برای کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی و سرمایه گذاری بیشتر در انرژی های تجدید پذیر مانند باد و انرژی خورشیدی اعلام کرده اند.