خانه هیچ پناهگاهی برای رژیم ایران نیست

کشته شدن محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران باید پیامی برای جو بایدن و دولت نوپای او باشد. حتی در حالی که اطلاعات ایران با تهاجمی به گسترش نفوذ خارجی خود از طریق نیابتی های منطقه ای فشار آورده است ، قابلیت های ضد جاسوسی داخلی آن بطور قابل توجهی تضعیف شده است. این فقط آخرین مورد از مجموعه حملاتی است که نشان می دهد سرویس های اطلاعاتی خارجی تا چه حد توانسته اند به کشور نفوذ کنند. چنین حملاتی رژیم را تضعیف می کند و می تواند ناآرامی های داخلی را تشویق کند. آقای بایدن در حالی که خود را برای مذاکره با تهران آماده می کند باید این ضعف را داشته باشد.

رسانه های دولتی در ایران گزارش دادند که فخری زاده 59 ساله در شهر آبسرد ترور شده است. بر اساس این گزارش ها ، افراد مسلح به سمت خودروی حامل فخری زاده که در عین حال افسر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، نیروی نخبه نظامی تهران بود ، تیراندازی کردند. مقامات ایرانی و مقامات آمریکایی گمنام می گویند اسرائیل عامل این حمله بوده است.

این دو هفته پس از فاش شدن اطلاعات نشان داد که یک رهبر عالی القاعده ، که از زمان تخریب مقر القاعده در افغانستان نزدیک به دو دهه پیش ، از پناهگاه مقدس خود لذت می برد ، توسط عملیاتی اسرائیلی در عملیاتی که توسط نیروهای اطلاعاتی ایالات متحده تأمین شده بود ، کشته شد . اوایل تابستان ، ایران توسط موجی از انفجارهای غیر قابل توجیه در سراسر کشور لرزید و حداقل یک سایت هسته ای را هدف قرار داد. همه این حملات به یک کارزار دقیق اشاره دارد که برای مقابله با تلاشهای ایران برای توسعه فناوری هسته ای ، به ویژه برای اهداف نظامی طراحی شده است.

تلاش های اسرائیل برای جلوگیری از عبور ایران از روبیکن هسته ای به اواخر دهه 2000 برمی گردد. اما داستان بزرگتر ، مقیاس گسترده توانایی های اطلاعاتی اسرائیل یا ایالات متحده در ایران است. نیروهای امنیتی تهران تا حدی وسواس در جاسوسی دارند که بسیاری از ایرانیان را با تابعیت غربی هدف قرار داده اند. و تأسیسات امنیتی ایران هنگام تجارت اطلاعاتی و نظامی مربوط به نیابتی ها در مرزهای این کشور با تجارت تجاری م knownثر شناخته می شود.

این مسخره است که چنین کشوری از نظر داخلی اینقدر آسیب پذیر می شود. این وضعیت حاکی از آن است که عملیات خارجی به هزینه امنیت داخلی امکان پذیر شده است. این ضعف قابل توجه زیرساخت های امنیت داخلی ایران را برجسته می کند ، که پیچ و خمی از چندین نهاد است: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ، وزارت اطلاعات و امنیت ، سپاه ، بسیج و غیره.